Publicerat Januari 24, 200521 yr Är det någon som jagar i närheten av Mårdsel, Lakaträsk, Polkem eller övrigt inom Gällivare allmänning sista jakthelgen?
Publicerat Januari 27, 200521 yr I Lakaträsk jagar vi endel.... Har stuga i Gullträsk (ursprunglig bodensare...), men kommer nog inte vara där sista jakthelgen...
Publicerat Januari 27, 200521 yr Författare Synd annars finns kaffe i stugan till helgen. Jag har tidigare jagat en heldel kring Gullträsk.
Publicerat Januari 27, 200521 yr Tycker att fågeltillgången har minskat i lakaträsk dom senaste åren. Jag vill gärna tro att det beror på min skicklighet som fågeljägare ;D Skämt åsido så är norra sidan av krokträsket ett hett tips för orrfågel, iaf tidigare i år. Kul att höra att det är någon mer som jagar i dessa marker, den enda människa jag träffat där i skogarna är en polsk bärplockare som såg ut som om han skulle skita ner sig när jag gick fram och försökte tipsa om ett blåbärsställe. "Many blueberrys, yes yes". Tror att dom visar Jägarna som utbildningsvideo i Polen
Publicerat Januari 27, 200521 yr Författare Hej Daniel, jag har varit ett par ggr. och jagat runt "laka" och det var iallafall ganska bra när vi var där. Om du är uppe till helgen så finns det kaffe till dig också i Mårdsel. mvh.hallen