Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

man blir inte glad en sån här dag

Featured Replies

Publicerat

träffade en gubbe imorse när jag skulle ut och jaga.

han berättade att älgjägarna i området där jag jagar småvilt misstänkte mig för jakt från bil.

gubben frågade om jag hade jaktkort osv och sen skiljdes våra vägar..

biljakt håller jag inte på med punkt slut och att få höra att folk snackar skit om hur man sköter sig i skogen gör fan ont.

känns för mig som grovt förtal. Hade faktiskt tänkt höra mig för om att börja jaga älg där men jag vet inte. har man inte bättre saker att prata runtom elden än att kasta skit på en ung jägare (19år) så tror jag att man hittar trevligare jaktlag (hoppas jag)

det känns inte roligt och jag hoppas att det inte händer nån fler ^_^

/Jonte

Publicerat

han berättade att älgjägarna i området där jag jagar småvilt misstänkte mig för jakt från bil.

biljakt håller jag inte på med punkt slut och att få höra att folk snackar skit om hur man sköter sig i skogen gör fan ont.

känns för mig som grovt förtal. Hade faktiskt tänkt höra mig för om att börja jaga älg där men jag vet inte. har man inte bättre saker att prata runtom elden än att kasta skit på en ung jägare (19år) så tror jag att man hittar trevligare jaktlag (hoppas jag)

det känns inte roligt och jag hoppas att det inte händer nån fler ;)

/Jonte

Inte kul alls... ^_^

Hoppas allt löser sig.

Publicerat

det känns inte roligt och jag hoppas att det inte händer nån fler ^_^

/Jonte

Hmm med tanke på din ringa ålder så kanske du tycker att det tar i mot o fixa ett möte med gubbarna o fråga ut dom om varför dom misstänker dig för något sådant så ni kan reda ut misstaget som uppstått ??? det skulle jag gjort för det skulle kännas skit kasst o jaga där i så fall det är min syn på det hela hoppas det fixar sig för dig.

Mvh.

Publicerat

Tråkigt att få höra sånt.

Vad tror du dom kan ha fått det ifrån då, låter ju konstigt att bara slänga ur sig en sån sak.. ^_^

Jag tycker du ska ta kontakt med den / de som sagt detta, alternativt ordförande på området, och fråga vad som ligger till grund för detta påstående/misstanke.

Stå på dig !! ;)

Mvh Janne

Publicerat

Hör du efter om älgjakt där. För det är det lättaste sättet att det blir slut på skitsnacket.

För så länge dom inte känner dig och vet hur du funkar i skogen så kommer det troligvis att forsätta.

Jagar själv småvilt och älg på skilda marker och har blivit "beskyd" för att t.ex. skjutit rådjur för någons stövare. Nu är det så att jag inte har en chans att komma in där på älgjakt så jag skiter i vad dom pratar om. Men du som 19åring kan ha dig en framtid i det jaktlaget.

Publicerat
  • Författare

gubben sa att dom hade sett min bil så mkt men det är väll ganska klart om jag jagar varje dag så syns min bil. skulle verkligen vilja se den som är upphovsmakaren till ryktet hänga med mig i skogen på en tur indianjakt...

ska prata med en kille ikväll som jagar där..han kanske vet något men dom håller väll varann om ryggen.

har en polare som vart med om samma sak på samma område och han tyckte jag skulle driva på hårt för annars slutar ju aldrig skitsnacket och tillslut kommer ju ingen vilja jaga där.

har även en fundering runt det här med bilar o jakt. vad säger lagen om att parkera brevid passet osv?

jag har hört talas om 300m från bilen får jakten påbörjas.

hittade bara paragrafen om att bilen får inte utgöra en fördel för dig som jägare mot viltet tex spåra genskjuta osv