Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Garanti på kängor!?

Featured Replies

Publicerat

Jag har ett par Meindl Dovre extreme.

Nu har dom börjat läcka litegrann.

Hur länge gäller garantin?

Plus att jag inte hittar kvittot.

Skall jag försöka att reklamera, eller bara ignorera o köpa nya?????

Publicerat

Ignorera och köp nya.

Publicerat

Det beror lite på ålder och slitage...

Anser du att de har gjort sitt eller förväntade du dig betydligt mer ur dem?

Jag har haft några uppsättningar med Meindl men de höll inte så bra...

Köpte ett par Graninge Outlast i dag. (impulsköp...)

De satt perfekt och värmde mycket bra! Skall ta dem på långjakt i morgon så vi får väl se...

Jag räknar med att ett par kängor skall hålla mellan 3-5 år.

Publicerat

hmm, har precis köpte ett par Meindl Dovre extreme.. börjar bli lite tveksam nu. Verkar vara många som har problem med dem. Inte speciellt kul med tanke på att de kostar en slant. Överväger att byta nu innan det är försent. Eller är "gräset inte grönare" hos andra tillverkare?

Edit: Någon som har erfarenhet av Chiruca Scandinavia? De ser ju trevlig ut iaf

Publicerat
hmm, har precis köpte ett par Meindl Dovre extreme.. börjar bli lite tveksam nu. Verkar vara många som har problem med dem. Inte speciellt kul med tanke på att de kostar en slant. Överväger att byta nu innan det är försent. Eller är "gräset inte grönare" hos andra tillverkare?

Edit: Någon som har erfarenhet av Chiruca Scandinavia? De ser ju trevlig ut iaf

Äh, du hittar bra och dåliga exemplar hos de flesta märken så klart. Tror att det helt enkelt handlar mycket om att de som är missnöjda av någon anledning skriker mest. Det är ju inte så ofta man startar trådar som säger "Mina nya skor håller tätt och är varma"... Men vad vet jag?

Publicerat
Äh, du hittar bra och dåliga exemplar hos de flesta märken så klart. Tror att det helt enkelt handlar mycket om att de som är missnöjda av någon anledning skriker mest. Det är ju inte ofta man startar trådar som säger "Mina nya skor håller tätt och är varma"... Men vad vet jag?

mm kan hålla med där.. det är ju om man är missnöjd med något som man börjar tänka på det o börjar härja om det. Dom flesta kängor i 1000kr+ klassen ska nog klara godkänt i några år iallafall innan dom lämnar in handduken..

Vanligtvis är det väl 1 års garanti på det mesta i käng o stövelväg i dessa prisklasser.

Publicerat

Kräver inte konsumentköplagen 2 år? Eller är jag ute och cyklar nu?

Publicerat

just på kängor då menar du? skulle ju vara konstigt om dom kunde lova garanti på alla grejer i 2 år som t.ex kostade ingenting osv..

Publicerat

Brukar vara 1 års "normal" garanti och sen 1 år reklamationsrätt, dvs att man kan påvisa att felet uppkom under första året. Så var det iaf med hemelektronik när jag arbetade i butik för 9-10 år sen ;)

Behåller nog Meindl dojjorna ändå, men såg nu att de var prissänkta 500:- så ska ringa den butiken imorgon. 500:- e banne mig en bra flaska whiskey! ^_^

Publicerat

surfade runt lite kring garanti på Meindl, men vet inte om jag blev klokare. Vissa surrade om "livstids garanti". Men garanti täcker ju bara fabrikationsfel och inte normalt slitage.

Men testa o reklamera. Bättre än inget

Publicerat
  • Författare

Får se hur jag gör.

Känner inte just nu för att tjabba med "dryga" säljare.

Om jag häver på en massa vax, så blir dom täta igen :)

Publicerat
Jag har ett par Meindl Dovre extreme.

Nu har dom börjat läcka litegrann.

Hur länge gäller garantin?

Plus att jag inte hittar kvittot.

Skall jag försöka att reklamera, eller bara ignorera o köpa nya?????

beror på hur man sköter dom,99% värmer/torkar sina kängor nära eld/stövel tork och då får man skylla sig själv.läder är ett andande material som behöver vård,värmer man dom för fort så spricker lädret och ja vatten kommer in,vissa brukar skylla på att dom tar så långtid att torka annars men finns andra alt,andra klarar sig med ha lite fukt i sina flera år