Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Uttalande i SVT Aktuellt: Kungen ställer sig bakom vargjakt

Featured Replies

Publicerat

Kungen vill ha vargjakten tillbaka

-Vi måste börja beskatta vargstammen, annars exploderar den i skogarna, sade kung Carl Gustav i dag till Tvärsnytt under den årliga älgjakten norr om Skinnskatteberg, i gränstrakten mellan Västmanland och Dalarna.

-De äter mycket, det är bara så. Om de håller sig i skogarna, självklart, jättebra, men blir de för många kanske de söker sig till andra marker och går närmare tätorter. Då är det fel, de ska vara vilda, sade kungen.

Vid lunchtid hade 23 älgar fällts under kungajakten - ingen av kungen själv, men en av prins Carl Philip.

Tack kungen för det uttalande! Det kanske får NVV och regeringen på andra tankar!

:angry::angry::angry::angry::mad:

Publicerat
Tack kungen för det uttalande! Det kanske får NVV och regeringen på andra tankar!

Knappast! Tror inte de lyssnar på Kalle 16. Det skall de inte göra iaf.

Sen var uttalandet inte alltför övertygande. Han har ju inte talets gåva precis...

Publicerat
  • Författare
Knappast! Tror inte de lyssnar på Kalle 16. Det skall de inte göra iaf.

Sen var uttalandet inte alltför övertygande. Han har ju inte talets gåva precis...

Nej, det har han ju inte, men det är ju hans intresse. :D

Publicerat

Strongt att våga säga något över huvud taget. Det är inte mycket han Får kommentera utan att det blir ett dj---a liv. Han har väl inte ens vanliga yttrandefriheter som alla vi andra.

Jag är inte ledsen över att jag inte är kung. :D

Publicerat

Forza Knugen!

Publicerat

Heja Knugen!..... :P .... tycker de var jätte modigt av han att våga utala sej i den frågan!... ;) ..

han kanske inte har så mycket å säja till om!.. men en debat lär de säkert bli efter hans utalande!... :D

MVh

Publicerat

Fan va skit han får nu...Hoppas Jägarförbundet går ut och stödjer honom i uttalandet.

Publicerat

Satans media som vrider o vänder på allt.. Som jag anser det så gjorde ju kungen inget fel alls som uttalade sig som han gjorde. Han var ju saklig och sanningsenlig.

Trädkramarna så har ju en förvrängd synbild på det hela som bekant. Dom sitter ju i sina storstäder och kan titta på tv o säga att "oj den vargen var söt"..

Tyvärr finns det också flera av dessa "naturvänner" också som man märker tydligt i dessa heta debatter som uppstår när sånt här händer.. Dom verkar tycka mycket utan att egentligen veta något. Det enda dom "vet" med säkerhet är att vargen är gullig o söt o allt annat är orelevant.

mvh c-a

Publicerat

Var inne och gjorde min röst hörd på länken från Jonsson. 61% av de röstande tycker att man inte skall få jaga varg. Varför är alla muppar alltid så energiska och håller sig framme på sådant här? Det måste vara en intern sport för dem, att synas i media och i alla olika omröstningar.

Vi som vill kunna begränsa vargens utbredning är inte riktigt lika pr-inriktade...

Publicerat
Jag är inte ledsen över att jag inte är kung. ;)

Jag är ledsen över att jag inte är kung,ett schyst apanage sitter inte fel,ett gäng gåvor från diverse vapenfabrikanter mottages tacksamt,några feta V8or att glida runt med på mina gigantiska sörmländska gods är alltid rätt <_<

Plus fria flygresor runt om i världen på diverse statsbesök som givetvis kombineras med de mest fantastiska jaktresor!

Its good to be the King!

Om jag gör mig impopulär i diverse uttalanden.....vem bryr sig ;)

/Micke

Publicerat
Jag är ledsen över att jag inte är kung,ett schyst apanage sitter inte fel,ett gäng gåvor från diverse vapenfabrikanter mottages tacksamt,några feta V8or att glida runt med på mina gigantiska sörmländska gods är alltid rätt <_<

Plus fria flygresor runt om i världen på diverse statsbesök som givetvis kombineras med de mest fantastiska jaktresor!

Its good to be the King!

Om jag gör mig impopulär i diverse uttalanden.....vem bryr sig ;)

/Micke

hähähä indeed.. skulle nog vara flådigt.. sen att få lite skit av folket imellanåt.. smällar man får ta i den branschen

Publicerat

kan någon sätta upp nyhets klippet på youtube eller nåt ? <_< kan inte se den då den syns bara för folk bosatta i sverige :/

Publicerat

En kul grej.. Läste på dn om detta.. de hade lagt ut en text från en journalist som heter Roland Johansson med TT som arbetsplats. Denne Roland är en kul kille som aldrig missar ett tillfälle att såga jägare och jag tror han är vargkramare även.. Vid något tillfälle skrev han något så urbota dumt som publicerades och jag vet att jag fick spelet då och mailade ansvarig utgivare på TT.. Inte fan fick man något svar. Den människan iaf är ruskigt obehaglig tycker jag!

Mvh!

Publicerat

Nu skall man inte dra alla över en kam, jag har dock tappat förtroendet för journalister totalt den senaste tiden.

Taskig källkritik, smaskiga rubriker och väldigt lite fakta och bakgrundsinformation. Jag hävdar att journalister/media delvis ligger bakom "finanskrisen", eller rättare sagt de spär på och gör det äänu värre. Usch!

Publicerat

Håller med dej med i viss mån, många år sen jag slutade läsa kvällspress, kräks på hela skiten och förundras över hur de kan klara sig och fortsätta trycka allt skvaller. Hur är folk funtade som köper skiten och läser det????

Morgontidningarna är snäppet vettigare måste jag säga.

Mvh!

Publicerat
Håller med dej med i viss mån, många år sen jag slutade läsa kvällspress, kräks på hela skiten och förundras över hur de kan klara sig och fortsätta trycka allt skvaller. Hur är folk funtade som köper skiten och läser det????

Morgontidningarna är snäppet vettigare måste jag säga.

Mvh!

Helt klart, kvällspressen är under all kritik. Jag kan inte för mitt liv begripa hur människor köper det som skrivs rakt av. Källkritik någon? Tycker mig dock även kunna se att nivån på morgontidningarna börjar sjunka. Fackpress är fasen det enda vettiga nu för tiden, där vet man iallafall vad som är deras intresse och kan således ha det i åtanke när man läser. Kanske bara jag som överreagerar.

Publicerat

Its good to be the King!

Ja, och så glider man ner till Koberg då och då på fullkomligt löjligt bra drevjakt på dov och gris :lol: