Publicerat Oktober 1, 200817 yr http://www.folkbladet.nu/?p=120839 Han hade änglavakt pojken. Undrar om det blev några andra spår i kallingarna utöver att dom blev blöta???
Publicerat Oktober 1, 200817 yr Gissa om man hade skitit knäck Antar att det i sådana lägen är lika bra att man inte har bössa med sig, risken måste ju vara stor att man skjuter i panik och gör saken ännu värre.
Publicerat Oktober 1, 200817 yr Ja, vad ska man säga. Pojken hade helt klar tur. Undra om antagonisterna säger att grabben får skylla sig själv som var ute i skogen och att det är självklart att en björn försvarar sig???
Publicerat Oktober 1, 200817 yr Ja, vad ska man säga. Pojken hade helt klar tur. Undra om antagonisterna säger att grabben får skylla sig själv som var ute i skogen och att det är självklart att en björn försvarar sig??? Givetvis!! Vad hade pojken att göra i björnens revir ???
Publicerat Oktober 1, 200817 yr Gissa om man hade skitit knäck Antar att det i sådana lägen är lika bra att man inte har bössa med sig, risken måste ju vara stor att man skjuter i panik och gör saken ännu värre. Jo jag brukar tänka så när jag är ute , inte skjuta på reflex om en björn skulle komma mot en. För det ökar nog risken för en tragisk utgång
Publicerat Oktober 1, 200817 yr Författare Givetvis!! Vad hade pojken att göra i björnens revir ??? Isf skulle ingen kunna vistas ute i naturen om man ser det till björnens revir. Du vet ju aldrig var Du har björnen.
Publicerat Oktober 1, 200817 yr Isf skulle ingen kunna vistas ute i naturen om man ser det till björnens revir. Du vet ju aldrig var Du har björnen. Samtidigt så vet man väl själv att det i dagens läge inte är helt utan risk att bege sig ut i skogen? =) Stoppar man in fingret i minkfällan och blir sur på minken om fingret blir nån cm kortare? =)
Publicerat Oktober 1, 200817 yr Författare Samtidigt så vet man väl själv att det i dagens läge inte är helt utan risk att bege sig ut i skogen? =) Stoppar man in fingret i minkfällan och blir sur på minken om fingret blir nån cm kortare? =) Ja, det är självförvållande att bege sig ut i skogen.
Publicerat Oktober 1, 200817 yr Ja, det är självförvållande att bege sig ut i skogen. Ja =) man får slåss tillbaka om man vill vara ifred
Publicerat Oktober 1, 200817 yr Författare Ja =) man får slåss tillbaka om man vill vara ifred Jepp! Du skall ha 2 stenar i fickorna när Du går i skogen och står öga mot ögam de björnhanne så kan Du slå dom mot kulorna i pungen från var sitt håll.
Publicerat Oktober 1, 200817 yr Jepp! Du skall ha 2 stenar i fickorna när Du går i skogen och står öga mot ögam de björnhanne så kan Du slå dom mot kulorna i pungen från var sitt håll. Har du någon mot svarande för nalletöserna? Eller var det sin egen pung man skulle klämma till i hopp om att björnen ska låta dig vara i fred av ren empati?
Publicerat Oktober 1, 200817 yr Författare Har du någon mot svarande för nalletöserna? Eller var det sin egen pung man skulle klämma till i hopp om att björnen ska låta dig vara i fred av ren empati? En löspick!
Publicerat Oktober 1, 200817 yr Tur att det gick bra för grabben där. Såg att det inte var några komentarer om händelsen, men dom kommer nog igång snart.
Publicerat Oktober 1, 200817 yr Författare Tur att det gick bra för grabben där. Såg att det inte var några komentarer om händelsen, men dom kommer nog igång snart. Artikeln finns hos jakt och jägare men ingen kommentar där, men den är inte inskickad av mig.
Publicerat Oktober 6, 200817 yr Isf skulle ingen kunna vistas ute i naturen om man ser det till björnens revir. Du vet ju aldrig var Du har björnen. några dagar gammalt vet jag men jag vill bara poängtera att det var ironi i mitt inlägg om det inte gick fram
Publicerat Oktober 6, 200817 yr Författare några dagar gammalt vet jag men jag vill bara poängtera att det var ironi i mitt inlägg om det inte gick fram Ja, det var något sådant med också visst.
Publicerat Oktober 7, 201015 yr Skönt att det gick som det gick! Men jag förstår inte varför det alltid talas om att det skall bli värre för att man har en bössa. Trotts att antalet incidenter där beväpnade människor är inblandade är så enormt mycket större än när det gäller obeväpnade så var väl två av de tre senast dödade människorna (Sverige/Finland) obeväpnade? // Henrik
Publicerat November 22, 201015 yr Han kom ju undan med blotta förskräckelsen, grabben! Bortsett från en stukad tumme då... Kan meddela att det finns kommentarer nu - även om det inte är många. Det här är en som jag tyckte var lite kul. "Jag hoppas björnen får två minuter för boarding!"