Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

fy fan!! hund skjuten..

Featured Replies

Publicerat

Såg detta. Någon älgjägare som härsknat till.

Publicerat

Fy fan säger jag.

Publicerat

En kille i jaktlaget känner ägaren till hunden, han skulle ringa honom i morgon eller kväll, hoppas på mera information i ärendet.

Publicerat

Må i så fall dessa satans asgamar få sina marker fullständigt infekterade med björn,varg,lo och räv!!

/Micke

Publicerat

Ja, hade det varit en varg de skjutit, så hade nog blåljusen blinkat tätt i smålandsskogarna...

Publicerat

Samma som NS skrev om i en annan tråd, verkar det som?

Publicerat
Samma som NS skrev om i en annan tråd, verkar det som?

Jepp det är samma hund.

Otäcka bilder.

Publicerat

sånt här får bara int hända :blink: stackrarna som mist sin hund på detta vis... :P

Publicerat

Fy fan....finner inte ord...

Publicerat

Usch usch usch..... B) Vad är de för sjuka människor som gör sådana saker.

Publicerat

förstår inte varför? En harhund brukar inte störa älgjakten om den inte springer o friar till älghunden i oförsig...

• 2 months later...
Publicerat

hej

någon som vet något hur det gick i utredningar kring detta??

man blir väldigt upprörd vad mäniskor kan ta sig till mot varandra.

Publicerat
hej

AAARRGGHH!!!!.....har bommat denna tråd!!....satan i gatan vad arg man blir, förbannande stolpskott!! :angry:

Finns inte ord för vad jag känner....och dom känslor jag får lämpar sig inte att skriva här, mycket mörka tankar kan jag lova......men en sak är säker, den som är skyldig till detta förkänar inte på något sätt att kalla sig jägare, vete f-n i vilket fack en sådan hör hemma??....men inte är det bland oss vanliga i alla fall....måtte idioten hittas och få sona sitt brott!!!

Mina värmaste sympatier till familjen som drabbats av detta avskyvärda brott!! :mad:

Publicerat

Jag har läst artikeln förut men jag kommenterade den aldrig och lade aldrig ut någon länk om detta heller. Det kvittar om det är svensk el. utländsk jägare som har gjort detta så är det för jäkligt och dåligt med jaktetik hos denna jägare också. :angry:

granqvist Postat Idag, 09:07

hej

Tydligen har det inte hänt något ifrån polisens sida ännu vad jag har hört och ingen polis har varit till brottsplatsen heller. Det hade varit annolunda om man hade hittat en död varg el. något annat villebråd som inte räknas som skadedjur som t. ex. grävling för då hade dom kommit medetsamma.

Publicerat
Jag har läst artikeln förut men jag kommenterade den aldrig och lade aldrig ut någon länk om detta heller. Det kvittar om det är svensk el. utländsk jägare som har gjort detta så är det för jäkligt och dåligt med jaktetik hos denna jägare också. :angry:

Tydligen har det inte hänt något ifrån polisens sida ännu vad jag har hört och ingen polis har varit till brottsplatsen heller. Det hade varit annolunda om man hade hittat en död varg el. något annat villebråd som inte räknas som skadedjur som t. ex. grävling för då hade dom kommit medetsamma.

Man kan bli vansinig, tror det ligger avundsjuka och totalt inkompetens om hur jakt går till av förövaren.

citerar en jakt grannes ord när min hund drev rådjur på grann marken

"citat: hörde hunden och då blev jag förbannad"

Publicerat

I juridisk mening är ju hunden en sak. Så från polisens håll är detta nog jämförbart med att någon skjutit en borttappad cykel eller snöskoter.

I mina ögon är det en familjemedlem som någon förlorat, därmed går det en mördare lös.

För att se så milt som möjligt på detta kanske det är en jägare som tyckte sig se ett rådjur, men när han såg vad han skjöt på fick han panik. Och vem vet hur man själv skulle reagera om man skjutit så fel. Nu är det för sent för förövaren att krypa fram, men det blir bara värre och värre. Förmodligen mår inte skytten särskilt bra heller.

Eller så är det beräknat mord...

Fy f-n...

Publicerat
Man kan bli vansinig, tror det ligger avundsjuka och totalt inkompetens om hur jakt går till av förövaren.

citerar en jakt grannes ord när min hund drev rådjur på grann marken

"citat: hörde hunden och då blev jag förbannad"

Instämmer!

Jag lider med fam. att dom har blivit av med en kär fam.medlem på detta brutala sätt. Det är ju att jämnföra med vilket annat brott som helst tycker man och då borde ju polisen komma dit och göra en brottsplatsundersökning. :angry:

• 1 month later...
Publicerat

Det är förjävligt!

Inte nog att man ska behöva vara rädd för alla rovdjur i skogen. Ska man behöva vara rädd för jägarna oxå?

Har en surgubbe som äger grannmark (en liten flis på ca200m bred och 400m lång) där jag jagar som blev toksur för hunden hade varit inne på hans mark och drivit rådjur. Förökte förklara att hunden inte hadde koll på gränser, men det sket han fullständigt i. Glad att han inga bössor äger ;)