Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Så här ska man ju inte göra på sjöfågel jakt

Featured Replies

Publicerat
säger bara fy fan va dom skjuter dåligt......man blir förbannad bara man tänker på det....skjuter på för långa håll och skammar nästan bara.
Publicerat
säger bara fy fan va dom skjuter dåligt......man blir förbannad bara man tänker på det....skjuter på för långa håll och skammar nästan bara.

var skjuter dom på förlångahåll ?

Publicerat

nog såg det värre ut i ålands vettaskåror på den tiden det begav sig allt... Det där tyckte jag var en helt ok film. och dom flesta dog ju i knallfall.

Publicerat

såg ju inte hela filmen. kan ju också vara att dom använde remington wingmaster ? sägs ju att dom är ennu effektiva på 60-80 m:O

Publicerat

jag måste hålla med schaman här, de mästa jag ser är knallfall, några snabba fångskott. Min upplevelse är att fåglar som krachar sådär är döda innom ett ögonblick.

Publicerat
jag måste hålla med schaman här, de mästa jag ser är knallfall, några snabba fångskott. Min upplevelse är att fåglar som krachar sådär är döda innom ett ögonblick.

indeed. man får räkna med en del två-sekunders-skam om man jagar sjöfågel på detta sätt.

Publicerat

Nu vet jag inte om det var just detta klipp jag kollade, klickade runt en del, men faller de med stela halsar och liksom studsar på vattnet så är de ofta borta fort. Såg något klipp där en labbe kom simmande ut mot en fågel med skallen uppe, en pigg vingad dykand plockar inte en apporterande hund.

Sen så går filmen lite granna i slow motion och det ger möjligen intrycket av att fågeln är piggare än vad den egentligen är, jag vet inte, men nog ser det ut som en hel del trassel eftersöksmässigt. Några vatten skott såg ju galet kass ut, glest mellan haglen osv..

Vart iaf sugen på att lägga vettarna! De där småbåtarna som fungerar som skydd såg spännande ut..

Mvh!

Publicerat
Nu vet jag inte om det var just detta klipp jag kollade, klickade runt en del, men faller de med stela halsar och liksom studsar på vattnet så är de ofta borta fort. Såg något klipp där en labbe kom simmande ut mot en fågel med skallen uppe, en pigg vingad dykand plockar inte en apporterande hund.

Sen så går filmen lite granna i slow motion och det ger möjligen intrycket av att fågeln är piggare än vad den egentligen är, jag vet inte, men nog ser det ut som en hel del trassel eftersöksmässigt. Några vatten skott såg ju galet kass ut, glest mellan haglen osv..

Vart iaf sugen på att lägga vettarna! De där småbåtarna som fungerar som skydd såg spännande ut..

Mvh!

no shit !

du har koll på det där. Hade bara väntat att du även hittat denna tråd. (kolla gärna även viltspårhundar o säg vad du tycker) En vingad alfågel av allt hade dendär hunden plockat! Den kan inte ha varit pigg!

Men filmen i övrigt ser jag inga fel i. Det ser betydligt bättre ut än vad det gjorde i våra vettaskåror på våren här tidigare som sagt.

Publicerat
  • Författare

nåja när ja skjuter så brukar de bli slak hals direkt

Publicerat
  • Författare

min farfar lärde mej att skjuta när dom precis skulle landa me bröstet framåt de ni grabbar e grejer kanll och bfall

Publicerat
min farfar lärde mej att skjuta när dom precis skulle landa me bröstet framåt de ni grabbar e grejer kanll och bfall

håller med!

Publicerat

När det gäller just knipor så brukar de där bröstskotten kosta rätt mycket vettar :lol::D

Mvh!

Publicerat
När det gäller just knipor så brukar de där bröstskotten kosta rätt mycket vettar ;);)

Mvh!

Japp. Brukar försöka sekunderna innan istället, men helt klart är det effektivast med rakt motskott rätt i köttet :D:lol:

På temat smart båt:sinkbox1.jpg

Publicerat

Den där båten såg skitvettig ut!! Undrar vad en dylik tingest kostar.. Jänkarna är helt jävla otroliga på att ta fram grejer!!!!!

Mvh!

Publicerat
Den där båten såg skitvettig ut!! Undrar vad en dylik tingest kostar.. Jänkarna är helt jävla otroliga på att ta fram grejer!!!!!

Mvh!

in de eeed!! omg vilken tingest!

Publicerat
  • Författare

jo måsta köpa 5 nya knipor efter en bra morgon

Publicerat

Om man dödat en vätte kan man återuppliva den med fogskum. Sen kommer den att leva länge till.

Publicerat

Nja hörru, nu överreagerar du.....visst, nån var väl vid liv när den touchade vattnet, men de var snabba på att fånga av dom med andra skottet...

nåja när ja skjuter så brukar de bli slak hals direkt

hehehe, ja tummen upp för dig då! :mad: :mad:....själv har jag problem med att fixa knall och fall skott varje gång...trots 1000+ skott på skeetbanan varje år :D

:D

Publicerat
  • Författare

men ni vet ja e ålänning xD

Publicerat

Radium påpekade det i din andra tråd, som visar hur man ska jaga sjöfågel, så jag förmedlar det hit: Had du månne blandat ihop youtube länkarna? eller har du ett sinne för ironi :rolleyes:

Publicerat
  • Författare

ja de kan vara någgo sånt inblandat