Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kassnar

Featured Replies

Publicerat

Hur är kvalitén hos Kassnar?

Publicerat

Har aldrig hört talas om kassnar men såg en bild på det o det ser ut som ett Kina tillverkat sikte som dom öser ut det dom har gemensamt är typ en halvmåne vid belysningsknappen skulle inte köpa ett sådant sikte.

Mvh.

Publicerat

http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=31&t=58326

Det har diskuterats om siktet på det andra forumet. Tydligen är det som Flexen skriver att det är ännu ett "kina sikte" och man vet ju hur kvaliten är på dessa. Spara lite till eller köp ett beggat sikte

MVH Erik

Publicerat
  • Författare

Har aldrig varit aktuellt med köp av ett Kassnar sikte.

Orsaken att jag skrev detta var att jag ville kolla vad det var för något innan jag skrev vidare.

I helgen bjöd jag in en kompis på älgjakt. Han fick ko och kalv i pass och sköt på kalven, som tecknade. Han skjuter då tre skott till när den springer rätt fort, men den lägger sig. Efter att ha haft lite paus så provar vi med kon och hon går ut i samma pass en timme senare. Då skjuter han fyra skott på den också. Men den tar sig iväg haltande och jag avlivar den lite senare några hundra meter bort.

Killen är normalt en rätt bra skytt. Men i kalven fanns två bra träffar men i kon var det bara en träff i ett bakben.

Igår hade han därför kontrollskjutit bössan och fick inte ens in skotten i tavlan på 80x80cm. Vapnet är en Browning bar i 338w. Siktet ett Kassnar 4-12x56 i Leupold Qr fästen.

Han hade väl inte hunnit kolla upp det bättre men allt tyder på att siktet packat ihop. Inte kul när sånt här händer.

• 2 weeks later...
Publicerat

Det kan också ha varit QR-fästet som spökat..Jag låg och sköt på 200 metersvallen med min Ruger No.1 med stöd häromsistens och helt plötsligt så hamnade träffläget nästan metern högt i en serie..Då hade bakre vredet förmodligen fastnat i något och hamnat i fel läge. Skönt att det hände på banan och inte i skogen iaf. Iofs så är Kassnar inte något höjdarmärke vad det gäller kvalité heller. Själv så har jag en Leupold VX-III på min 338:a och det skall vilja mycket till innan den gluggen packar ihop. Dock så skiljer den sig ju i pris mot ett Kassnar också men man brukar å andra sidan få vad man betalar för..