Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Hagelplugg till gåsjakt centrala Sthlm?

Featured Replies

Publicerat

Hej,

Inför gåsjakt till helgen, vilken ammo rekomenderas? 3:or eller 4:or brukar väl vara det som rekomenderas?

Tips på var i centrala sthlm man kan köpa lämplig ammo, gärna i 25:pack. 10 packen är så jäkla dyra. '

MVH

Publicerat
Hej,

Inför gåsjakt till helgen, vilken ammo rekomenderas? 3:or eller 4:or brukar väl vara det som rekomenderas?

Tips på var i centrala sthlm man kan köpa lämplig ammo, gärna i 25:pack. 10 packen är så jäkla dyra. '

MVH

jag trodde du skulle jaga gås i centrala stockholm ;)

walter borg eller widforss har du ju i sthlm

Publicerat
  • Författare

Ringde till Walter Borg, de hade grejerna.

Ska på gåsjakt med jobbet. Första gången jag jagar gås. Första gången jag jagar söder om polcirkeln nästan =)

Ska bli kul hoppas jag.

Publicerat
Hej,

MVH

Skaffa inte grövre ammo än femmor och håll dig inom etiska 25meter så går det bra. Skyblasting med treor är ett otyg som ger gåsjakten ett dåligt rykte.

Använder själv 32g sexor utan problem.

Publicerat

42grams usnr1 funkar bra. Likväl som 28grams usnr 6. Håll avståndet korrekt bara. :) mvh

Publicerat
  • Författare

Jag har funderat på detta också. Har inte jagat gås tidigare men mycket med hagel i övrigt. TEX om man skjuter trut så skjuter jag hellre med 6or eller tom 7or. Knepet är ju att släppa ned dem.

Får man gåsen inom håll borde det ju vara bättre med 5or eller 6or. Tätare svärm och större chans att ta huvud, hals eller ryggrad.

Ska se vad som finns. Lite hårdare laddade 5:or borde ju vara helt ok.

Publicerat

Skjutit en bra drös gäss med 28 grams trap. Får man bara in dem bra så tar man dem med i princip vad som helst, åtminstonde första gåsen :o

Mvh!