Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Lafayette 3+ eller 4? Eller kanske någon annan?

Featured Replies

Publicerat

Hej!

Ska köpa min första radio och har en max budget på typ 2500:-

Har hittat dessa 2. Vilken skulle ni köra på?

Eller ni rekommenderar kanske någon annan?

Det handlar om en 155:A!

Tacksam för snabba svar!!!!

Publicerat

Fick precis et tips om Genzo Royal IS-155. 2 195:- ink headset och lång antenn.

Kan detta vara något?

Publicerat

Jag har ingen erfarenhet av 155:orna men jag har en äldre 31:a och flera i jaktlaget har 3 an eller 4an,

De verkar funka ok men jag har fått lite avigsida till Lafayette, tycker inte att de håller vad de lovar, brusar o bråkar mer en nödvändigt.

Ofta för små batterier i dom från början.

Kika på en icom har fått för mig att de är bra, utan att veta.

PS mitt tycke är likadant om leupold kikarsikten, vill inte ha ett men tror att de är ganska ok iallafall, jag hade ett som jag inte var nöjd med kanske därför jag tycker som jag gör.

Lasse

Publicerat
Hej!

Har hittat dessa 2. Vilken skulle ni köra på?

Eller ni rekommenderar kanske någon annan?

Det handlar om en 155:A!

Tacksam för snabba svar!!!!

Jag har stött på flera jägare som är missnöjda med lafayette men om det är någon av de modeller som du nämnt vet jag inte men det tarvar nog lite undersökning med folk som har dessa apparater.

Jag använder ICOM och är jätte nöjd En snabb och bra laddare som man kan ha i bilen gör det att tiden när man glömde att ladda radion är förbi. uppladdad håller den ibland upp till 3-4 dagar, vatten tät med kopplingen till snäckan på sidan= inget vatten som rinner ner.

jag vet att den vann testerna när försvaret skulle skaffa en ny radio och med förflutet i försvaret så vet jag att testerna är väldigt omfattande och kraven högt ställda.

Nu vet jag att den modellen jag har kostar nästan 3000 spänn men jag har sett den hos jaguargruppen (dvs torsbo handels) och co för billigare priser.

annars läste jag att dom tagit fram en enklare variant med mindre funktoner som är billigare. :P

MVH Jens Fogeus

Publicerat

Vissa företag säljer Icom F34 för 2900 kr inkl. frakt och då får du den bästa 155:an på marknaden.

Publicerat
Vissa företag säljer Icom F34 för 2900 kr inkl. frakt och då får du den bästa 155:an på marknaden.

Håller fullständigt med och ska tillägga att det är en av få som har 5års garanti

Publicerat

Har ingen erfarenhet av Icom men läser man Jaktjournalens sista test så skulle nog jag välja en Lafayette Micro 4 visserligen får Hunter 1 poäng mer men då får den 10 poäng på två saker som Lafayetten saknar nämligen Wox och Scrambling och som jag inte förstår nyttan med (lite missvisande test). Bl.a. Har Micro 4 mer än dubbla standbaytiden mot Icom F34.

Däremot var gamla Lafaytte kass tålde inte vatten men den nya Micro 4 tycker jag är riktigt bra stor display och föredömligt lätt att hantera.

mvh

Publicerat
Fick precis et tips om Genzo Royal IS-155. 2 195:- ink headset och lång antenn.

Kan detta vara något?

Jag har en Genzo och det är det sämsta skit man kan tänka sig! Dålig räckvidd och krånglar mycket. Tålde inte ett vanligt regn trots att den låg i en ficka på min hundförarväst. Sladden till hörselsnäckan glappar och ljudet går därför ibland ut i högtalaren. Dessutom måste jag i princip skrika i min radio för att min jaktkamrater skall höra vad jag säger.

Publicerat

Har en Micro 3+ och den är helt ok. Har inte badat med den, och den kan inte brygga kaffe heller, men den är bra att prata och lyssna i.

Publicerat

Om du läser spec på lafayette radiorna noga så ser du att det är olika prestanda beroende på batteri och antenn och ska du får samma prestanda som de andra radiorna på marknaden så blir lafayettarna både stora och dyra. Det kan du även läsa om i nya jaktjournalen.

Har själv en micro3 31a som jag är nöjd med på så vis att den är smidig har aldrig krånglat men av ljudet finns en del att önska.

Köpte nu i höst en Zodiac 155a då jag kom över den billigt tycker känjslan är många gånger bättre än lafayette och ljudet är iaf många gånger bättre än micro3, micro4 har jag inte använt men lagat en har jag gjort och jag blec inte specielt imponerad över deras IP skydd och framförallt inte av komponenterna i radion.

Hoppas min Zodiac fungerar i många år då jag är supernöjd med den efter några veckor användning.

Om jag skulle köpa en radio idag skulle jag köpa en Icom men då blir det något dyrare än din budget men köp nyaste jaktjournalen och lusläs testet så hittar du säkert en radio just för dig.

Publicerat

JAg har precis beställ en Lafayette 3+ och hoppas jag blir nöjd, superpaketet med bättre batteri och längre antell borde hjälpa på en del av den kritiken den får, sen undrar jag vad som menas med dåligt ljud. Är det en sunkig högtalare?, jag kommer att köra min i MSA-kåpor. Är det någon som har erfarenhet av det? Det vore intressant att höra.

Publicerat

Albecom Pro-Kom1!!

Någon som har erfarenhet av denna radio. Lutar åt den då den ligger bra i pris!