Publicerat Oktober 5, 200817 yr Hej har ett pat Merrell Gore tex kängor. Dessa kostade typ 800 spänn på team sportia för 6-7 år sedan. De har helt kapitulerat ny. Jag måste ha ett par nya nu!!! Jag kan inte mycket om kängor men det kan säkert ni ! De ska vara sköna, vattentäta och gärna lite högre! Ett pris som inte överstiger 1500-2000:- om det går är bra. Kom gärna med tips och förslag! Räcker min budget till något bra!
Publicerat Oktober 6, 200817 yr Jag och maken köpte i höst var sitt par av dessa: JahtiJakt Camo Air-Tex Boots + att det då kostnadsfritt medföljde till var sitt skopar 1 JahtiJakt Liner strump-par och 1 Air-Tex skoskydd för strax under 1000-lappen. Vis av erfarenhet så lägger vi inte längre flera 1000:- på kängor, eftersom man i alla fall behöver byta inom något år eftersom de då är utnötta. Vi kanske går mer än de flesta, vad vet jag Än så länge har vi konstaterat att de är lätta, varma och sköna att gå i och de håller vätan borta från fötterna otroligt bra Vi beställde våra från erätukku, som man hittar här: www.eratukku.net
Publicerat Oktober 6, 200817 yr Jag har precis köpt ett par Graninge Sarva Plus på Granngården (Norrtälje) för 1995kr. Vad jag har hört och läst så skall de vara bra. Har bara använt de en gång ännu så jag kan inte uttala mig mig. Kolla om de har samma pris på granngården hos dig. Ordinarie pris på Granngården var 2595kr de var alltså nedsatta 600kr. /Peter
Publicerat Oktober 6, 200817 yr Jag använder alpina trapper. Klockren vattentäthet och höga skaft. Riktigt mjuka och sköna att gå i. Dom är i mycket fint skick fortfarande efter användande i två sässonger.
Publicerat Oktober 6, 200817 yr 3é säsongen med mina Graninge Sarva och jag är helnöjd. Bra stöd, sköna att gå i och vattentäta. Rekommenderas!
Publicerat Oktober 6, 200817 yr Har oxå graninge sarva men är inte helnöjd får fan ruggig fotsvett i dom så sockorna är blöta nästan omg, å sen knarrar dom om man inte drar åt dom ordentligt, men dom är fina å gå i iofs, så nästa käng par blir då inte såna ialf
Publicerat Oktober 6, 200817 yr Har ett par Chevalier Rocca som jag är nöjd med. Kostar 2000 spänn ungefär. Det enda som jag märkt är att 2 snörögglor är lite lösa. Det blir väl att lämna in dom och få nya eller få det fixat men inget som egentligen spelar nån roll för funktionen. Dom är aningen stora för mig men det passar rätt bra att kunna ha en tjocksocka i dom pga mitt andra par kängor. Har ett par Graninge Kebne som arbetsskor genom jobbet och dom är om inte bättre så lika bra. Köpte iofs dom med perfekt passform med normalstrumpa för att användas under varmare perioden då vi mestadels inventerar i jobbet så jag rymmer inte nå mer strumpor i dom. Dock fick jag lämna in dom och fick nya, iofs samma sak där, egentligen inget att orda om och jag hade varit och sprungit lite i taggtråd osv men ena sulan hade lossnat lite längst fram. Inga problem, kom nya på en vecka... kostar väl lite mer 2500:- om jag inte mins fel? finns säkert bättre pris om man prutar lite... Finns säkert skitmånga bra kängor som kan passa men TESTA dom innan du köper.. Kängor som ska hålla några år och inte är sköna är bortkastade pengar!!!
Publicerat Oktober 6, 200817 yr Jag är inne på tredje jaktåret med mina lundhags kängor. Tvärr är det en modell som inte tillvekas längre (Vidda). Men jag är grymt nöjd med dom. Underhåller man dom bara så är det inte lätt att slita ut dom och då har jag gått/åkt skidor extremt mycket med dom. Materialen är gummi och läder, inget goretex eller tyg av nått slag. Smörjer man bara in lädret så håller det väta ute mycket bra.
Publicerat Oktober 6, 200817 yr Efter att ha förbrukat två par Meindl-bägge höll ca tre år,ett par le Chameau-höll ca två år och ett par Haglöfkängor-höll ca två år,samtliga med Gore-Tex så har jag nu gett upp. Minndes helt plötsligt mina Lundhags Alaska jag köpte för 20 år sedan som faktiskt fortfarande finns i garderoben.så blev mitt nya kängval för två år sedan dessa Lundhags Ranger high. Visst är dom dyra! men jag är övertygad om att dom lever betydligt längre än den andra skiten och därmed billigare i slutänden. Hur som är dom jättesköna att gå i. Visit My Website /Micke
Publicerat Oktober 6, 200817 yr Viking hunter säljs för 1695:- såg jag någon annons, hade mina i 2 år nästan dagligen året runt, använde fel smörja som gjorde att livstiden förkortades väsnetligt, väldigt nöjd med kängan.
Publicerat Oktober 6, 200817 yr När snön kommer, så lägger jag ömt in mina foppa-tofflor i klädkammaren, och drar fram ett par Timberlake med Gore-tex som jag 2006 gav 499:-kr för. Än är de helt täta mot vatten, och riktigt rymliga för mina fötter. Hänger de med hela denna säsongen också, så har de inte varit dyra per jaktsäsong.
Publicerat Oktober 6, 200817 yr När snön kommer, så lägger jag ömt in mina foppa-tofflor i klädkammaren, och drar fram ett par Timberlake med Gore-tex som jag 2006 gav 499:-kr för. Än är de helt täta mot vatten, och riktigt rymliga för mina fötter. Hänger de med hela denna säsongen också, så har de inte varit dyra per jaktsäsong. Jag som trodde att du jagade i ett par Tretorn Rancher.
Publicerat Oktober 6, 200817 yr Viking hunter säljs för 1695:- såg jag någon annons, hade mina i 2 år nästan dagligen året runt, använde fel smörja som gjorde att livstiden förkortades väsnetligt, väldigt nöjd med kängan. Hade ett par Viking Hunter som jag vårdade med väldigt öm hand. Dom började ta in vatten efter en jaktsässong och var helt utnötta efter två. Det var ju ett tag sen. Viking kanske är bättre nu.
Publicerat Oktober 6, 200817 yr <----------------------- Hålen gör att det rinner ut lika fort som det rinner in Allvarligt talat, haft Chevalier i 12 år, sprack och knarrade som fan trots allskön omvårdnad. Köpte nu Genzo Forest på Hylte, dock märkte jag nu efter två jaktdagar att dom tar in fukt i vänsterdojjan. Mailade dom idag så vi får se vad dom säger. Jävligt veka i skaftet tycker jag nog också.
Publicerat Oktober 6, 200817 yr <-----------------------Hålen gör att det rinner ut lika fort som det rinner in Allvarligt talat, haft Chevalier i 12 år, sprack och knarrade som fan trots allskön omvårdnad. Köpte nu Genzo Forest på Hylte, dock märkte jag nu efter två jaktdagar att dom tar in fukt i vänsterdojjan. Mailade dom idag så vi får se vad dom säger. Jävligt veka i skaftet tycker jag nog också. Mina läcker med, fick svar från dom idag så imorgon skickas dom tillbaka. Tycker också de är lite sladdriga, mer som att gå med stövlar. mvh
Publicerat Oktober 7, 200817 yr Mina läcker med, fick svar från dom idag så imorgon skickas dom tillbaka. Tycker också de är lite sladdriga, mer som att gå med stövlar.mvh De hade sökt mig på jobbet 17.50 igår Ringde upp dom 09.15 idag, blev runtkopplad 2-3 gånger innan jag fick besked om att han jag skulle prata med satt i telefon och han skulle ringa upp när han var klar enligt damen jag pratade med. Nu är klockan 14.20...