Publicerat Oktober 29, 200817 yr Fan också, en av mina nya pilar blev sabbade ikväll. Gav mig glad i hågen ut på gräsmattan och skulle skjuta lite pil i mörkret. Inledde på 20 meter.. sköt 20 cm lågt och 5 cm åt vänster gång på gång på gång.. skitfin träffbild.. Fattar fortfarande ingenting då jag tidigare i ljuset sköt pil i pil i pil på pricken jag siktade på.. Vet inte vad som hände men jag började så småningom träffa bättre o bättre för att sedan mitt i allt börja skaka som fasen o kunde inte fokusera. Räknade dock inte med att missa så grovt så jag släppte pilen... pang sade det o pilen for genom ladugårdsväggen.. Fan.. typ.. Kom åt att skruva av spetsen inifrån väggen så att man med lite tur skulle få ut skaftet helt.. Tyvärr så blev det ovalt så det var bara att slänga Vad lär vi oss av detta "såå intressanta inlägg"? Jo, skjut inte när du är trött, har halsbränna och är ofokuserad samt sur på hunden..
Publicerat Oktober 30, 200817 yr man lär så länge man lever!... .. men de är bra träning å skjuta i skymning! eftersom de är offta då det är som hetast!.. Mvh
Publicerat Oktober 30, 200817 yr man lär så länge man lever!... ..men de är bra träning å skjuta i skymning! eftersom de är offta då det är som hetast!.. Mvh Jupp, helt sant broder !
Publicerat Oktober 30, 200817 yr Fan också, en av mina nya pilar blev sabbade ikväll. Gav mig glad i hågen ut på gräsmattan och skulle skjuta lite pil i mörkret.Inledde på 20 meter.. sköt 20 cm lågt och 5 cm åt vänster gång på gång på gång.. skitfin träffbild.. Fattar fortfarande ingenting då jag tidigare i ljuset sköt pil i pil i pil på pricken jag siktade på.. Vet inte vad som hände men jag började så småningom träffa bättre o bättre för att sedan mitt i allt börja skaka som fasen o kunde inte fokusera. Räknade dock inte med att missa så grovt så jag släppte pilen... pang sade det o pilen for genom ladugårdsväggen.. Fan.. typ.. Kom åt att skruva av spetsen inifrån väggen så att man med lite tur skulle få ut skaftet helt.. Tyvärr så blev det ovalt så det var bara att slänga Vad lär vi oss av detta "såå intressanta inlägg"? Jo, skjut inte när du är trött, har halsbränna och är ofokuserad samt sur på hunden.. Och känner jag dig rätt, käre C-A, så hade du nog redan skjutit ca 400 träningspilar den dagen...
Publicerat Oktober 30, 200817 yr ... pang sade det o pilen for genom ladugårdsväggen.. Största trofén hittills? Den har ju en fördel, du behöver inte hänga upp den på väggen.....den liksom redan sitter där
Publicerat Oktober 30, 200817 yr Största trofén hittills? Den har ju en fördel, du behöver inte hänga upp den på väggen.....den liksom redan sitter där !!
Publicerat Oktober 30, 200817 yr Jupp, jätte svårt att skjuta i mörker, man fokuserar fel, har man peep är den jäkeln svår att få i linje och jag har noterat att man "tvingar" bågen att hamna "rätt" (tror man) istället för att låta formen styra hur bågen hamnar. Själv slutar jag jaga när jag inte ser bra längre, Man hittar inte pilen, om man hittar den är det både svårt och jobbigt att spåra, hoppas på lite ny snö och klart väder med måne, då kommer kontrasterna tillbaka, men då är det så förb kallt att sitta still ! så man blir väl hemma då....
Publicerat Oktober 30, 200817 yr Författare Jupp, jätte svårt att skjuta i mörker, man fokuserar fel, har man peep är den jäkeln svår att få i linjeoch jag har noterat att man "tvingar" bågen att hamna "rätt" (tror man) istället för att låta formen styra hur bågen hamnar. Själv slutar jag jaga när jag inte ser bra längre, Man hittar inte pilen, om man hittar den är det både svårt och jobbigt att spåra, hoppas på lite ny snö och klart väder med måne, då kommer kontrasterna tillbaka, men då är det så förb kallt att sitta still ! så man blir väl hemma då.... hoppas på lite nysnö? Inte hört att det blir snöstorm ikväll då? 25m/s MED SNÖÖÖ!!! Jo det där med skyttet i mörker.. hade en lampa som lyste upp säcken jag skjuter på bara. Pip använder jag inte. Men måste skaffa ett näsmärke så jag kan ankra som folk även i mörker. Tror ju st som du säger att man TROR man gör rätt i mörker o just tvingar bågen på fel osv. André sköt däremot hur bra som helst.. störande att allt ska drabba mig.
Publicerat Oktober 30, 200817 yr Konstgjord snö: Receptet är vetemjöl som man sprider på dom tilltänkta skjutplatserna. 1,8 Eur/kg och det räcker bra att skapa rimfrost på marken och dessutom luktar det ju gott för rådjuren och mårdhundarna. Man ser mycket bättre och får många extra minuter jakttid. Vi lärde oss knepet i Polen där vi sköt många vetemjölsgrisar när den riktiga snön nästan alltid saknades.
Publicerat Oktober 30, 200817 yr Författare Konstgjord snö:Receptet är vetemjöl som man sprider på dom tilltänkta skjutplatserna. 1,8 Eur/kg och det räcker bra att skapa rimfrost på marken och dessutom luktar det ju gott för rådjuren och mårdhundarna. Man ser mycket bättre och får många extra minuter jakttid. Vi lärde oss knepet i Polen där vi sköt många vetemjölsgrisar när den riktiga snön nästan alltid saknades. haha fan vad dom människor som ser en gå o sprida ut mjöl på åkrarna ska undra
Publicerat Oktober 30, 200817 yr Konstgjord snö:Receptet är vetemjöl som man sprider på dom tilltänkta skjutplatserna. 1,8 Eur/kg och det räcker bra att skapa rimfrost på marken och dessutom luktar det ju gott för rådjuren och mårdhundarna. Man ser mycket bättre och får många extra minuter jakttid. Vi lärde oss knepet i Polen där vi sköt många vetemjölsgrisar när den riktiga snön nästan alltid saknades. smart!.... tror nog handlaren här hemma att man börjat baka utav fan!.. Mvh!..
Publicerat Oktober 30, 200817 yr Konstgjord snö:Receptet är vetemjöl som man sprider på dom tilltänkta skjutplatserna. 1,8 Eur/kg och det räcker bra att skapa rimfrost på marken och dessutom luktar det ju gott för rådjuren och mårdhundarna. Man ser mycket bättre och får många extra minuter jakttid. Vi lärde oss knepet i Polen där vi sköt många vetemjölsgrisar när den riktiga snön nästan alltid saknades. Bra ide, lägg till ägg och skorpströ så har vi de färdig pannerade med ! Intresant ide faktiskt, kanske lite för blött nu men värt att testa
Publicerat Oktober 30, 200817 yr Största trofén hittills? Den har ju en fördel, du behöver inte hänga upp den på väggen.....den liksom redan sitter där tillagad blir det väl en plankstek?