Publicerat Oktober 27, 200817 yr Pga resa till New York i november så tänkte jag passa på att köpa mig en vettig handkikare att ha med vid jakt. Vet att dollarn på väg upp, men e fortfarande billigare att handla "across the pond". Tittar på www.cabelas.com Någon som kan ge tips på vad jag ska titta efter? Max 4000 eller 500 dollar e jag sugen på att lägga som ekonomin ser ut nu.
Publicerat Oktober 27, 200817 yr Pga resa till New York i november så tänkte jag passa på att köpa mig en vettig handkikare att ha med vid jakt.Vet att dollarn på väg upp, men e fortfarande billigare att handla "across the pond". Tittar på www.cabelas.com Någon som kan ge tips på vad jag ska titta efter? Max 4000 eller 500 dollar e jag sugen på att lägga som ekonomin ser ut nu. Pacco har säkert ngt tips på en bra Nikon kan jag tro =)
Publicerat Oktober 27, 200817 yr Kolla på Cabelas eller theopticzone så hittar du någelunda priser. Steiner, Zeiss Conquest och Nikon är prisvärda.
Publicerat Oktober 27, 200817 yr Själv hade jag nog gärna haft en Meopta-kikare, deras kikarsikten har ju ruggigt bra optik.
Publicerat Oktober 27, 200817 yr Pga resa till New York i november så tänkte jag passa på att köpa mig en vettig handkikare att ha med vid jakt.Vet att dollarn på väg upp, men e fortfarande billigare att handla "across the pond". Tittar på www.cabelas.com Någon som kan ge tips på vad jag ska titta efter? Max 4000 eller 500 dollar e jag sugen på att lägga som ekonomin ser ut nu. Ja Steiner hunter kikaren är mkt bra skit och ligger bra i handen ! hoppa över conquest ! men vilken storlek ? va ska du ha den till ?
Publicerat Oktober 29, 200817 yr Författare Ja Steiner hunter kikaren är mkt bra skit och ligger bra i handen ! hoppa över conquest ! men vilken storlek ? va ska du ha den till ? tja, jag tänkte en vettig allroundkikare. Vet inte så mycket mer, eller rättare sagt har inte specificerat det mer än så. Lagom storlek som inte väger bly så att man lämnar den hemma av den anledningen. Det här ser u prisvärt ut, men kanske bara är skräp, jag har ingen erfarenhet: http://www.cabelas.com/cabelas/en/template...ndexId=cat20752
Publicerat Oktober 29, 200817 yr tja, jag tänkte en vettig allroundkikare. Vet inte så mycket mer, eller rättare sagt har inte specificerat det mer än så.Lagom storlek som inte väger bly så att man lämnar den hemma av den anledningen. Det här ser u prisvärt ut, men kanske bara är skräp, jag har ingen erfarenhet: http://www.cabelas.com/cabelas/en/template...ndexId=cat20752 Jag har prövat en av Bushnells avståndsmätare. Jag kommer inte ihåg modellnamnet, men det var en av de dyrare. Den var inte dålig, men lämnade en hel del att önska och skulle ha fungerat dåligt som kikare. Jag köpte själv en Leica CRF 1200 och det är klasskillnad. Leican kan naturligtvis inte konkurrera med en bra kikare under dåliga förhållanden, men faktum är att jag oftast numera lämnar kikaren hemma.