Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

har någon hört om NCstar kikarsikte?

Featured Replies

Publicerat

hej

dessa  sikten är skitbilliga och påstås att är tillverkat i USA med life time warranty!! skit eller användbar  för en 22 lr?

mvh

m98

Publicerat

På deras hemsida står det att sikten kommer från deras egna fabriker, men inte från vilket land. De kan fakstiskt äga en fabrik i Kina. Fast jag kan ju ha fel. Garantin är inte heller livstid, utan Limited Lifetime, dvs. på sin höjd den första ägarens livstid. Dvs ingen garanti om siktet säljs vidare. Ett normalt garantilöfte på importkikare i USA. Alltså, låter lite som att du får det du betalar för. Köp ett begagnad märkesskikare istället.

Faktum är att om sikten skulle vara amerikanska, skulle de skrika om det på sin hemsida. Så pass nationalistiska är amerikanare  ;)

http://www.ncstar.com/

Publicerat

hej Kari

tack för svaret,nu har jag beställt en i 4x30 för 22an.därför att jag har inte så stor krav på den. jag ska testa den och senare skriver för er om det.

mvh

Publicerat

NCStar (liksom Leapers, Tasco mfl. lågprissikten) är kinesisktillverkade om jag inte missminner mig..Men till en 22:a torde väl siktet duga fint..

• 2 weeks later...
Publicerat

hej

jag fick min ncstar sikte igår. jag tycker det ser ut helt ok,men har inte hunnit prova den, men för 329 kr ,vad ska man förvänta sig? det sa duga för en 22a.

m98

Publicerat

Hoppas den funkar för dig.

En sak man kan tänka på till en .22:a är att den är paralax justerad för 50m i stället för 100m som det normal är. Inte livsnödvändigt men normalt skjuter man ju inte på så långa håll med .22:an.

mvh

Tomas

Publicerat

Hade ett Oxo på min gamla 22:a, funkade på den men skulle nog inte välja det till 45-70:n.

• 3 weeks later...
Publicerat

NcStar tillverkas av Bright China Industries Inc!  http://www.bcioptics.com/products_riflescope.html

Det finns ett stort antal "no name" företag som köper sina sikten från det här företaget