Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vem är Musköt

Featured Replies

Publicerat

Heter Björn och är en 38årig  Smålänning från Växjö-trakterna. Jobbar med försäljning av bildelar(Autoexperten).

Har jagat sen jag var 13, i början var det mest rå. hare och räv som gällde. Men nu är det väl mest älg, gris och grävling som gäller. Men säger väl inte nej till ett bra rävdrev.

Jakt för mig betyder jakt med hund, helst egna. Har en dreverhane Biabys Musköt som är 5,5år Och en Västlaikatik Lina på 2,5år.

• 1 month later...
Publicerat

En parning mellan västsibirisk laika och finnspets,är nog min dröm hund,laikans kropp och sätt att färdas på och finnspetsens skärpa=super allround hund,i min fantasi i alla fall.Hoppas du får det trevlig här på jaktsidan.

Publicerat

Välkommen hit. :)

Publicerat
En parning mellan västsibirisk laika och finnspets,är nog min dröm hund,laikans kropp och sätt att färdas på och finnspetsens skärpa=super allround hund,i min fantasi i alla fall.Hoppas du får det trevlig här på jaktsidan.

Du är inte ensam om att önska finnspetsens hjärna i laikans kropp.  :)

Publicerat

Tror du på denna kombination,eller vet du nån sån parning?
Publicerat

Tror du på denna kombination,eller vet du nån sån parning?

Jag tror absolut på kombinationen. Jag vet inte om nån sån parning, men ser inga hinder att prova om man hittar två intressanta hundar. För mig är inte huvudsaken om en hund är renrasig eller inte utan snarare att den jagar...

• 2 months later...
Publicerat

Varit i Alvesta och provat hundarna på alla Grisarna? :) Var ju ett herrans liv i våras där nere...

BAW (fd Växjöbo)

Publicerat
  • Författare
Varit i Alvesta och provat hundarna på alla Grisarna? :) Var ju ett herrans liv i våras där nere...

BAW (fd Växjöbo)

Du menar de fyrbenta Alvestaborna. ;)

Nä jag har inte varit där och provat. Men de hade ju "stora" problem där.  ::) Kan väl inte vara så svårt att släppa lite skarpa hundar några gånger. Måste väl inte skjuta grisarna för att minska problemen.

Är det länge sen du bodde i Växjö?