Publicerat Oktober 20, 200817 yr Efter en lång bilresa så är nu hunden hemma. En något ärrad herre på 5 månader. Modern var rätt fostrande och rangordningen hade börjat bearbetats med de övriga i kullen som fanns kvar. Den här killen var den som iaf just nu var ranghögst och han har antagligen fått kämpa lite för tronen. Han är trevlig och sällskaplig, sov gott mer eller mindre hela natten och kommer bra överrens med övriga hundar, katten och barnen. Han är nu döpt till Krut. Han är en blandras, fadern Tysk Jaktterrier och modern korsning Dansk/Svensk Gårdshund & Tollare. Bättre bilder kommer.
Publicerat Oktober 20, 200817 yr Grattis till sonen. Han såg ju riktigt mysig ut, se nu till att inte frugan skämmer bort han för mycket.......
Publicerat Oktober 20, 200817 yr Grattis Johan! Hoppas att han kommer till nytta nu när Du får tid att jaga lite mer för tillfället.
Publicerat Oktober 21, 200817 yr Författare Jag tror han kommer att göra rätt för sig :-) Nu börjar alla funderingar, när ska jag släppa honom för första gången? om tillfälle finns, ska jag skjuta för honom på en gång? skott träning? (antagligen blir det ett lugnt besök på skjutbanan på avstånd att börja med). Många funderingar, är ju första egna jakthunden även om vi haft jakthundar i familjen när jag var yngre och vi har ju 4 andra hundar sedan tidigare, dock för avel/utställning.
Publicerat Oktober 21, 200817 yr Jag tror han kommer att göra rätt för sig :-)Nu börjar alla funderingar, när ska jag släppa honom för första gången? om tillfälle finns, ska jag skjuta för honom på en gång? skott träning? (antagligen blir det ett lugnt besök på skjutbanan på avstånd att börja med). Många funderingar, är ju första egna jakthunden även om vi haft jakthundar i familjen när jag var yngre och vi har ju 4 andra hundar sedan tidigare, dock för avel/utställning. Träna lite dressyr, kontaktbarhet m. m. och se var du har honom först.
Publicerat Oktober 21, 200817 yr Författare Absolut. Just nu är han med på jobbet korta stunder. Sitt osv tränar vi redan. Han är duktig på att gå i koppel och jag hade tänkt att släppa honom till helgen för att få springa lite fritt och träna.
Publicerat Oktober 21, 200817 yr Absolut. Just nu är han med på jobbet korta stunder. Sitt osv tränar vi redan. Han är duktig på att gå i koppel och jag hade tänkt att släppa honom till helgen för att få springa lite fritt och träna. Bra! Kör hårt! Lycka till!