Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Grisolycka nu ikväll oxå men väldigt mysko...

Featured Replies

Publicerat

Hmm... nu börjar ni nog tro jag ljuger o jag kan nog inte klandra den som tror det..

Fick påringning ang viltolycka ikväll oxå..

Väldigt mysko afton...

ytterligare en gris gissningsvis påkörd vid 20.30

Kom dit med polaren o Raja o min svarte vid 22.30

Kvinna som körde på "storgrisen" körde rätt sakta med hästsläp och som hon sa nysprutad häst vilket jag inte har en aning om va de ev innebär...

100 m innan en korsning skulle olyckan skett, i den korsningen svängde de vänster så efter den avfarten kunde de iallafall inte varit.

Grisen kom från söder och bilen puffade till den o så fortsatte grisen över vägen norrut.

Mina egna jaktmarker så där känner jag till de rätt bra..

Inga skador på bilen.

Kvinna bor inte så långt från platsen, hon bör alltså ha koll på var hon befann sig.

Vi gick i 1km fån korsningen fram o tillbaka på bägge sidorna vägen med 2 olika hundar Raja var givet den ena o så gick jag en vända med den svarte som i morse markerade grisdoft väldigt tydligt och kraftigt 3,5 timme efter olyckan, men vi fick ingen markering någonstans på dessa vändor på någon av hundarna.

Jag fattar ingenting, ringde kvinna 2 ggr och andra gången var hon lite osäkrare på exakt var men fasen hon kör ju där varenda dag.

Hon anger 2 infarter o mellan dessa ska olyckan skett.

Hade hon haft skador på bilen så skulle jag nästan svära på att det va ett försäkringsbedrägeri men hon uppger att det inte blev minsta skada o givet jag tror henne.

Så va faen är de som är fel ???

Finns iofs en möjlighet att olyckan skett tidigare, kvinnan hade kört hem med hästeriet innan hon ringde snuten, möjligt att hon då oxå lastade av häst o sånt.

Klarade sig sen grisen hyfsat oskadd så kanske det inte va så intressant för någon av hundarna.

Anmälan ska ha kommit in till polisen 21.11

Publicerat
Hmm... nu börjar ni nog tro jag ljuger o jag kan nog inte klandra den som tror det..

Fick påringning ang viltolycka ikväll oxå..

Väldigt mysko afton...

ytterligare en gris gissningsvis påkörd vid 20.30

Kom dit med polaren o Raja o min svarte vid 22.30

Kvinna som körde på "storgrisen" körde rätt sakta med hästsläp och som hon sa nysprutad häst vilket jag inte har en aning om va de ev innebär...

100 m innan en korsning skulle olyckan skett, i den korsningen svängde de vänster så efter den avfarten kunde de iallafall inte varit.

Grisen kom från söder och bilen puffade till den o så fortsatte grisen över vägen norrut.

Mina egna jaktmarker så där känner jag till de rätt bra..

Inga skador på bilen.

Kvinna bor inte så långt från platsen, hon bör alltså ha koll på var hon befann sig.

Vi gick i 1km fån korsningen fram o tillbaka på bägge sidorna vägen med 2 olika hundar Raja var givet den ena o så gick jag en vända med den svarte som i morse markerade grisdoft väldigt tydligt och kraftigt 3,5 timme efter olyckan, men vi fick ingen markering någonstans på dessa vändor på någon av hundarna.

Jag fattar ingenting, ringde kvinna 2 ggr och andra gången var hon lite osäkrare på exakt var men fasen hon kör ju där varenda dag.

Hon anger 2 infarter o mellan dessa ska olyckan skett.

Hade hon haft skador på bilen så skulle jag nästan svära på att det va ett försäkringsbedrägeri men hon uppger att det inte blev minsta skada o givet jag tror henne.

Så va faen är de som är fel ???

Finns iofs en möjlighet att olyckan skett tidigare, kvinnan hade kört hem med hästeriet innan hon ringde snuten, möjligt att hon då oxå lastade av häst o sånt.

Klarade sig sen grisen hyfsat oskadd så kanske det inte va så intressant för någon av hundarna.

Anmälan ska ha kommit in till polisen 21.11

det kanske spökar i dina buskar ? :D:P:blink:

Publicerat

Kanske var en grävling hon körde på? :blink:

Publicerat

Måste hålla med om att det verkar mysko. :blink:

Det är sådana tillfällen som får en att börja tvivla på hundarna. Och oftast helt utan orsak. :P

Publicerat
  • Författare
Måste hålla med om att det verkar mysko. <_<

Det är sådana tillfällen som får en att börja tvivla på hundarna. Och oftast helt utan orsak. :(

Jepp :(

Fast när kommunens värsta grisdräparlaika va med så känns de väldigt underligt...

Att mitt svarte kräk inte visade nått kan jag svälja så sett, men Raja?

Iofs så spårar hon inget vidare i spårlina men vi hade henne lös nästan hela tiden.

Funderat hela dan men kan inte komma på annat än att vi jag o föraren ev missförstod varandra på nått sätt.

Fattar bara inte hur, hon namngav ju rätt byar o rätt avfarter o hon bor söder om den ena om jag fattade rätt.

O de svängde in på den ena avfarten så efter den kan de omöjligt va.

En lösning skulle de ju vara om vi var på fel ställe o letade.

Men va faen har hon då varit är frågan.

Snuten tyckte det va bra att de inte stannade o markerade platsen :lol:

Skit me.. får väl släppa detta vänta in nästa viltolycka...

Verkar vara en j-dra fart på grisarna nu iallfall.

Antar att den ordinarie brunsten dragit igång i veckan..

Åtlarna gapar därimot tomma på gris o fodret från spridarna ligger i drivor...

Har nog alldrig varit så mycket ekollon.

Publicerat

Är det inga skador på bilen så ligger inte grisen.

Den tåler en hel del, på en trafikolycka med en golf inblandad så var framaxeln intryckt under baksätet på bilen,

Grisen hade sprungit ca 400m och sedan dött av inre skador.

När vi flådde grisen så hade den ett 20 cm stort blåmärke på ena skinkan, det var allt.

Så du kan lugnt släppa detta eftersöket.

Du och hundarna har inte misslyckats, det har däremot polisen samt föraren som inte kunde peka ut platsen mer precist.

Detta är ett vanligt fenomen när det gäller viltolyckor. Felmarginaler på 5 km är inte alls ovanligt.

Du kan istället vara glad att hon överhuvudtaget vet att hon körde på något vilt och inget annat.

mvh

Rune <_<

Publicerat
Är det inga skador på bilen så ligger inte grisen.

Den tåler en hel del, på en trafikolycka med en golf inblandad så var framaxeln intryckt under baksätet på bilen,

Grisen hade sprungit ca 400m och sedan dött av inre skador.

När vi flådde grisen så hade den ett 20 cm stort blåmärke på ena skinkan, det var allt.

Så du kan lugnt släppa detta eftersöket.

Du och hundarna har inte misslyckats, det har däremot polisen samt föraren som inte kunde peka ut platsen mer precist.

Detta är ett vanligt fenomen när det gäller viltolyckor. Felmarginaler på 5 km är inte alls ovanligt.

Du kan istället vara glad att hon överhuvudtaget vet att hon körde på något vilt och inget annat.

mvh

Rune <_<

Det här med grisens skador behöver inte följa skadorna på bilen.

Första grisolyckan vi hade för ett antal år sedan var en galt på över 120kg. På bilen syntes en fuktig fläck på stötfångaren och grisen låg stendöd i diket.

Har haft en sugga i 100kg klassen, där enda skadan på bilen var ett spräckt blinkersglas. Den hade lagt sig i sårlega knappt 200m bort.

Så man ska nog inte ta allt för hårt på att det knappt syns något på bilen.

Publicerat
  • Författare
Det här med grisens skador behöver inte följa skadorna på bilen.

Första grisolyckan vi hade för ett antal år sedan var en galt på över 120kg. På bilen syntes en fuktig fläck på stötfångaren och grisen låg stendöd i diket.

Har haft en sugga i 100kg klassen, där enda skadan på bilen var ett spräckt blinkersglas. Den hade lagt sig i sårlega knappt 200m bort.

Så man ska nog inte ta allt för hårt på att det knappt syns något på bilen.

Nä de är väl min uppfattning oxå att skador på bilen inte följer skador på viltet.

Galten som kördes på i går morse hade ett bakben av och krossat bäcken o inga skador alls på bilen som va en volvo iofs..

Hittat gris död i diket där ett blikersglas va allt som gick sönder.

Sett bilar som kört på älg som rullat upp och krossat motorhuven och vindrutan men ändå inga större skador allvarliga på älgen än skrubbsår.

Publicerat

Jo, jo jag kan också räkna upp ett antal exempel men det jag menar med dom förutsättningarna så har dom gjort allt dom kunnat.

Det vanligaste är väl ändå att skadorna följer varandra med blod eller bucklor som följd, åtminstone på dom stora vägarna.

Sen att trafikskadat vilt är bland det svåraste att leta upp är väl ingen överdrift.

mvh

Rune B)