Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Inskjutning av 22 wm

Featured Replies

Publicerat

Hur ska jag skjuta in den? Har tänkt skjuta in den på 80m, ska jag skjuta in den Bullseye eller något över för längre håll? Hur mkt över i såfall? Och om den är inskjuten på Bullseye hur mycket ska jag hålla över på längre håll, vilket det säkert lär bli. Hur långt är max? är det 150m för att ha rimlig träffchans. :huh:

Publicerat
Hur ska jag skjuta in den? Har tänkt skjuta in den på 80m, ska jag skjuta in den Bullseye eller något över för längre håll? Hur mkt över i såfall? Och om den är inskjuten på Bullseye hur mycket ska jag hålla över på längre håll, vilket det säkert lär bli. Hur långt är max? är det 150m för att ha rimlig träffchans. :huh:

Skjut in den på 120 meter (längsta hållet jag hade skjutit med en 22 wm) och kolla hur träffläget är på 50, 80 och 100 m.

Publicerat

Jag har ägt en massa olika vapen i 22WM - en förträfflig rävpatron - men jag har skjutit in dem på 80-100m. Har nog aldrig skjutit någon räv över det avståndet med den kalibern, men det är ju lite efter personliga stilar. Upp till 50m är patronen riktigt giftig, och rävarna blir på stället.

Däremot, så när du ska skjuta in 22WM, så kan jag ge dig rådet att ha med lite olika sorters ammunition. Olika fabrikat ger olika täta träffbilder i samma vapen. Det gäller väl för de flesta kalibrar, men av någon anledning så tycker jag att det är extra känsligt för just 22WM.

Publicerat
  • Författare

Tack så mycket för svaren!

Publicerat

Till vad ska du använda den?

Jag jagar med wmr med finnen och då har jag den mitti på 80. Tycker max avståndet är runt 100 på tjäder för kulan faller som en gråsten efter 100 och är extremt vindkänslig

Publicerat
  • Författare
Till vad ska du använda den?

Jag jagar med wmr med finnen och då har jag den mitti på 80. Tycker max avståndet är runt 100 på tjäder för kulan faller som en gråsten efter 100 och är extremt vindkänslig

Har tänkt försöka skjuta mej nån orre, som sitter i topp och spelar. Så det blir att försöka smyga ordentligt. Sedan så har jag tänkt att satsa på toppfågel, men då blir det nog 30-06 för det är väl ganska svårt att komma in på 100m på en vaksam tjäder tupp?