Publicerat Oktober 6, 200817 yr Hej! Jag lämnade åtelkameran vid en slaktplats, och hade påhällsningar av björn med ett par dagars mellan rum. Vad tror ni, är det samma björn? Har själv givetvis mer bilder att gå efter....men ni får enbart dessa.
Publicerat Oktober 6, 200817 yr grymt med en åtelkamera, vad är det för modell du har å var i norrbotten är det?
Publicerat Oktober 6, 200817 yr Roligt med åtelkamera, men här ser man vad lite de visar igentligen. Det går ju inte att säga säkert om det är en eller två olika björnar vi ser på bilderna...
Publicerat Oktober 6, 200817 yr Kan du inte släppa några bilder till, tror de KAN vara 2 olika men omöjligt med bild från olika sidor av nalle Kom igen med fler foto
Publicerat Oktober 6, 200817 yr Det synns ju som björnen på bild 1 har längre nos än den på den andra bilden.. Men det kan ju vara vinkeln som luras Jag tror det är 2 olika
Publicerat Oktober 6, 200817 yr skulle våga gissa på två olika björnar. huvuformen är olika på dom . och den med smalare huvud ser större ut men vad vet jag ?
Publicerat Oktober 6, 200817 yr Författare Ari tror den heter "Moultrie I40 IR kamera 4,0". BB det är sant, säker går det nog inte att vara. Det enda jag kan se är att björnen som är där den 22:a är mörkare på samtliga bilder, än den som är där den 26:e.
Publicerat Oktober 6, 200817 yr Hej! Jag lämnade åtelkameran vid en slaktplats, och hade påhällsningar av björn med ett par dagars mellan rum. Vad tror ni, är det samma björn?Har själv givetvis mer bilder att gå efter....men ni får enbart dessa. Den vänstra ser ut att ha längre nos men det är samtidigt lite svårt att säga när den står med nosen mot kameran och den andra med ren bredsida, men som sagt vad så kan det mycket väl vara 2 olika nallar.
Publicerat Oktober 6, 200817 yr Borde vara olika, kameran kan ju luras men visst är de 2 till höger ljusare än de till vänster. Har tittat igen, den vänstra har mer "puckel" så nu är jag nästan säker
Publicerat Oktober 6, 200817 yr Borde vara olika, kameran kan ju luras men visst är de 2 till höger ljusare än de till vänster. Det stämmer ja! Den vänstra är lite ljus över nacken men inte mycket.
Publicerat Oktober 6, 200817 yr Jämför man höjden på dom tycker jag att den till vänster ser ut att vara mycket större, om man tar den vinklade pinnen på lilltallen till vänster som referens. Ser ut att skilja ca 15 cm i höjd på dom och det borde innebära nästan dubbla vikten väl? Dom två träden ser ju ut att stå i en någotsånär rät linje mot kameran och de olika björnarna står ungefär lika långt bakom varsitt träd. De har båda en rätt normal kroppshållning och marken verkar jämn så det bör gå att jämföra rakt av.
Publicerat November 14, 200817 yr Jag måste säga att det är riktigt roligt att se bilderna, spännande.
Publicerat November 15, 200817 yr Varför inte ha märken på träden med fasta avstånd. så går det enklare att se höjd etc. Jmf de klistermärken som finns i affärer.