Publicerat Oktober 8, 200817 yr Fanskapet gick inte att få liv i. Kollade den inför helgen och den var död. Provat att ladda batterierna men ingen reaktion. Lånade laddare av en kompis för att se om det är laddaren - ingen reaktion. Lämnat batteri till kompis så han kollar om batteriet går att ladda - väntar på svar MEN vågade inte avvakta längre utan beställde ny radio. Kan ju inte vara utan bra radio under älgjakten. Blev en Genzo Royal för den var (ska vara) ordentligt vattensäkrad (IP65) och har alla nya kanaler samt hyfsat pris (1995:-). Vi får väl se om det var ett bra köp om några år.
Publicerat Oktober 8, 200817 yr Fanskapet gick inte att få liv i. Kollade den inför helgen och den var död. Provat att ladda batterierna men ingen reaktion. Lånade laddare av en kompis för att se om det är laddaren - ingen reaktion. Lämnat batteri till kompis så han kollar om batteriet går att ladda - väntar på svar MEN vågade inte avvakta längre utan beställde ny radio. Kan ju inte vara utan bra radio under älgjakten. Blev en Genzo Royal för den var (ska vara) ordentligt vattensäkrad (IP65) och har alla nya kanaler samt hyfsat pris (1995:-). Vi får väl se om det var ett bra köp om några år. Köp en 31:a
Publicerat Oktober 8, 200817 yr Visst är säkert en Genzo hyffsad, men jag skulle aldrig i mitt liv köpa en Genzo för 2000 kr när det går att köpa en toppmodell från Icom eller Albecom för 900 kr mer, Inkl. frakt!
Publicerat Oktober 8, 200817 yr Visst är säkert en Genzo hyffsad, men jag skulle aldrig i mitt liv köpa en Genzo för 2000 kr när det går att köpa en toppmodell från Icom eller Albecom för 900 kr mer, Inkl. frakt! 900kr?? Vart då? det lät ruggigt billigt.
Publicerat Oktober 8, 200817 yr Krok-Leffe! 900 kr MER... RW, vad var det för apparat som ballade ur?
Publicerat Oktober 8, 200817 yr 900kr?? Vart då? det lät ruggigt billigt. För ca 900 kr mer än vad Genzon kostade. Det blev genast dyrare
Publicerat Oktober 9, 200817 yr Författare Visst är säkert en Genzo hyffsad, men jag skulle aldrig i mitt liv köpa en Genzo för 2000 kr när det går att köpa en toppmodell från Icom eller Albecom för 900 kr mer, Inkl. frakt! Tja, frågar man runt får man höra att den o den är bäst o resten skit och det gäller samtliga förekommande märke på marknaden ikl. Icom och Albercom så jag har slutat lyssna på sånt. Förövrigt är väl Albercom (pro fighter) bara IP 54 klassad vilket är betydligt sämre än IP65.
Publicerat Oktober 9, 200817 yr Krok-Leffe!900 kr MER... RW, vad var det för apparat som ballade ur? tack för att du öppnade mina ögon foppan Jag satte f-n kaffet i halsen och svor över att jag precis köpt en begagnad lafayette för 500:- som jag trodde var ett kanonpris.. nu kan jag pusta ut igen och fortsätta vara nöjd
Publicerat Oktober 9, 200817 yr Författare Krok-Leffe!900 kr MER... RW, vad var det för apparat som ballade ur? Den heter Farmer vilket är nästan samma som Genzo 8099 som är samma som nån gammal Zodiacmodel jag inte vet namnet på. Pro Hunter 31:a är även samma och ComMaster 3130. Det skilljer på knapparnas placering och lite finesser och givetvis att vissa av modellerna går på 31 resp 155 MHz.