Publicerat Oktober 23, 200817 yr Hej! Tippex är en ganska lurvig hund - närmare bestämt en finsk lapphund. Husse som nyttjar stackars hundens namn är: En lagom tjock pojk i sina bästa år (30 stycken) som heter Per och bor i Kållered strax söder om Göteborg. Typ vid IKEA. Har inte varit med i jakten så länge - tog examen 2005. Ingen egen mark än utan hänger med där jag blir inbjuden eller tar en enklare köpejakt när plånboken tillåter. Drömmen vore att hitta en jägare/ett lag hyffsat i närheten som man kan hänga på och lära sig allt (nåja, fullärd lär man aldrig bli!) om viltvård, olika jaktformer, eftersök, fällor etc. Får försöka hitta nån att gå i drev hos och lära känna. Är ju absolut inte nödvändigt att alltid få ha med sig bössan. Tycker om att bara vara ute i skogen med hunden och irra omkring. Ner med GPS'en i fickan å plöj på ut i ruffen! Ja, detta var något litet om mig. Om någon undrar något eller vill lära ut jaktens ädla konst så är det bara att hojta till! Mvh, Per
Publicerat Oktober 24, 200817 yr Välkommen ! Hoppas att du hittar någon mark att jaga på snart, det är inte kul att vara ute i kylan på det viset.. Mvh Janne
Publicerat Oktober 24, 200817 yr Välkommen hit och lycka till i sökandet efter mark, det är inte lätt, jag har precis varit i samma sits men det har löst sig ganska fint.
Publicerat Oktober 24, 200817 yr Hej och välkommen! Vad gör man med en dylik tingest som Tippex? Mvh!
Publicerat Oktober 24, 200817 yr Författare Hej alla och tack för alla välkomnanden! Hej och välkommen!Vad gör man med en dylik tingest som Tippex? Mvh! Hej och tack! Ja du, de flesta skulle nog fjanta runt i ljusa linnebyxor på utställningar men jag lägger spår och har väl tänkt att få honom såpass bra så han går att använda som spårhund vid eftersök. På så sätt kan han betala tillbaka all mat han slängt i sig. /Per
Publicerat Oktober 24, 200817 yr Välkommen på sej!.... hoppas du kommer trivas här hos oss!.... Mvh Mamre!..