Publicerat Oktober 11, 200817 yr är det någon som vet av en bra lockpipa för kråka kolla de lite på youtube och där fanns det en pipa som lät bra, men finns bara vad jag hittar på ebay, den hette Premium EUROPEAN Crow Magpie Call /svedje
Publicerat Oktober 11, 200817 yr så fort Milner hittar denna tråd så kommer han att hjälpa dig! skicka han annars ett pm. mvh c-a
Publicerat Oktober 11, 200817 yr Tror PA Åhlen håller på att ta fram en kråkpipa, vet att Wäppling håller på att prova ut den nu... Mvh!
Publicerat Oktober 11, 200817 yr är det någon som vet av en bra lockpipa för kråkakolla de lite på youtube och där fanns det en pipa som lät bra, men finns bara vad jag hittar på ebay, den hette Premium EUROPEAN Crow Magpie Call /svedje Testa "Nordic predator", den har funkat mkt bra för mej. Den är egentligen framtagen för att locka räv med (låter som harens ångestskrik). Jag upptäkte dock snabbt när jag började locka med den att kråkorna blir som tokiga. Bäst är att lock under tidiga morgonpass och gärna i rejält dimmigt väder ( underlättar att få dem i hagelhåll ). Nordic Predator har som förlaga amerikanska long-range pipor så det går säkert att rota lite i det "träsket" med...