Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Grytjagande Borderterriers sökes

Featured Replies

Publicerat

Hej!

Jag är intresserad av att komma i kontakt med jägare som har arbetande Borderterrier, dvs. grytjagande och inte lådhundar, viltspårhundar, agilityhundar osv utan Borderterriers som brukas till grytjakt. Det gör självklart inget om ni jagar annat vilt med hunden men den ska som sagt jaga i gryt. Jag tänkte nämligen skapa en mötesplats för oss som har Borders för grytjakt, om jag får ihop underlag dvs :lol:. Genom denna kan man komma i kontakt med andra grytjägare som har Border och inte minst skapa ett underlag för framtida avel där jakten är ledstjärnan. Ser fram emot att höra ifrån er!

Publicerat

Bra initiativ o lycka till!

/M

Publicerat
  • Författare

Tack :lol: Men du hakar på hoppas jag?!

Publicerat

jajjemän, men enligt FC så är ju min ingen gryhund ännu för jag jagar för lite :lol:

Jag har väl försökt nå liknande på robsoft men med ganska skralt resultat.

/Micke

Publicerat
  • Författare

Nog fan ska det gå Mike, bara o va envis så ska vi nog skramla ihop några jagande borders :angry:

Allt går att ändra på; skit i jobbet en halvdag, skippa en släktmiddag/lunch, skippa frun ibland etc etc och släpp hunden i varje hål du hittar i skogen så ska du nog se att det ger resultat :blush:. Du måste ta en tur ner till oss framöver också så ska vi ta och spada upp några jordsvin för din hund ska du se :rolleyes: Man är grytjägare i hjärtat och man gör så gott man kan, alla har inte samma förutsättningar med gryt och vilt men den som har viljan, entusiasmen och jaktlusten kommer att lyckas; även om det blir glesare mellan framgångarna.

Ha D!

Publicerat
jajjemän, men enligt FC så är ju min ingen gryhund ännu för jag jagar för lite :angry:

Jag har väl försökt nå liknande på robsoft men med ganska skralt resultat.

/Micke

ingen hund jag skulle satsa på men nog finns det säkert hundar som är bra mycket bättre än min hund,,,men som sagt är utbudet väldigt skralt och att dom är avlade på 100år av springa in i väggen gör att dom ser ut som dom gör... :rolleyes:

Publicerat

Japp, här finns i alla fall en som går bra i gryt! PM:a om du vill ha kontaktuppgifter, själv finns jag i Uppland (Tierps kommun).

//Roggman66

Publicerat
  • Författare

Bra Roggman! det är noterat o jag hör av mig om/när vi blir några stycken.

Publicerat

Bra idé du har... Sign me up

Publicerat
Nog fan ska det gå Mike, bara o va envis så ska vi nog skramla ihop några jagande borders ;)

Allt går att ändra på; skit i jobbet en halvdag, skippa en släktmiddag/lunch, skippa frun ibland etc etc och släpp hunden i varje hål du hittar i skogen så ska du nog se att det ger resultat :o. Du måste ta en tur ner till oss framöver också så ska vi ta och spada upp några jordsvin för din hund ska du se :P Man är grytjägare i hjärtat och man gör så gott man kan, alla har inte samma förutsättningar med gryt och vilt men den som har viljan, entusiasmen och jaktlusten kommer att lyckas; även om det blir glesare mellan framgångarna.

Ha D!

Jag måste väl snart ha gjort 40 grytbesök men bara fått napp i två. : ( I ytterligare ett var det någon hemma men varken min eller parsonen Tuva fick bukt med det.

/M

Publicerat
Jag måste väl snart ha gjort 40 grytbesök men bara fått napp i två. : ( I ytterligare ett var det någon hemma men varken min eller parsonen Tuva fick bukt med det.

/M

Du har ingen bekant som har en rävstövare? Underlättar litegrann :rolleyes:

Publicerat

/M

om inte äns min hunds kullsyskon får bukt på det måste det vara svårt djur :lol: här i söder äre ungefär napp i var 5e gryt,idag 3 gryt 2 napp ett tomt

Publicerat
Du har ingen bekant som har en rävstövare? Underlättar litegrann :lol:

Nepp det är det som är problemet. Det blir bara att söka det som ligger inne och det försvårar ju lite.

/M

Publicerat
om inte äns min hunds kullsyskon får bukt på det måste det vara svårt djur :lol: här i söder äre ungefär napp i var 5e gryt,idag 3 gryt 2 napp ett tomt

Nae, i det grytet lyckades i inte få ut något. Det var dock för djupt för att gräva (brant skogsbacke). Vi pejlade den till maxutslag på debenpejlen och sen försvann de. De var dock inne ganska länge och Ozzy hade sönderslaget ögonbryn då han kom ut. Så antagligen hade det varit någon typ av action där inne. Erik o jag gick därifrån o lämnade en skytt kvar men inget kom ut.

/Micke