Publicerat Oktober 25, 200817 yr nån mer på forumet som skjuter sådana?? har nyss dragit iväg 170plugg..ska skjuta mer snart då det lugnat ner sig i ugnen... skulle va intressant å prova den i skogen... måste grym stopp effekt i den
Publicerat Oktober 25, 200817 yr nån mer på forumet som skjuter sådana?? har nyss dragit iväg 170plugg..ska skjuta mer snart då det lugnat ner sig i ugnen...skulle va intressant å prova den i skogen... måste grym stopp effekt i den Är det gubbar eller ringar du skjutit med dem
Publicerat Oktober 25, 200817 yr Författare Är det gubbar eller ringar du skjutit med dem ringar! en brännare till på forumet??
Publicerat Oktober 25, 200817 yr ringar! en brännare till på forumet?? Zink? Ursäkta en gammal jämte som har kokat en del i sina dar men vad skall ni ha zink till i den processen??? Jag trodde brillo (stålull) eller keramik var det som gällde fortfarande...
Publicerat Oktober 25, 200817 yr Författare Zink?Ursäkta en gammal jämte som har kokat en del i sina dar men vad skall ni ha zink till i den processen??? Jag trodde brillo (stålull) eller keramik var det som gällde fortfarande... använder inte zink i processen. skjuter med zinkslugg i mesaugen.. bränner mesa till kalk. hade blyslugg tidigare men nu har dom övergått till zink istället.
Publicerat Oktober 25, 200817 yr ringar! en brännare till på forumet?? Nästan jobbar som kokare/tvättare nu, men har även varit avlösare och då var jag skiftets snabbaste kanon skytt
Publicerat Oktober 25, 200817 yr använder inte zink i processen. skjuter med zinkslugg i mesaugen.. bränner mesa till kalk. hade blyslugg tidigare men nu har dom övergått till zink istället. Ok, vi pratar inte om hemkokning utan tydligen om papperstillverking här--- Varför skjuter ni i mesaugnen? Är Bly eller Zink en vital del för att omvandla CaCO3 till CAO?
Publicerat Oktober 26, 200817 yr Författare Nästan jobbar som kokare/tvättare nu, men har även varit avlösare och då var jag skiftets snabbaste kanon skytt jasså! obbola eller? man ska ju pricka åxå
Publicerat Oktober 26, 200817 yr Författare Ok, vi pratar inte om hemkokning utan tydligen om papperstillverking här--- Varför skjuter ni i mesaugnen? Är Bly eller Zink en vital del för att omvandla CaCO3 till CAO? ah visst utan zink blir de ingen kalk! ....nädå.. .. de blir lite beläggningar i ugnen som vi dunkar bort
Publicerat Oktober 26, 200817 yr ah visst utan zink blir de ingen kalk! ....nädå.. .. de blir lite beläggningar i ugnen som vi dunkar bort Hmm... Undrar jag jag kan införa detta på min arbetsplats... -"FÖR BÖVELEN!!! SKJUTER DU INNE PÅ KONTORET???" -"Det vart lite beläggningar i papperskorgen efter mina snusar..."
Publicerat Oktober 26, 200817 yr jasså! obbola eller? man ska ju pricka åxå Japp Obbola visst ska man pricka men det är skoj med snabb skytte i ugnarna
Publicerat Oktober 26, 200817 yr Vore fint om någon kunde förklara vad ni pysslar med, jag fattar inget /Lasse
Publicerat Oktober 26, 200817 yr Vore fint om någon kunde förklara vad ni pysslar med, jag fattar inget /Lasse +1