Publicerat Oktober 29, 200817 yr Någon som beställt från denna sida? borde ju vara en engelsk sida, hur fuingerar det med tull osv. från dessa sidor?? Funderar att beställa en http://www.opticswarehouse.co.uk/proddetai...?prod=L41240vx1
Publicerat Oktober 29, 200817 yr Någon som beställt från denna sida? borde ju vara en engelsk sida, hur fuingerar det med tull osv. från dessa sidor??Funderar att beställa en http://www.opticswarehouse.co.uk/proddetai...?prod=L41240vx1 det tillkommer deras moms men ingen tull eller annat.
Publicerat Oktober 29, 200817 yr Författare det tillkommer deras moms men ingen tull eller annat. summan inom parantesen (tax) det är alltså med deras moms?
Publicerat Oktober 29, 200817 yr summan inom parantesen (tax) det är alltså med deras moms? jag tror det, kollade inte på länken utan jag minns det från när jag beställde.
Publicerat Oktober 29, 200817 yr Författare Då är ju frågan varför man ska beställa från USA sidor då? man slipper tull, siktena blir således billigare än från USA + att priserna på denna sida var bättre än på tex. theopticzone
Publicerat Oktober 29, 200817 yr Då är ju frågan varför man ska beställa från USA sidor då? Det ska man inte om man inte har nån som bär det genom tullen åt en.
Publicerat Oktober 29, 200817 yr Det ska man inte om man inte har nån som bär det genom tullen åt en. och därmed gör sig skyldig till smuggling av vapendel till ikke nato land ska tydligen bli ett herrans rabalder om personen i fråga blir tagen på väg ut från Bushland (USA)
Publicerat Oktober 29, 200817 yr Författare och därmed gör sig skyldig till smuggling av vapendel till ikke nato landska tydligen bli ett herrans rabalder om personen i fråga blir tagen på väg ut från Bushland (USA) Räknas ett sikte som vapen del? är väl helt licensfritt och då ej straffbart eller?
Publicerat Oktober 29, 200817 yr Räknas ett sikte som vapen del? Nej, det gör det inte! Det är ett tillbehör och ingen vapendel. Luddiga regler skapar mycket frågor. Vissa sikten av "militär" karaktär, typ Nightforce får inte exporteras utan tillstånd. Sen verkar det skiljas på vad man får bära själv genom tullen på flyget och vad handlarna skickar. Eller så gör dom det enkelt för sig att inte skicka alls. Sverige är ingen stor marknad för dom, tyvärr.
Publicerat Oktober 30, 200817 yr summan inom parantesen (tax) det är alltså med deras moms? Stämmer! De har 17.5 % moms. (170.17 x 1.175 = 199.95.)
Publicerat Oktober 30, 200817 yr Stämmer! De har 17.5 % moms. (170.17 x 1.175 = 199.95.) Men vad står pundet i?? Känns inte som detta blir billigare än i Sverige, Torsbo tar 3195 för denna Leupold, 200x12.6?=2500, jag skulle nog lägga sju hundra emellan för ett svensksålt... mvh Dard
Publicerat Oktober 30, 200817 yr Nej, det gör det inte! Det är ett tillbehör och ingen vapendel. Luddiga regler skapar mycket frågor. Vissa sikten av "militär" karaktär, typ Nightforce får inte exporteras utan tillstånd. Sen verkar det skiljas på vad man får bära själv genom tullen på flyget och vad handlarna skickar. Eller så gör dom det enkelt för sig att inte skicka alls. Sverige är ingen stor marknad för dom, tyvärr. Det krävs väll exporttillstånd på alla sikten från USA?? Det var det på min Nikon från TOZ ialla fall. MVH Erik
Publicerat Oktober 30, 200817 yr Författare Det krävs väll exporttillstånd på alla sikten från USA?? Det var det på min Nikon från TOZ ialla fall. MVH Erik 2700:- med frakt blir det för den kikaren.. frågan är då om det är värt det, var lite trött igår å fick för mig att prisenra var i euro
Publicerat Oktober 30, 200817 yr Det krävs väll exporttillstånd på alla sikten från USA?? Det var det på min Nikon från TOZ ialla fall. MVH Erik Jo när det skickas med post, bär du det själv behöver du inget tillstånd. Tossiga regler tycker då jag.
Publicerat Oktober 30, 200817 yr 2700:- med frakt blir det för den kikaren.. frågan är då om det är värt det, var lite trött igår å fick för mig att prisenra var i euro Nu är ju dollarn på väg ner igen. Få se om den kan gå ner under 6 kr som den var i sommras.. MVH Erik
Publicerat Oktober 30, 200817 yr Jo när det skickas med post, bär du det själv behöver du inget tillstånd. Tossiga regler tycker då jag. OK då fattar jag. Märkliga regler. Har inte vågat att skicka med en polare just pga att jag inte ville att han skulle få trubbel i tullen. MVH Erik
Publicerat Oktober 30, 200817 yr OK då fattar jag. Märkliga regler. Har inte vågat att skicka med en polare just pga att jag inte ville att han skulle få trubbel i tullen.MVH Erik Är han kvar än kan du ju alltid handla. Ska själv köpa lite magasin o grejer till 45:an då en bekant åker över om nån månad.
Publicerat Oktober 30, 200817 yr Men vad står pundet i?? Känns inte som detta blir billigare än i Sverige, Torsbo tar 3195 för denna Leupold, 200x12.6?=2500, jag skulle nog lägga sju hundra emellan för ett svensksålt...mvh Dard Helt rätt, det står i 12.4 ungefär. Har pendlat mellan 12 och 13 i några dagar nu men typ 12.4.