Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

E4 sök igen 2008-10-16

Featured Replies

Publicerat

17:30 ringer min eftersöks kollega! på kört rådjur på E4:an. han är inte så glad i att åka upp på den vägen och göra dessa sök! och eftersom min bil är bra utrustad med lampor så brukar jag ta han om dom! Svågern var redan hemma hos mej och vi satt och planerade inför morgondagen älgjakt.

med tanke på tiden och hur mycket trafik de brukar vara då så av vaktade vi dryga timmen innan vi åkte ut! talade med han som kört på rådjuret och fick för en gång skulle en mycket bra beskrivning av olycksplatsen!

vi började med att köra sakta och lysa i dikena! men de gav noll.... så vi bestämde oss för att släppa på Eros, började spåra norr ut men han visade inget intresse alls? efter ca 300m vänder vi och går tbx till bilen! ja säger till Fredrik att vi spårar söder över bakom bilen!

Eros fortsätter visa lite intresse men efter ca 200m börjar jag se på han att de händer något!.. han vill korsa på farts sträckan och gå över i den lilla dellen mellan själva motor vägen och på farten!.. börjar å luft vädra lugnt å metodiskt söker han sej över vägen ner på andra sidan å redan efter ca 20 för han kontakt med rådjuret. (vi hade inte sett det) de försöker resa på sej men lyckades ej, kallade tillbaka han så Fredrik fick fritt skott fällt!.. PANG!!!!!!! å djurets lindade var över!.

ett riktigt bra jobb av Eros, är en MYCKET STOLT husse i kväll!!... en lugn och fin spårning av han ingen stress eller påverkan av alla bilar som kör förbi!...

Mvh Mamre!.....

Publicerat

Gott jobb!

Känner igen den där känslan av stolthet! :D

Publicerat

Häftig hund! Min Wachtel skulle jag aldrig våga ta med vid eftersöken på E4:an alldeles för galen för detta. Tycker det är tillräcklig obehagligt att gå runt där ändå!

\mats

Publicerat

Bra jobbat :D

Publicerat

Ja Eros är värkligen en klippa !!

Publicerat

bra jobbat mamre & co <_<

Publicerat

Bra jobbat alla tre ! ;)

Krama Eros från oss också . <_< , ähh va fan.. ge Freddan en kram från frugan också ! ;)

Mvh Janne

Publicerat
va fan.. ge Freddan en kram från frugan också ! ;)

Mvh Janne

<_< .... ;):D