Publicerat Augusti 25, 200520 yr Åkte till en handlare i dag och skulle kolla på en 30-06a Men jag vart helt såld på en 6,5a som han hade. En Carl-gustav renoverad med helt ny vacker och superskön stock , snälltryck och sidosäkring. Det satt ett 6x sikte på den med hyggligt mörkertal. Fick se kvitto på stocken , 4000:- för ett par år sen , så inte kan man ha blivit blåst om man gav 2900 för bössan? Eller ???
Publicerat Augusti 25, 200520 yr Beror väl lite på modell, men är den bra i bra skick så lär det knappast vara ett dåligt köp. Det finns en uppsjö av pangar från 1500-3500:- och är man bara nöjd själv så är det väl bra.
Publicerat Augusti 25, 200520 yr Författare Beror väl lite på modell, men är den bra i bra skick så lär det knappast vara ett dåligt köp.Det finns en uppsjö av pangar från 1500-3500:- och är man bara nöjd själv så är det väl bra. JAg kanske dimper förbi för en besiktning när jag har fått hem den
Publicerat Augusti 25, 200520 yr Åkte till en handlare i dag och skulle kolla på en 30-06aMen jag vart helt såld på en 6,5a som han hade. En Carl-gustav renoverad med helt ny vacker och superskön stock , snälltryck och sidosäkring. Det satt ett 6x sikte på den med hyggligt mörkertal. Fick se kvitto på stocken , 4000:- för ett par år sen , så inte kan man ha blivit blåst om man gav 2900 för bössan? Eller ??? Är det en gammal 96:a så är det åt skogen för mycket - oavsett stock och trycke. Det enda som kan rättfärdiga priset är om det är en fin, inte allför gammal tysk kvalitetskikare på. Pete