Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vem är EmBe

Featured Replies

Publicerat

Hej gott folk!

Efter att ha smugit omkring här ett tag som gäst så tänkte jag att det var dags att registrera sig också, om inget annat så för att visa min uppskattning för forumet och alla härliga diskussioner som förs av medlemmarna här!

Så, vem är jag? Jag lystrar till namnet Marko, är alldeles för snart 32 år och bor i Solna. Har haft (och har) ett stort intresse för djur och natur, var med några gånger med far min då det begav sig på skyttebanan och i skogen, men det föll bort av olika anledningar.

På senare år har jag hängt med som drevkarl och allmänt påhäng i ett jaktlag som jagar i sthlms skärgård där jag och min sambo har en sommar stuga.

Har blivit ordentligt intresserad av jakt, igen, och läser nu teoriböckerna med avsikten att ta jägarexamen någon gång tidigt nästa år. En drivande faktor till detta är att vi har en Golden valp som verkar tycka att det är riktigt roligt att apportera och spåra, så om det blir något av honom så är det ju en extra bonus för min del.

Kommer nog att fortsätta smyga runt utan att göra för mycket väsen av mig, om det inte skulle vara så att det dyker upp frågor om icke-jakt relaterade ämnen som jag kanske har en liten chans att svara på. Eventuellt att jag vågar mig på att ställa en fråga eller två vad det lider. Vi får väl se!

Väl mött, med förhoppning om ytterligare flera hundra roliga timmar av läsning på detta forum!

/Marko

"There are no stupid questions, but there are a LOT of inquisitive idiots."

Publicerat
Hej gott folk!

Efter att ha smugit omkring här ett tag som gäst så tänkte jag att det var dags att registrera sig också, om inget annat så för att visa min uppskattning för forumet och alla härliga diskussioner som förs av medlemmarna här!

Så, vem är jag? Jag lystrar till namnet Marko, är alldeles för snart 32 år och bor i Solna. Har haft (och har) ett stort intresse för djur och natur, var med några gånger med far min då det begav sig på skyttebanan och i skogen, men det föll bort av olika anledningar.

På senare år har jag hängt med som drevkarl och allmänt påhäng i ett jaktlag som jagar i sthlms skärgård där jag och min sambo har en sommar stuga.

Har blivit ordentligt intresserad av jakt, igen, och läser nu teoriböckerna med avsikten att ta jägarexamen någon gång tidigt nästa år. En drivande faktor till detta är att vi har en Golden valp som verkar tycka att det är riktigt roligt att apportera och spåra, så om det blir något av honom så är det ju en extra bonus för min del.

Kommer nog att fortsätta smyga runt utan att göra för mycket väsen av mig, om det inte skulle vara så att det dyker upp frågor om icke-jakt relaterade ämnen som jag kanske har en liten chans att svara på. Eventuellt att jag vågar mig på att ställa en fråga eller två vad det lider. Vi får väl se!

Väl mött, med förhoppning om ytterligare flera hundra roliga timmar av läsning på detta forum!

/Marko

Välkommen =)

Publicerat

Hej & välkommen hit!

:lol:

Publicerat

Välkommen hit!

Publicerat

Herzlich willkommen! :lol:

Publicerat

Välkommen :D Du bara tror att du kommer att smyga.......innan du vet ordet av så kastar du dig med liv och lust in i allehanda diskussioner, vi ska alla den vägen vandra :lol::P

Publicerat
  • Författare

tackar!

Publicerat

Välkommen välkommen... :lol:

Publicerat

Välkommen, jo du det är lätt att ryckas med i skapandet av det bästa Forumet på våran jord :wacko:

/Lasse

Publicerat

Välkommen

Publicerat

Välkommen hit ! :D

Och fråga på för tusan, det är ju det som detta forum till stora delar handlar om, att vi ska ta lärdom av varandras erfarenheter.

( Och jäklas så där i största välmening också... :D )

Mvh Janne

Publicerat
Kommer nog att fortsätta smyga runt utan att göra för mycket väsen av mig, om det inte skulle vara så att det dyker upp frågor om icke-jakt relaterade ämnen som jag kanske har en liten chans att svara på.

Vafan det är ju bara att kliva på! Brist på kunskap har tex aldrig hindrat kråkskräcken här ovan från att vara expert i olika frågor B):D

Mvh!

/ Tofsen

Publicerat

Välkommen, här skriver man oavsett kunskapsnivå så är det bara B)

Publicerat

Hej och välkommen hit! B)

Publicerat

Välkommen på dej!....... hoppas du kommer trivas här med oss..

Mvh Mamre!..

Publicerat

Välkommen! du kommer att trivas! :lol:

• 2 weeks later...
Publicerat

välkommern hit :)

• 8 months later...
Publicerat
  • Författare

Drar årets bump och meddelar att jägarexamen är avlagd och klar, och har nu väntat i snart 5 veckor på att licensmyndigheten skall godkänna min ansökan på en SKB bock 12/76... Nu så...

Publicerat

Välkommen :)

Publicerat
Drar årets bump och meddelar att jägarexamen är avlagd och klar, och har nu väntat i snart 5 veckor på att licensmyndigheten skall godkänna min ansökan på en SKB bock 12/76... Nu så...

Det tar sig sa mordbrännarn :) .

Publicerat

Välkommen och grattis till avklarad jägarexamen! B)

Publicerat
Hej gott folk!

/Marko

Välkommen.

Publicerat
Vafan det är ju bara att kliva på! Brist på kunskap har tex aldrig hindrat kråkskräcken här ovan från att vara expert i olika frågor :D:D

Mvh!

/ Tofsen

Din orm..det här såg jag först nu.. ^_^:P

Grattis, nu är det kört med både ekonomi och andra intressen...så du vet.. :D