Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

jaktradio

Featured Replies

Publicerat

Hej! Radion börjar bli rätt kass,det är en Lafayette dc micro2. Så det börjar bli dags att köpa en ny.Men vad ska man köpa det finns ju en del att välja på. Den bör vara hyfsat vattentät eftersom jag går med älghund.

Mvh Togga

Publicerat

Icom eller Albecom.

Icom F34 är grym och har 5 års garanti.

Publicerat

31 eller 155?

Hunter F1 verkar vara smidig och har alltid haft stabila apparater finns som både 31 och 155.

Publicerat
  • Författare

ursäkta det ska vara en 31:a

Mvh Togga

Publicerat

Har en Lafayette micro4, 3dje säsongen, helnöjd!!!!!!!!!!!!!

Publicerat

Intressant tråd är också ute efter något liknande faktiskt, ta gärna upp lite fördelar och nackdelar. Desto mer information desto bättre, läser mycket hellre vad ni tycker om dem än vad det står på en återförsäljares hemsida. :D

Publicerat

Mkt. nöjd med Lafayette Micro4.

Bra batt. tid ("stort" Lion batt.)

Bästa tänkbara service! (nog så viktigt för mej) :D

Tydlig display.

Vattentät (har testat) :D

Publicerat

Skulle satsa på en ICOM

• Fördelar vatten tät,
  • vann försvarets tester.
  • snabb laddare, som oxå kan användas i bilen.( med en extra kabel som kostar 250 spänn)= Slut med oladdade batterier på jakter.
  • batteriet brukar räcka upp till 3-4 dagar.
  • 5års garanti.

Jag har tre st och är helnöjd, jag yrkesjagar och är rätt kinkig med min utrustning.

MVH Jens

Publicerat

Har en lafayette micro3 och kommer nog aldrig köpa en lafayette igen. Flera kompisar har micro4 och varken de eller jag är impad speciellt inte av batteriet.

Har även en zodiac och den är flera gånger bättre än så länge.

Kan tipsa om ett bra test i senaste Jaktjournalen.

Om jag skulle köpa en radio idag så skulle jag falla för grupptrycket och köpa en Icom F34. Säljs för 2800 på Torsbo.

Publicerat
  • Författare

Tack för era synpunkter.

Det lutar åt icom låter som det är bra grejer

Mvh Togga

Publicerat

Kolla senaste numret av JaktJournalen, där har de en test jaktradioapparater. :D

Publicerat

För mig är det viktigt med vattentåligheten så mindre än IP65 funkar inte, helst skulle den vara IP72 (klarar högtryckstvätt) men det finns inga sånna apparater idag. Sen undrar jag om märket är så viktigt för de flesta elektroniska komponenter kommer från samma kinesiska fabrik. Ibland sätts olika märke samman i samma fabrik men på olika linjer. Såg ett reportage om LCD tvapparater och då var det samma linje vid tillverkningen fram till skalet skulle på. Därefter delade sig apparaterna upp i olika linjer där samsung, Philips o s v skal sattes på.

Publicerat
För mig är det viktigt med vattentåligheten så mindre än IP65 funkar inte, helst skulle den vara IP72 (klarar högtryckstvätt) men det finns inga sånna apparater idag. Sen undrar jag om märket är så viktigt för de flesta elektroniska komponenter kommer från samma kinesiska fabrik. Ibland sätts olika märke samman i samma fabrik men på olika linjer. Såg ett reportage om LCD tvapparater och då var det samma linje vid tillverkningen fram till skalet skulle på. Därefter delade sig apparaterna upp i olika linjer där samsung, Philips o s v skal sattes på.

Så är det ju med de allra flesta produkter man köper som konsument. Tänk bara på bilmarknaden! Precis samma delar till Saab och Opel tex bara olika skal!

Jobbar själv med att tillverka elektronik och mycket är samma men det kan vara stor skillnad på om det är tillverkat i Kina eller Sverige tex. Är därför lite allergisk mot lafayette efter att öppnat en micro4 men kan ju vara lika illa i samtliga på marknaden då jag inte varit in i nån annan lika modern radio.

Tror annars att det är som det står i jaktjournalen att ingen radio på marknaden är speciellt dålig utan det beror på vad man är ute efter!

Publicerat
Tack för era synpunkter.

Det lutar åt icom låter som det är bra grejer

Mvh Togga

Icom finns bara som 155:a

Publicerat
  • Författare

Hej! var och köpte JaktJournalen och läste testet.

Jag bara säga, jäklar vad klok man blev,nu vet jag presis vilken radio jag ska köpa :wacko:

Men det är nog som skrivits tidigare att ingen radio är dålig utan det gäller hitta en som passar.

Mvh Togga

Publicerat

jag och mina bröder har micro 3 och de fungerar perfekt, har haft apparaterna i tre år

men man måste ha det stora batteriet om man vill ha lite passningstid, det stora håller ett par dagar och det lilla håller väl ungefär en dag

• 2 weeks later...
Publicerat

intressant tråd, precis vad jag letade efter, men blev inte klokare. Får väl pinna ner o köpa tidningen.

varit helt insnöad på att köpa mig en Zodiac, men iCom kanske inte är så tokig.

det viktigaste för mig (tror jag) är batteritiden är bra, sen antar jag att man ändå måste köpa till en extra antenn för bättre mottagning.

Ligger alla i samma prisklass, dvs Icom, Zoidac och Lafayetten?

Publicerat
intressant tråd, precis vad jag letade efter, men blev inte klokare. Får väl pinna ner o köpa tidningen.

varit helt insnöad på att köpa mig en Zodiac, men iCom kanske inte är så tokig.

det viktigaste för mig (tror jag) är batteritiden är bra, sen antar jag att man ändå måste köpa till en extra antenn för bättre mottagning.

Ligger alla i samma prisklass, dvs Icom, Zoidac och Lafayetten?

Köpte ny antenn idag. Med våra krav och kunskaper tror jag fan inte man kan gå fel. Köp den du känner för säger jag.

Blev en boresnake, mössa, camotape och lita ammo med idag, fan vad pengarna rullar. Stod och tummade på en .375:a oxå... Hjälp!

Publicerat
Köpte ny antenn idag. Med våra krav och kunskaper tror jag fan inte man kan gå fel. Köp den du känner för säger jag.

Blev en boresnake, mössa, camotape och lita ammo med idag, fan vad pengarna rullar. Stod och tummade på en .375:a oxå... Hjälp!

Vad Hanna ska bli glad när kreditkortsräkningen dimper ner :ph34r:

Publicerat
Vad Hanna ska bli glad när kreditkortsräkningen dimper ner :D

Ingen fara på taket. Den går till min adress i stan...;)

Publicerat
Ingen fara på taket. Den går till min adress i stan...;)

Vet du vad det heter?

Rutin :D

Publicerat

Ahh, blev inspirerad, köpte på mig en Zodiac med skogsantenn och headset precis. beställd o klar. slängde även med ett par kängor, så bidde inte så billigt :-)

jag kallar det tidig julklapp till mig själv :)

Publicerat

Du kommer inte bli besviken, med våra krav och önskemål så kommer allt sitta/fungera fint!

Antar att det betalades från skoj-kontot...? Nu jävlar skall det jagas!

Publicerat
Du kommer inte bli besviken, med våra krav och önskemål så kommer allt sitta/fungera fint!

Antar att det betalades från skoj-kontot...? Nu jävlar skall det jagas!

jajamen, frugan är lyckligt ovetande om denna lilla investering B)

När den uppdagas så tar jag priserna och delar på 2 så får hon den summan att grina över, istället för den rätta :huh:

så nu gäller det att få sanktionerat av "regeringen" med nya jaktkläder med pengar från gemensamma kontot innan det andra dyker in....

men tjafsar hon om pengar, så brukar jag bara påpeka hur många handväskor, stövlar, kappor och annat bråte som fyller våra garderober och vad de faktiskt kostat, lite rättvisa ska man ha. Det är ju trots allt jag som bestämmer i huset (men hon som har sista ordet) :D