Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ny sevärdighet norr om märsta (inträde)

Featured Replies

Publicerat

Fick hem den igår och den känns bara så himla supermysig, har tyvärr inte hunnit provskjuta den än då det är en djungel med skott,

Men en liten drömbössa med drömkikarsiktet har gått i uppfyllelse.

Jag bjuder på ett kort ^_^

post-1497-1224270194_thumb.jpg

Publicerat

Nämen vad skådar mitt falköga om inte en liten LTR ^_^

Ytterligare en kille med extremt god smak!

Du som har så stor påverkan på Hipshot...kan du inte få han att se ljuset också? B)

/Micke

Publicerat

Är det en victory 6-24x56?

Bössan är inte riktigt min grej, men miljoner andras så den blir nog bra den med ^_^

Blir inte kul att vara räv i Märsta nu B)

Publicerat

Sorry Micke, bodde man på pass dagarna i ända så hade bössan tveklöst varit ett alternativ speciellt med den gluggen som Matte fått tag på!

Men nu går man mest och då är den för tung och själlös ^_^

Mvh!

Publicerat
Fick hem den igår och den känns bara så himla supermysig, har tyvärr inte hunnit provskjuta den än då det är en djungel med skott,

Men en liten drömbössa med drömkikarsiktet har gått i uppfyllelse.

Jag bjuder på ett kort :D

Vill ha begäret tändes igen :D

Publicerat
  • Författare
Nämen vad skådar mitt falköga om inte en liten LTR :D

Ytterligare en kille med extremt god smak!

Du som har så stor påverkan på Hipshot...kan du inte få han att se ljuset också? :D

/Micke

Japp, kan faktiskt inte kännas mer rätt.

Hmm, Har funderat på det ett tag.. Var lättare för några år sen när man var en gud i hans ögon :unsure:

Det var rätt komiskt när jag fick mitt första barn, då skrattade han högt och kallade mig blöjpojken. Ett drygt år senare så hade han själv en spya på axeln...

Publicerat
  • Författare
Är det en victory 6-24x56?

Bössan är inte riktigt min grej, men miljoner andras så den blir nog bra den med :D

Blir inte kul att vara räv i Märsta nu :unsure:

Japp, har länge länge suktat på en sådan, och nu när jag hade minimalt med pengar så hitta man detta paket :D Tur att man har en så otroligt bra sambo.

Tydligen så är detta nån nyare modell som har nån Lotutec behandling, är lite osäker på vad det va.

Nu saknas bara drevbössan, som du vet så har jag varit inne på en SR-30, men jag tyckte förstocken kändes så tunn, har gått tillbaka lite med tankarna på en 303:a men jag får se..

Publicerat
  • Författare
Sorry Micke, bodde man på pass dagarna i ända så hade bössan tveklöst varit ett alternativ speciellt med den gluggen som Matte fått tag på!

Men nu går man mest och då är den för tung och själlös :D

Mvh!

Hur gör man egentligen för att köra flera citat på samma inlägg??

Pass??? Den här bössan kommer förmodligen inte få följa med under en enda drevjakt, men som vak/smygbössa så blir den äckligt mysig.

Dock förstår jag din problematik då du har mer skogsmark, skulle jag nu bara få till den ev. nya marken så blir denna bössa som min högra hand...

Skurebo: Jag vet känslan, har haft den LÄNGE innan.

Publicerat

Veeeeeery nice! :D Grattis!! :D

Publicerat

Hej gullet !

Fan jag har kikarsikten på mina bössor.....

Du har en liten bössa under ditt sikte :-)

Kom upp till allahelgona och testa den på våra långhållsälgar :D

Publicerat
Det var rätt komiskt när jag fick mitt första barn, då skrattade han högt och kallade mig blöjpojken. Ett drygt år senare så hade han själv en spya på axeln...

...efter ännu en tung kväll på Gröne Jägaren :D

Publicerat
Hmm, Har funderat på det ett tag.. Var lättare för några år sen när man var en gud i hans ögon :D

Blöjpojken var den gången du tvingades lämna jakten pga det nyanlända barnet :D Har ärligt talat missat detta med spya på axeln.. känns rätt ok!

Hur gör man egentligen för att köra flera citat på samma inlägg??

I stället för att klicka på "Svara" så klickar du på "Citera" omedelbart till vänster om svara knappen. Klicka i de inlägg du vill sitera och längst ned på sidan så klickar du därefter på "Svara" så får du med alla de inlägg du ska svara på.

Fan jag har kikarsikten på mina bössor.....

Du har en liten bössa under ditt sikte :-)

Var det inte så att du sålt dina bössor och skaffat ngt rappel i stället och monterat siktet på?

:unsure:

Mvh!

Publicerat
  • Författare
Blöjpojken var den gången du tvingades lämna jakten pga det nyanlända barnet :rolleyes: Har ärligt talat missat detta med spya på axeln.. känns rätt ok!

I stället för att klicka på "Svara" så klickar du på "Citera" omedelbart till vänster om svara knappen. Klicka i de inlägg du vill sitera och längst ned på sidan så klickar du därefter på "Svara" så får du med alla de inlägg du ska svara på.

Var det inte så att du sålt dina bössor och skaffat ngt rappel i stället och monterat siktet på?

:angry:

Mvh!

Hörre du du....

Jag och Belker kommer mycket VÄL ihåg när vi ligger i soperna på tippen och skjuter trut samtidigt som Ella pluppar ut valpar... Mrs P ringer som besatt medans du säger gång på gång, ja ja jag kommer, pass upp trut på g :blush:

Micke... Älgjakt i vargland känns lika tillfredsställande som Rikard i fläta... Dock funderar jag starkt på gåsjakt imorn med.

Kom precis hem ifrån Sandviken men vädret bra massvis med gäss. Så om jag orkar så går jag upp.

Exabit:

Gröna jägarn har inte hippen en aning om vad det är. Möjligtvis kan du byta till Rimbo Pizzeria.

Publicerat
Jag och Belker kommer mycket VÄL ihåg när vi ligger i soperna på tippen och skjuter trut samtidigt som Ella pluppar ut valpar... Mrs P ringer som besatt medans du säger gång på gång, ja ja jag kommer, pass upp trut på g :rolleyes:

Shit! Nu minns du ngt som jag inte minns..

Vad jag däremot vet är att då Ella valpat så har jag inte legat och haft kvalitetstid tillsammans med dej och Belker :angry:

Vänta lite.. Var det så att hon var på G att pluppa men fixade det inte? Hade vi varit ute på morgonen innan M och jag for till Albono och gjorde ett akutsnitt med henne? Så kan det förhålla sig..

Mvh!

Publicerat
  • Författare
Shit! Nu minns du ngt som jag inte minns..

Vad jag däremot vet är att då Ella valpat så har jag inte legat och haft kvalitetstid tillsammans med dej och Belker :angry:

Vänta lite.. Var det så att hon var på G att pluppa men fixade det inte? Hade vi varit ute på morgonen innan M och jag for till Albono och gjorde ett akutsnitt med henne? Så kan det förhålla sig..

Mvh!

Hehe..

Vi hade en grym morgon på gamla tippberget, vi låg mjukt och skönt på klädhögarna som var ihopbuntade.. Du slängde med håret som i en riktig dubbeldusch reklam..

Skämt å sido, jag hade bland annat glömt kortet den morgonen så jag var måttligt populär bland sällskapet. Mrs P ringde kanske 8-10 ggr och förklarade vänligt men bestämt att om inte Herr Lewander tar och masar sig hem så.........

Och det roligaste var att det bara öste in macka på macka.

Det riktigt sved i ögonen på dig att du var tvungen att åka hem tidigare än oss...

Ang. kvalitetstiden så är det ju enbart för att du inte behagar dig umgås med oss längre. Du har ju dina storjakter för andra forummedlemmar istället :rolleyes:

Bild från den dan..

post-1497-1224403025_thumb.jpg

Publicerat

Vilken hjärtlig tråd :rolleyes:

Är det bara jag eller är pipan typ skitkort på denna bössa? Vad är kalibern?

Publicerat
Skämt å sido, jag hade bland annat glömt kortet den morgonen så jag var måttligt populär bland sällskapet. Mrs P ringde kanske 8-10 ggr och förklarade vänligt men bestämt att om inte Herr Lewander tar och masar sig hem så.........

Det riktigt sved i ögonen på dig att du var tvungen att åka hem tidigare än oss...

Känner igen det du beskriver så jag får väl göra en pudel därvidlag.. dock måste jag protestera, bilden du lägger in är såvitt jag vet tagen av just Fru Lewander och hon tog ett antal bilder den morgonen så just då vart det iaf inga valpar :rolleyes::angry:

Finns förövrigt ett reportage skrivet om just denna morgon som Svensk Jakt tyckte vart för äckligt eller något, lite mycket bajs i reportaget :blush::lol: Hade väl att göra med råttskyttet i latringroppen att göra tror jag..

Edit: http://jagareforbundet.se/wilda/artiklaroc...ippjakt2005.asp

Mvh!

Publicerat
Vilken hjärtlig tråd :angry:

Är det bara jag eller är pipan typ skitkort på denna bössa? Vad är kalibern?

Pipan är 51cm. Totallängd 1.01m :blush: Kalibern är antingen .223 Remington eller .308Winchester. Trådskaparen har glömt att skriva kalibern verkar det som :rolleyes::lol:

Mvh

Publicerat
Pipan är 51cm. Totallängd 1.01m :blush: Kalibern är antingen .223 Remington eller .308Winchester. Trådskaparen har glömt att skriva kalibern verkar det som :angry::lol:

Mvh

:rolleyes: 51 cm.. blir inte precisionen lidande?

Publicerat
:rolleyes: 51 cm.. blir inte precisionen lidande?
Inte i min bysse iaf :blush:post-891-1224414388_thumb.jpg :angry:

Inte i Mr. Mauser's heller vad jag kunnat se :lol:

Publicerat
:rolleyes::angry:
Publicerat
Inte i min bysse iaf :Dpost-891-1224414388_thumb.jpg B)

Då får ju för fan kosta på dej att skjuta mer än ett skott B) B) B) B)

Mvh!

Publicerat

Grattis till ett bra kop! Sen att vissa hellre har sovlar med framknoppar som k¨khuvuden och kolvar som svinryggar far ju sta for dom.. ;):lol:

Tycker att du kommer opp nagan gang o jagar framover och visar jarnet irl. :D