Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tips på vettig handkikare

Featured Replies

Publicerat

Pga resa till New York i november så tänkte jag passa på att köpa mig en vettig handkikare att ha med vid jakt.

Vet att dollarn på väg upp, men e fortfarande billigare att handla "across the pond".

Tittar på www.cabelas.com

Någon som kan ge tips på vad jag ska titta efter? Max 4000 eller 500 dollar e jag sugen på att lägga som ekonomin ser ut nu.

Publicerat
Pga resa till New York i november så tänkte jag passa på att köpa mig en vettig handkikare att ha med vid jakt.

Vet att dollarn på väg upp, men e fortfarande billigare att handla "across the pond".

Någon som kan ge tips på vad jag ska titta efter? Max 4000 eller 500 dollar e jag sugen på att lägga som ekonomin ser ut nu.

Pacco har säkert ngt tips på en bra Nikon kan jag tro =)

Publicerat

Kolla på Cabelas eller theopticzone så hittar du någelunda priser. Steiner, Zeiss Conquest och Nikon är prisvärda.

Publicerat

Själv hade jag nog gärna haft en Meopta-kikare, deras kikarsikten har ju ruggigt bra optik.

Publicerat

Ja Steiner hunter kikaren är mkt bra skit och ligger bra i handen ! hoppa över conquest !

men vilken storlek ? va ska du ha den till ?

Publicerat
  • Författare
Ja Steiner hunter kikaren är mkt bra skit och ligger bra i handen ! hoppa över conquest !

men vilken storlek ? va ska du ha den till ?

tja, jag tänkte en vettig allroundkikare. Vet inte så mycket mer, eller rättare sagt har inte specificerat det mer än så.

Lagom storlek som inte väger bly så att man lämnar den hemma av den anledningen.

Det här ser u prisvärt ut, men kanske bara är skräp, jag har ingen erfarenhet:

http://www.cabelas.com/cabelas/en/template...ndexId=cat20752

Publicerat
tja, jag tänkte en vettig allroundkikare. Vet inte så mycket mer, eller rättare sagt har inte specificerat det mer än så.

Lagom storlek som inte väger bly så att man lämnar den hemma av den anledningen.

Det här ser u prisvärt ut, men kanske bara är skräp, jag har ingen erfarenhet:

http://www.cabelas.com/cabelas/en/template...ndexId=cat20752

Jag har prövat en av Bushnells avståndsmätare. Jag kommer inte ihåg modellnamnet, men det var en av de dyrare. Den var inte dålig, men lämnade en hel del att önska och skulle ha fungerat dåligt som kikare. Jag köpte själv en Leica CRF 1200 och det är klasskillnad. Leican kan naturligtvis inte konkurrera med en bra kikare under dåliga förhållanden, men faktum är att jag oftast numera lämnar kikaren hemma.