Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hjälp att testa Jägareförbundets mobilsite?

Featured Replies

Publicerat

Hej!

Nu tänkte jag be om lite hjälp. Skulle behöva en liten testpanel.

Jägareförbundets webb, som jag ansvarar för, lanserar på måndag 6 oktober en mobil site på adressen mobil.jagareforbundet.se

Vi samarbetar med ett företag som heter Mobizoft vilka har utvecklat en teknik som gör det möjligt att ladda upp och titta på filmer direkt på mobilen, även på vanliga gsm-telefoner ska kunna fixa det.

Alla utom min då ;) eftersom jag har en Windowsbaserad rätt dålig sak.

Filmerna som laddas upp hamnar i ett kontrollprogram där jag först måste godkänna filmen. Så det går inte att skicka vad som helst ^_^ och det kan ta en stund innan filmen syns ute på nätet.

Alla kan också delta i en tävling om bästa älgjaktsfilmen om man nu råkar ha eller få till ett sådant klipp med mobilen.

Alltså om ni har tid och lust att ladda upp ett litet filmklipp om något som har med jakt, vilt eller natur att göra så vore jag tacksam så vi får provköra funktionen lite!

Adressen var alltså: mobil.jagareforbundet.se och där kommer alltså inskickade klipp att hamna. Sidan är skapad för att fungera i mobilen vilket gör att den ser lite trist ut när man går in där med datorn.

Hoppas bara att det funkar nu...!

Mvh!

Madeleine

tillfälligt nervös webbredaktör på Jägareförbundet

Publicerat

Ingen som har ngt klipp att provköra med? Har ni bara sängkammarklipp i luren?

B):D

Mvh!

Publicerat
Ingen som har ngt klipp att provköra med? Har ni bara sängkammarklipp i luren?

:D;)

Mvh!

Genom sin egen mobil vet man vad andra har i sin....eller hur det nu var. B)

Publicerat

Hade jag vetat det i går hade jag lätt filmat tjuren jag hade på 20 meters håll, även med mobilen och skickat upp B)

Publicerat

Har en på en ko som står och betar, men det klippet var på 780Mb, lite saftig teleräkning om jag skulle skicka upp den via telefonen B)

Publicerat

Ska försöka filma lite i helgen om det blir nått så ska man kanske skicka in det.

Publicerat
  • Författare
Har en på en ko som står och betar, men det klippet var på 780Mb, lite saftig teleräkning om jag skulle skicka upp den via telefonen B)

Ja, det är ju inte helt gratis att ladda upp film med mobilen. Det har ju också att göra med vilken typ av abonnemang man har. Men det finns en spärr så den betande kon hade vi tyvärr inte kunnat ta del av.

Jag håller just på och pratar med teknikerna om det för gränsen verkar ligga på typ 80 kb och det är ju alldeles för lite. :D

Mvh

Madeleine

Publicerat

Jag är ju så low tech att jag inte har en telefons om fixar det.. B)

Publicerat
  • Författare
Jag är ju så low tech att jag inte har en telefons om fixar det.. :D

Hej MaxW!

Snygg bild! Vem har tagit den? B)

Försökte krångla upp en film med min gamla 5140 och det gick faktiskt men som sagt inte mer än 80 kb... hoppas att det går att ändra.

Publicerat
Hej MaxW!

Snygg bild! Vem har tagit den? :D

Försökte krångla upp en film med min gamla 5140 och det gick faktiskt men som sagt inte mer än 80 kb... hoppas att det går att ändra.

Visst är det en snygg bild, men motivet är ju ännu snyggare.. ! ;)

Är nog mer att min gamla tfn inte riktigt är med i matchen idag.. Får se till att flima lite älgar med tfn i morgon och se om jag kan lägga in ngn film sen.

• 2 weeks later...
Publicerat

Härligt Mrs P!

Lät vettigt det där, dock strejkar den egna telefonen jusst nu så bidrag från mig får vänta lite.