Publicerat Oktober 29, 200817 yr Smygjagade rådjur och fann denna lilla hög mitt på en gammal igenvuxen väg. Vad tror ni? Räv? Själv misstänker jag att det kan vara rådjur men är osäker
Publicerat Oktober 29, 200817 yr Tycker det ser ut som en blåbärsätande birdie varit i farten och lortat
Publicerat Oktober 29, 200817 yr Författare En birdie? men skiten var stor som en hund/kattskit ungefär... Rådjursbajs brukar inte vara runda fina bollar som älgen ofta har. Vad jag sett kan den variera lite.... Men jag frågar ju er vad det är så jag ska hålla käften
Publicerat Oktober 29, 200817 yr Tycker det ser ut som en blåbärsätande birdie varit i farten och lortat Samma här
Publicerat Oktober 29, 200817 yr En birdie? men skiten var stor som en hund/kattskit ungefär... om dendär är lika stor som en hund/kattskit har du jäcklit stora björklöv och granbarr
Publicerat Oktober 29, 200817 yr Okey vilken birdie? Orre eller järpe med stort arsle? Tjäder möjligen, men tveksamt......svårt att säga genom att titta på en bild...kan ju va vad som helst igentligen...verkar iaf ha käkat blåbär Men rådjur.....njäääe dom har liknande lortar som älg och hare....ibland kan dessa sitta ihop rätt bra så det liknar en korv, men annars ser det ut som älg/hare.....fast mindre/större
Publicerat Oktober 29, 200817 yr En birdie? men skiten var stor som en hund/kattskit ungefär... Hur enorma björklöv har du där du bor? Eller är det små hundar och katter?? Skulle i första hand säga tjäder (morgonspillning) och i andra hand orre. Svårt att vara säker via en bild bara
Publicerat Oktober 29, 200817 yr om dendär är lika stor som en hund/kattskit har du jäcklit stora björklöv och granbarr *ASG*!!
Publicerat Oktober 29, 200817 yr Författare Okey då, som en lite hundskit eller normal kattskit. ca 10 cm kant till kant
Publicerat Oktober 29, 200817 yr om dendär är lika stor som en hund/kattskit har du jäcklit stora björklöv och granbarr Fler än jag som reflekterade över det *fniss*
Publicerat Oktober 29, 200817 yr Okey då, som en lite hundskit eller normal kattskit. ca 10 cm kant till kant Morgonspillning från tjäder som legat några timmar/någon timme skulle jag då säga.
Publicerat Oktober 29, 200817 yr Okey då, som en lite hundskit eller normal kattskit. ca 10 cm kant till kant nämen ge dig!....ser man ju på bilden att den är mindre än så.....fast du kanske sträckte ut den ....du jagar ca 12km från mig...tvekar på att dina löv/barr är helt gigantiska jämfört med de jag har här
Publicerat Oktober 29, 200817 yr Morgonspillning från tjäder som legat några timmar/någon timme skulle jag då säga. Skulle tippa på det jag också.
Publicerat Oktober 29, 200817 yr Författare Ett barr är 2,5-3cm det går 3 barr på längden på skiten på bilden, alltså ca 6-8 cm grovt räknat ena vägen, den ligger ju dubbelt (ser ni inte det), dessutom var skiten ca 1 - 1,5 cm grov Nåväl vi får väl aldrig veta. Här tror det vara skogshöns och på robsoft tror de räv Fan ja borde ha petat i skiten och kolla närmare men jag ville inte förstöra den fina åttan
Publicerat Oktober 30, 200817 yr Smygjagade rådjur och fann denna lilla hög mitt på en gammal igenvuxen väg.Vad tror ni? Räv? Själv misstänker jag att det kan vara rådjur men är osäker Är tämligen säker på att detta är mård eller mink spillning Som alt så kan det vara en ungräv möjligen.. //B
Publicerat Oktober 30, 200817 yr Blåbärsätande fågel? Har ni mycket blåbär kvar i markerna så här års? Tror nog Björnhunden har rätt här. Jag tror också på mård eller mink.
Publicerat Oktober 30, 200817 yr Författare Nog finns det lite blåbär kvar men inte är det mycket inte
Publicerat Oktober 30, 200817 yr Nog finns det blåbär kvar, men det är ju så att morgonspillningen från tjäder är först grönaktig, för att när den legat ett tag svartna och se ut så där.