Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Leupold Scandinavien 3-9x50

Featured Replies

Publicerat

Halloj..

det siktet i rubriken.. är det samma som ett VX-II ? Är det ett OK sikte?

Kan bli shopping idag om handlaren reklamerar mitt andra sikte.

Publicerat

hade en sådan i något år och jag var nöjd.

skillnaden mot vx-II är att det inte är klick på justeringen och att coatingen ska vara bättre på vx-II.

Publicerat
  • Författare
hade en sådan i något år och jag var nöjd.

skillnaden mot vx-II är att det inte är klick på justeringen och att coatingen ska vara bättre på vx-II.

Ah, ok.. så i övrigt är det samma kikare?

Ja det kan inte bli sämre än vad jag har idag iaf :)

Publicerat

Jag har en "Leupold Scandinavian" 2-7x33 och är nöjd med den, den sittar iofs på en älgpang så jag är inte så noga med skymmningsvärde osv, men skottfast är den.

Publicerat
  • Författare
Jag har en "Leupold Scandinavian" 2-7x33 och är nöjd med den, den sittar iofs på en älgpang så jag är inte så noga med skymmningsvärde osv, men skottfast är den.

Jag är väl inte jättenoga med skymningsvärdet heller.. där jag jagar är det bra att kunna se vart man sätter fötterna, ganska svårt att smyga där =) Så jag brukar nog vänta tills det är tillräckligt ljust ändå.. Så länge det är ett funktionabelt och pålitligt sikte så kommer nog jag vara nöjd - oavsett var det är för märke. Men Leupold har ju iaf gott rykte om sig vid garanti- och serviceärenden, och det är något jag numera värderar riktigt högt.

Publicerat

skickade in min 1-4x20 på service till smålänska, tog 2 veckor tror jag så hade de bytt ut riktmedlet och ringen som man ställer förstoringen med, Freeeeee.. =)

Publicerat

har även jag mycket bra erfarenheter med leupolds service. snabbt och enkelt.

Publicerat

Jag har själv en Leupold 3-9x50 på 6,5an som jag är mycket nöjd med.

Men är du inte intresserad av skymningsvärdet så kan den kännas lite klumpig. För det blir lite klumpigt med en sådan stor kikare. Tar bar en 3-9* 40 så käns den mycket smidigare, men visst det är ju en vane sak.

Publicerat

Testade en sån en kväll mot min gamla Helia 56a och måste tyvärr säga att Leupolden fick duktigt med stryk när det var skymning/natt. I Helian kunde man fortfarande se detaljer medan det bara var svart i Leupolden.

Publicerat

Hade en sådan monterad på min Remington 700 Safari kal 416 Remington magnum. Den høll ihop skotten bra trotts att man vred på førstoringen. Dvs skottfast, trotts en elak rekyl.