Publicerat Oktober 20, 200817 yr Hej! Tycker bara detta är lite roligt så vill dela med mig. Den gammle vise i jaktlaget sköt sin 80:e älg under ståndskall för min ung hund igår! Han är 89år Perfekt skott på runt 120m med 6,5
Publicerat Oktober 20, 200817 yr Författare ja se än kan den gammle gubben o grattis till en älg för unghunden Tack! Kan nog inte blivit en bättre start för hunden som snart är 18mån. Måndagen under premiärveckan här nere sköts det en 7t tjur för henne kl 08,15 under stånd, onsdag eftermiddag en kviga under gångstånd, och igår söndag ännu en tjur under stånd Den senaste älgen var bra träning för henne då den var helt vansinnig på hunden. Men den sista attacken mot hunden blev hans död sa gubben som satt i tornet och passade. 3 älgar på 6dagar för blandrashunden Troja, jag kan säga att jag är NÖJD!!
Publicerat Oktober 20, 200817 yr Grattis till gamlingen! Kul för han! 89 år är en aktningsvärd ålder på en älgjägare.
Publicerat Oktober 20, 200817 yr *Respekt* hoppas man kan få uppleva detta själv en dag Man är ju en bit på väg men än är det länge kvar till 80 älgar i olika storlekar.
Publicerat Oktober 20, 200817 yr Han ser ju oförskämt fräsch ut, karln... Han hänger nog med ett par år till.
Publicerat Oktober 20, 200817 yr Författare Det var länge sen man fick se han gå så snabbt som han gjorde över hygget fram till älgen
Publicerat Oktober 20, 200817 yr Man är ju en bit på väg men än är det länge kvar till 80 älgar i olika storlekar. Jag kom halvvägs (ej ålder) i går men roligare jubileum kunde man ju haft
Publicerat Januari 30, 200917 yr grattis till han var det inte han som var med i svensk jakt eller jaktmarker och fiskevatten ?
Publicerat Januari 30, 200917 yr Får jag fortfarande skjuta älg när jag är 89år så är jag i mål, ibland är det roligast när andra får skjuta, kul! Vad har du för blandhund? Tomas
Publicerat Januari 30, 200917 yr Får jag fortfarande skjuta älg när jag är 89år så är jag i mål, ibland är det roligast när andra får skjuta, kul!Vad har du för blandhund? Tomas de ju en klar jämte ?
Publicerat Februari 1, 200917 yr Jaaa de va ju ett, eller ja de kanske har varit fler reportages om denne man.. o så tänker man själv.. jaga älg, 89 år. njaa.. då har jag nog fått min ansökan om helikopter jakt. Man ska nog vara glad om man inte konkurear om tillvaron i jorden med maskarna redan då.. Men kan jag, så ska jag göra de.. rulator, blindkäpp, o min gamle ombyggde husqvarna.. ==)
Publicerat Mars 2, 200917 yr Hej! Tycker bara detta är lite roligt så vill dela med mig. Den gammle vise i jaktlaget sköt sin 80:e älg under ståndskall för min ung hund igår! Han är 89år Perfekt skott på runt 120m med 6,5 Tycker det var en ovanligt gammal unghund.
Publicerat Maj 28, 200916 yr Författare Får jag fortfarande skjuta älg när jag är 89år så är jag i mål, ibland är det roligast när andra får skjuta, kul!Vad har du för blandhund? Tomas Det är en blandning mellan Öst Laika och jämte