Publicerat Oktober 7, 200817 yr Jaha då har man varit mesta tiden på robsoft men ska börja skriva här nu oxå mer. Tänkte summera jakten hittills med mina hundar älgjakten började 1 september med att Alba var sken dräktig så släppte henne på måndagen men det var bara ställa henne på galastop, tog ut henne på lördag igen då funkade hon bra igen sköt en kalv åt henne efter att hon skällt ca 3 tim. sen så har det rullat på med henne vissa dar har hon skällt på stora kor å då ids jag inte skjuta, sköt en älg åt henne sista helgen nu innan uppehållet märker att lydnaden börjar bli sämre på henne nu när man knäppt några älgar åt henne, var på älghunds km med henne i helg fick en 1 på 74 poäng det började mkt bra men sen så klantade jag mig själv efter en ink så trodde jag älgarna stuckit men dom stod kvar så kom upp på ca 50 meter när vi såg älgarna å dom oss så det blev toksken men blev ju en 1 ialf så man får vara nöjd.Tito har ju problem med klon men har jagat med han oxå å det har funkat bra skjutit några åt han oxå har börjat skälla tätt nu detta år har i bland varit lite för gles men ligger nu på ca 75 skall/min å över. Eräventin Storm har oxå börjat bra hittar älg nästan varje gång å skjutit 2 på stånd för han så det är en lovande unghund. På lördag kör vi igen så då får vi se hur det går då
Publicerat Oktober 29, 200817 yr Låter ju fint. Den där Eräventin hunden verkar vara från en kanonstam. Vart hittar man en sån månne?
Publicerat Oktober 30, 200817 yr Alltid kul att höra om duktiga hundar. Våran Asta som jagade första hösten i år, har skött sig exemplariskt, dock inget skjutit för henne än, men det är inte hennes fel, utan beror mer på såna vrångheter som att det gick inte att smyga in på ståndet, inget bra läge för skott, "fel" älgar...ja ni vet... Men nu är det tre "hundförarkalvar" kvar att jaga, så till helgen tar vi dom !! PS: Jag TROR det är felstavat i rubriken, Jämthund, antar att det ska stå "MED" istället för "MEN".... Mvh Janne, en lycklig jämttiksägare.
Publicerat Oktober 30, 200817 yr Författare Jo ska stå med man har för bråttom Storm uppe i 3 nu å Albas dödar lista blir längre
Publicerat Oktober 30, 200817 yr Författare Låter ju fint. Den där Eräventin hunden verkar vara från en kanonstam. Vart hittar man en sån månne? Kan fixa en åt dig , fast du vet ju vad du är skyldig mig
Publicerat Oktober 30, 200817 yr Låter som du har haft en bra höst hittills!! Kul att dina hundar fungerar!
Publicerat November 3, 200817 yr Kan fixa en åt dig , fast du vet ju vad du är skyldig mig haha en jakthelg med tillhörande bastu eller hur var det?
Publicerat November 14, 200817 yr Författare haha en jakthelg med tillhörande bastu eller hur var det? Exakt så var det + en gratis parning
Publicerat November 14, 200817 yr Författare Jaha då var Alba FINJCH oxå gick ett prov med henne i onsdags och det gick lysande var 15 hundar med hon vann hela tävlingen på 86 poäng så i helg blir det å fira lite
Publicerat November 14, 200817 yr Jaha då var Alba FINJCH oxå gick ett prov med henne i onsdags och det gick lysande var 15 hundar med hon vann hela tävlingen på 86 poäng så i helg blir det å fira lite Grattis!! Här har vi KM på webben. Dock har uppdateringen halkat efter de senaste timmarna http://www.jamthundklubben.nu/masterskap/d...08_km/index.htm
Publicerat November 14, 200817 yr Vretälvens traj vann på 83 p! Här är resultatlistan.... http://www.jamthundklubben.nu/masterskap/d...m/prislista.pdf
Publicerat November 14, 200817 yr Jaha då var Alba FINJCH oxå gick ett prov med henne i onsdags och det gick lysande var 15 hundar med hon vann hela tävlingen på 86 poäng så i helg blir det å fira lite Bockar och niger. Det var inte illa pinkat Men det lär behövas om det ska bli nån parning Grattis
Publicerat November 17, 200817 yr Jaha då var Alba FINJCH oxå gick ett prov med henne i onsdags och det gick lysande var 15 hundar med hon vann hela tävlingen på 86 poäng så i helg blir det å fira lite Stort GRATTIS
Publicerat November 18, 200817 yr Författare Tack!! här kommer en länk på resultats listan http://www.shhj.info/keskustelu/viewtopic.php?t=8373
Publicerat December 23, 200817 yr Författare Ja då ska jag skriva lite Alba är på ca 7- 8 dygnet på löpet nu så snart blir det parning , var i går på älgjakt i finland men gudars var dyr jakt det blev körde bilen i diket + att jag körde för fort i fart kameran å ingen älg blev fälld heller trots ett bra jobb av Tito. Men men så kan det gå
Publicerat December 23, 200817 yr Ja då ska jag skriva lite Alba är på ca 7- 8 dygnet på löpet nu så snart blir det parning , var i går på älgjakt i finland men gudars var dyr jakt det blev körde bilen i diket + att jag körde för fort i fart kameran å ingen älg blev fälld heller trots ett bra jobb av Tito. Men men så kan det gå HAHAHA Man ska inte jaga älg på vintern!!!