Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tax botrsprungen!

Featured Replies

Publicerat

Ja nu är min egen tax tik borta :lol: . Mellan Gusum och Valdemarsvik Lyssnar till namnet Wilma

Publicerat
  • Författare

Hittade hunden kl 9 idag. Hon kan nu se fram mot en tid som sällskaps hund (resten av sitt liv) Och hon är bara 6 år :rolleyes:

Publicerat
:rolleyes: men fan va skönt!
Publicerat

En klassisk jakthund m.a.o. :D

Skaffa en redig pejl och fulltankad bil så kan Taxen jaga runt på bygden till grannarnas glädje, medans du har trevligt med Wachteln....

Publicerat
Hon kan nu se fram mot en tid som sällskaps hund (resten av sitt liv) Och hon är bara 6 år :D

Varför då?

Publicerat
  • Författare
Varför då?

är trött på att hund fan jagar åt grannmarkerna och alldrig vill komma tillbaka. Detta betende började förra året, innan låg hon på drevtider mellan 1-2 timmar, det har väl slagit över på henne det har skjutits någonstans mellan 70-100 rådjur + hjortar för maddamen.

Publicerat

skönta tt hunden kom till baka, baraatt skola om henne til grythund så ska du se att du har henne med dej hem varenda jakt dag :D

Publicerat
är trött på att hund fan jagar åt grannmarkerna och alldrig vill komma tillbaka. Detta betende började förra året, innan låg hon på drevtider mellan 1-2 timmar, det har väl slagit över på henne det har skjutits någonstans mellan 70-100 rådjur + hjortar för maddamen.

Köp dig en pejl och hämta henne på grannmarken. Aldrig bra, men vad gör man?

Publicerat
  • Författare

Köp dig en pejl och hämta henne på grannmarken. Aldrig bra, men vad gör man?

[/quote Det är klart jag har pejl på hundarna.Pratade med vetrinären som tror att hon lider av jaktödem <_<

Publicerat
Det är klart jag har pejl på hundarna.Pratade med vetrinären som tror att hon lider av jaktödem :blush:

Vad baserade han det på?

Uppvisar hon de symptomen under efter jakten menar du?

*bara nyfiken*

Publicerat

Jaktödem vad är det? :blush:

Publicerat
  • Författare
Vad baserade han det på?

Uppvisar hon de symptomen under efter jakten menar du?

*bara nyfiken*

Vet inte vart han fick det ifrån. Jag berättade bara att hon jagade i ca 3,5 timma sedan när jag pejlade in henne så låg hon still på samma ställe från kl 1800- 0900 då jag hittade henne ute i en mosse, när jag var ca 30 meter från henne (såg henne inte) ropade jag på henne men inte svarade hon eller kom fram till mig.
Publicerat
Jaktödem vad är det? :huh:

Jaktödem drabbar främst hundar av drivande raser som Drever, Tax och Basset. Troligtvis är orsaken stressbetingat. Symtom kommer inom 30 min efter jakt och då framförallt i form av snabb ytlig andning, hosta och trötthet. Diagnos ställs genom röntgen. Behandlas i akut skede med vätskedrivande medicin och ev syrgas. Det är ett livshotande tillstånd. Hunden tillfrisknar dock ofta spontant men kan uppträda igen och då kan man pröva att ge hunden b-blockare (Seloken) i förebyggande syft

Källa: Jägareförbundet