Publicerat Oktober 27, 200817 yr Hej skulle vilja förlänga min kolv några cm,, är det någon som kan ge mig ett bra tips på hur jag enkelt förlänger min kolv?
Publicerat Oktober 27, 200817 yr Ngr cm???? Tycker att redan en halv är massor åt båda hållen.. Skruva bort bakkappan och peta i något som hamnar mellan bakkappan och virket, på så sätt kan du tillfälligt prova ut vad du vill ha för längd. Sen finns det plastbitar i olika bredd att köpa som du kan montera och sen skära till så det passar bra. Testa med en cm till att börja med och känn efter.. Mvh!
Publicerat Oktober 27, 200817 yr En ekonomimodell är att skära ut ett par bitar av en musmatta som du sätter emellan, blir lite mjukt o trevligt oxå.
Publicerat Oktober 27, 200817 yr är det någon speciel plast lr ska jag bara fara å köpa nån bra plast på järn affären
Publicerat Oktober 27, 200817 yr Finns väl i de flesta jaktaffärer, speciella plastbitar för detta.. Tror jag har någon liggandes...någonstans.. kanske Mvh!
Publicerat Oktober 27, 200817 yr En annan utmärkt budgetvariant är kork. Det går snabbt att tillverka ett inlägg från ett kastrullunderlägg. Dessa brukar var 8-10 mm tjocka och kostar inte många kronor.
Publicerat November 1, 200817 yr själv brukar jag bara ta en överbliven träbit, björk senast, och forma till den så att den passar hyffsat. Angående längden så förlängde jag min hagelkolv ca 4 cm, alla har inte korta armar Sen när jag skjutit X antal 1000 skott och trivs med kolven så bygger jag om den permanent.