Publicerat Oktober 21, 200817 yr Jag har ett sightron 3,5-10x50 på min studsare och är skitnöjd. Nu funderar jag på att ska ett sikte för drevjakt så att jag slipper ha två bössor med hela tiden. Är jävligt avis på Dard och schenan som har en bössa och två sikten. Jag har kollat på ett sightron rödpunktssikte. Fördelen med detta är att man kan ställa in fyra riktmedel. http://www.lightforce.se/product.asp?product=9 Någon som har erfarenhet av detta sikte?
Publicerat Oktober 21, 200817 yr Nej, har ingen erfarenhet av just det siktet men det var fiffigt med riktmedlen. Min erfarenhet är att ett kompaktsikte typ 1-4 med rödpunkt är att föredra före ett rent rödpunktsikte. Det är dock viktigt att man har så nära 1x som möjligt. Har varipoiner 1,1-4 och 1,5-6 på mina snabbskjutarvapen. Då skjuter du rå/gris upp til 150 meter ändå, vilket du knappast gör med ett rent rödpunktsikte. Meoptas 1-4 med K-dot är ett bra sikte om man inte vill köpa Zeiss Bara en tanke.
Publicerat Oktober 21, 200817 yr Nej, har ingen erfarenhet av just det siktet men det var fiffigt med riktmedlen. Min erfarenhet är att ett kompaktsikte typ 1-4 med rödpunkt är att föredra före ett rent rödpunktsikte. Det är dock viktigt att man har så nära 1x som möjligt. Har varipoiner 1,1-4 och 1,5-6 på mina snabbskjutarvapen. Då skjuter du rå/gris upp til 150 meter ändå, vilket du knappast gör med ett rent rödpunktsikte. Meoptas 1-4 med K-dot är ett bra sikte om man inte vill köpa Zeiss Bara en tanke. Tycker nog det Nikon jag köpte är ett bättre köp kostar ungefär lika mycket som Meoptan och då har du fördelen med ett fast kors. Inget roligt om batteriet i Meoptan är slut och det kommer en stor galt Sen tycker jag den gröna punkten passar mina ögon bättre men man kan ju välja mellan grönt och rött. mvh
Publicerat Oktober 21, 200817 yr Tycker nog det Nikon jag köpte är ett bättre köp kostar ungefär lika mycket som Meoptan och då har du fördelen med ett fast kors. Inget roligt om batteriet i Meoptan är slut och det kommer en stor galt Sen tycker jag den gröna punkten passar mina ögon bättre men man kan ju välja mellan grönt och rött.mvh vad är det som skulle vara så hemskt med att batteriet tar slut i meoptat.
Publicerat Oktober 21, 200817 yr vad är det som skulle vara så hemskt med att batteriet tar slut i meoptat. Blir ints å mycket att sikta med när det slocknar, då du inte har något kors utan bara en belyst punkt med några smä streck. Försökte hitta någon bild men verkar som dom gjort om hemsidan! mvh
Publicerat Oktober 21, 200817 yr Blir ints å mycket att sikta med när det slocknar, då du inte har något kors utan bara en belyst punkt med några smä streck.Försökte hitta någon bild men verkar som dom gjort om hemsidan! mvh jag tycker det funkar bra jagar ofta utan belysningen med den kikaren.