Publicerat Oktober 10, 200817 yr Funderar på att köpa nytt klass 1 vapen har då som förslag Blaser R93 Proffessional 6,5, har idag Husqvarna 30-06 och vill gå ner i kaliber Efterlyser synpunkter ,förslag etc........... Lasse
Publicerat Oktober 10, 200817 yr Funderar på att köpa nytt klass 1 vapen har då som förslag Blaser R93 Proffessional 6,5, har idag Husqvarna 30-06 och vill gå ner i kaliberEfterlyser synpunkter ,förslag etc........... Lasse jag tycker personligen att 6,5 är underskattad den har en mkt bra egen precision som funkar hur bra som helst till fågel tex den har en snäll rekyl och du sänker en älg utan problem , jag gillar mina blaser mer och mer . jagr haft 2 st tikka och en sako 75 tidigare i 6,5 jag har skjutit nästan allt med den kaliber ,som sagt den är mkt trevligt specielt på en blaser . t
Publicerat Oktober 11, 200817 yr jeg har en Blaser R93 proffessional i 6,5x55 og det er den beste riffel jeg nogensinde har haft og jeg skal aldrig af med den jeg har ogdså en 223 Rem løb til den som jeg også er meget glad for MVH Alaska Trapper