Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Härkila Prohunter light vs. Swedteam Crosshunter

Featured Replies

Publicerat

Nu skall det inhandlas en ny jacka att ha till hundföreriet. Som rubriken antyder står det just nu mellan Härkila prohunter light och Swedteam Crosshunter. Har bara provat Härkilajackan, men Crosshuntern ser lagom ut- vill ha en kort, lite tunnare och slitstark jacka.

Är det någon som använt någon av jackorna och kan ge ett omdömme?

Publicerat

Har inte använt just de nämnda plaggen men jag måste ändå slå ett slag för Härkila. Genomtänkta och bra. Tror inte att du blir besviken.....

Publicerat
Nu skall det inhandlas en ny jacka att ha till hundföreriet. Som rubriken antyder står det just nu mellan Härkila prohunter light och Swedteam Crosshunter. Har bara provat Härkilajackan, men Crosshuntern ser lagom ut- vill ha en kort, lite tunnare och slitstark jacka.

Är det någon som använt någon av jackorna och kan ge ett omdömme?

Har inte provat dessa men vill du ha en lite tunnare och kortare jacka så kolla in Härkillas Tärnaby.

Använder en sådan till all jakt som jag är mycket nöjd med, blir det kallt kompletterar jag med en väst.

mvh

Publicerat

Jag har idag Härkila pro hunterbyxor och Swedteam Dakota Hardwoodjacka.

Bägge fabrikaten är så grymt välgjorda att jag törs säga-ta den jackan som sitter bäst på dig kvalitetsmässigt är det helt likvärdigt!

/Micke

Publicerat
Jag har idag Härkila pro hunterbyxor och Swedteam Dakota Hardwoodjacka.

Bägge fabrikaten är så grymt välgjorda att jag törs säga-ta den jackan som sitter bäst på dig kvalitetsmässigt är det helt likvärdigt!

/Micke

Jag kan bara hålla med !!!

Jag har Swedteam Dakota stället och det är jäkla bra grejer

Publicerat

---

Publicerat
  • Författare

Hur är Swedeteamjackorna i storlekarna? Jag förstår inte mycket av måttabellen på Swedteams hemsida.

Publicerat

Min Härkila lappmarksjacka som jag fick slänga förra året var i C52, var nästan som skräddarsydd för mig som är 188cm lång och väger 72kilo.

Min Swedteamjacka jag har idag är i C54 för att ärmlängden ska räcka till,lite stor i kroppen och kortare men det kan ju vara snittet på den.

/Micke

Publicerat
Min Härkila lappmarksjacka som jag fick slänga förra året var i C52, var nästan som skräddarsydd för mig som är 188cm lång och väger 72kilo.

Min Swedteamjacka jag har idag är i C54 för att ärmlängden ska räcka till,lite stor i kroppen och kortare men det kan ju vara snittet på den.

/Micke

Swedteam syr kläder för riktiga män som e långa å väger över 100kg!.. ;) ... så passformen är perfekt!... ;):o

MVh Mamre!..

Publicerat
  • Författare
Swedteam syr kläder för riktiga män som e långa å väger över 100kg!.. :blush: ... så passformen är perfekt!... :unsure::wacko:

MVh Mamre!..

Då går med andra ord Swedteamjackan bort! 80kg på 193cm rimmar illa med vad du beskriver

Publicerat
Då går med andra ord Swedteamjackan bort! 80kg på 193cm rimmar illa med vad du beskriver

de är nog den bittra sanningen!.... :rolleyes:

Mvh

Publicerat

Blir att se ut som en Lilla My-klänning ^^

Publicerat
Hur är Swedeteamjackorna i storlekarna? Jag förstår inte mycket av måttabellen på Swedteams hemsida.

Hardwood serien är perfekt för en annan som är lite korpulent (178/86). Har C52 på jackan vilket passar perfekt. Härkila är nog annars dom med mest variationer på storlekarna.