Publicerat Oktober 17, 200817 yr Nu när jag fått klart för mig att jag ska handladda så läser jag lite överallt om handladdning. Hittade denna länken på grannforumet,http://sv.wikibooks.org/wiki/Handladdning_f%C3%B6r_jakt_och_%C3%B6vningsskytte#Handladdning_p.C3.A5_djupet_steg_f.C3.B6r_steg Passar mig som handsken. Nu till problemet, jag läste att man ska mäta hylsorna man skjutit med och mata i dom i patrolläget igen för att kontrollera att det går lätt. Jag gjorde så och det går skapligt lätt att mata i hylsan men när jag ska repitera ur den igen så trögar det. Är detta normalt eller vad!!! Hylsan är en ny Norma hylsa som jag skjutit en gång med i mitt egna vapen. Lasse
Publicerat Oktober 17, 200817 yr - Har du kalibrerat den på nåt sätt? Vilken typ av kalibrering i så fall - delkalibrering? - Kaliber? - Hur trögt går det?
Publicerat Oktober 18, 200817 yr Författare - Har du kalibrerat den på nåt sätt? Vilken typ av kalibrering i så fall - delkalibrering?- Kaliber? - Hur trögt går det? Jag har inte gjort något , bara skjutit med den, och stoppat i en i vapnet igen Tändhatten sitter fortfarande kvar, jag har således bara matat i en skjten tomhylsa Jag ska prova att göra samma sak i 222an o se om det känns lika. ska försöka känna efter något mått av tröghet, men jag får spänna till lite grann och det känns hur det liksom släpper. 7X64 så klart Lasse
Publicerat Oktober 18, 200817 yr Författare Jag tror inte problemet är så stort.. Jag provade 10 hylsor nu och bara en går trögt, kanske en som varit laddad av min far någon gång innan och sträckt ut sig. det går trögt precis när slutstycket har skjutits fram och ska ner resp har lyfts och ska bakåt , i det läget trögar hyslsan.
Publicerat Oktober 18, 200817 yr Författare Så skönt jag trodde att min handladningskarriär var över innan den ens börjat