Publicerat Oktober 27, 200817 yr Tjenare! Kan en ''vanlig'' jägare och skytt inneha en M1 Carbine? Man får ju inte använda vapnet till jakt, men til skytte. Måste man vara medlem i nån spesiell skytteklubb? Jag är med i FSR, men det har väl inget med en M1 Carbine at gjöra...Man får ju ha fyra vapen, men man får ju ha sex om man har en bra förklaring. Vapen altså Jag har redan dessa vapen: Mauser K98 - 8x57JS Tikka M65 - 30-06 Sauer 200 STR - 6,5x55 Merkel modell 8 - 12/70 Winchester modell 12 - 16/65 Redan denna samling är ju på gränsen til hur många vapen man får inneha...Och en M1 Carbine är ju et militärt vapen som är halvautomatisk. Dessa vapen lär ju vara svåra at få lisens på. Det blir väl lika svårt som at få slicka kungen i röven
Publicerat Oktober 27, 200817 yr Tjenare! Kan en ''vanlig'' jägare och skytt inneha en M1 Carbine? Man får ju inte använda vapnet till jakt, men til skytte. Måste man vara medlem i nån spesiell skytteklubb?Jag är med i FSR, men det har väl inget med en M1 Carbine at gjöra...Man får ju ha fyra vapen, men man får ju ha sex om man har en bra förklaring. Vapen altså Jag har redan dessa vapen: Mauser K98 - 8x57JS Tikka M65 - 30-06 Sauer 200 STR - 6,5x55 Merkel modell 8 - 12/70 Winchester modell 12 - 16/65 Redan denna samling är ju på gränsen til hur många vapen man får inneha...Och en M1 Carbine är ju et militärt vapen som är halvautomatisk. Dessa vapen lär ju vara svåra at få lisens på. Det blir väl lika svårt som at få slicka kungen i röven När är den (modellen) tillverkad?
Publicerat Oktober 27, 200817 yr M1 Carbin får du ha på jakt licens. Men M1A går inte. M1 carbinen är en klass 2 och det finns 5skotts magasin att köpa.
Publicerat Oktober 27, 200817 yr M1 Carbin får du ha på jakt licens. Men M1A går inte. M1 carbinen är en klass 2 och det finns 5skotts magasin att köpa. finns 150skotts magasin till Ruger Mini-14.. men den får man lika förbaskat ha på jaktlicens. Har inte med tillbehör att göra, det har att göra med när det är tillverkat om det är ett "militärt" vapen.. =)
Publicerat Oktober 27, 200817 yr Kommer nu i efterhand på att jag kan ha fattat dig fel där stocken =) Ber om ursäkt om så är =)
Publicerat Oktober 27, 200817 yr Kommer nu i efterhand på att jag kan ha fattat dig fel där stocken =) Ber om ursäkt om så är =) Som om det skulle vara lätt att reda ut den djungeln Du är förlåten. Jag har en bekant med jaktlicens på en dylik så jag har fått det föredragit för mej.