Publicerat Oktober 3, 200817 yr Efterlyste ett kikarsikte igår och fick ruggig respons på den tråden så då testar jag igen fast denna gång under tråkigare omständigheter.. Kompisen Thomas som skulle regga här idag blir det väl tvingades igår avliva sin wachtelhane. Hunden hade helkassa armbågar och veterinären dömde ut jycken tom som sällskapshund, menade att hunden hade ont oavsett om jagade eller inte. Jycken som blev 1 år gammal kommer från linjer som är friska såvitt man kunnat kontrollera. Tidigare parningar med den tiken har givit otroligt bra jakthundar utan tvekan så förväntningarna på Dexter var stora. Han jagade runt 30 sekunder eller något som 6 månaders valp och visade med all tydlighet att det skulle bli en bra jycke.. Thomas vart misstänksam efter att ha varit ut och cyklat med honom och han fick en hälta på ett framben och då det vart bättre så fick han snart en ny hälta. Hur som, avlivningen var i alla fall oundviklig. Nu söker Thomas efter en ny hund och det fort! Han har en spanielhane hemma som inte är van att vara ensam och Thomas är orolig att spanieln ska fara illa.. Det han söker är antingen en blandras spets/wachtel alt ren wachtel så om någon känner till någon förestående parning så tjoa till alt ngn äldre hund i gott skick som ska omplaceras. Mvh!
Publicerat Oktober 3, 200817 yr Kanske vet om en wachtelhane som jag vet ägaren pratat om att placera om. Han är nog runt 5 år tror jag.. Släkt med Fimpen för övrigt.. Ska se om jag får tag i ägaren idag.. Återkommer när jag vet mer.
Publicerat Oktober 5, 200817 yr Författare Kanske vet om en wachtelhane som jag vet ägaren pratat om att placera om. Han är nog runt 5 år tror jag.. Släkt med Fimpen för övrigt.. Ska se om jag får tag i ägaren idag.. Återkommer när jag vet mer. Hört ngt Uffe? När det gäller kompisen så hittade han en blandras wachtel jämte som han har köpt. Han hämtar jycken på fredag i örebro då ägaren som bor i Lund skulle köra norrut och jaga. De har tydligen funnits på blocket rätt länge, jycken var 5 måndader tydligen. Fan..man vart ju riktigt sugen! Mvh!
Publicerat Oktober 5, 200817 yr Hört ngt Uffe?När det gäller kompisen så hittade han en blandras wachtel jämte som han har köpt. Han hämtar jycken på fredag i örebro då ägaren som bor i Lund skulle köra norrut och jaga. De har tydligen funnits på blocket rätt länge, jycken var 5 måndader tydligen. Fan..man vart ju riktigt sugen! Mvh! Nope, det är ju en lång, smal skogsnisse som har svårt för det där med telefoner som itne behagar svara..