Publicerat Oktober 30, 200817 yr Fick lära mig nått nytt igår, vilket alltid är trevligt! BowTech kör med Dartons cammar! De har tydligen köpt in sig på något sätt så de får använda dem.. Som jag alltid har sagt: Darton har kunskapen och är ledande, men inte störst! Slänger in en bild på Dartons nya 3500 båge, den ligger tydligen kring eller strax under 350 fps IBO och kring 3.9 lbs i vikt..
Publicerat Oktober 30, 200817 yr Fick lära mig nått nytt igår, vilket alltid är trevligt!BowTech kör med Dartons cammar! De har tydligen köpt in sig på något sätt så de får använda dem.. Som jag alltid har sagt: Darton har kunskapen och är ledande, men inte störst! Slänger in en bild på Dartons nya 3500 båge, den ligger tydligen kring eller strax under 350 fps IBO och kring 3.9 lbs i vikt.. Faaannn bäst att gå tillbaka till Hoyt då !!
Publicerat Oktober 30, 200817 yr Författare Faaannn bäst att gå tillbaka till Hoyt då !! haha.. Då biter du dig där bak igen.. De har också använt Dartons grejer! Tror de var Hoyt som kopierade deras system vilket stod dem dyrt!
Publicerat Oktober 30, 200817 yr Såg intressant ut, Dartonbågen ! Skulle jag nog vilja provskjuta, kanske tjata på Lasse att han tar med sig en till Spanien nästa år...
Publicerat Oktober 30, 200817 yr Författare Såg intressant ut, Dartonbågen !Skulle jag nog vilja provskjuta, kanske tjata på Lasse att han tar med sig en till Spanien nästa år... Den verkar väldigt fin! Kanske lite låg stränghöjd för vissa, strax över 6 tum.. Men det ska bli väldigt intressant att testa den!
Publicerat Oktober 30, 200817 yr Själv är jag sugen på att testa dom nya Martin bågarna som kommer. Bland annat warthog och firecat. Snabba och lätta. Men min Bear Truth2 ger jag inte upp. Isåfall får det bli 2 bågar hemma.
Publicerat Oktober 30, 200817 yr Den verkar väldigt fin!Kanske lite låg stränghöjd för vissa, strax över 6 tum.. Men det ska bli väldigt intressant att testa den! precis lagom höjd!... .. bara fegisar som skjuter med högre!.. ... Mvh
Publicerat Oktober 30, 200817 yr Såg just att den kommer finnas i helsvart me! då var den första snyggare!.. lite för mycket "Rambo" på den svarta för den ska tilltala mej!... Mvh
Publicerat Oktober 30, 200817 yr Fick lära mig nått nytt igår, vilket alltid är trevligt!BowTech kör med Dartons cammar! De har tydligen köpt in sig på något sätt så de får använda dem.. Som jag alltid har sagt: Darton har kunskapen och är ledande, men inte störst! Slänger in en bild på Dartons nya 3500 båge, den ligger tydligen kring eller strax under 350 fps IBO och kring 3.9 lbs i vikt.. Darton tog första patentet på "binary camen" Många bågtillverkare betalar royalties till varandra, för att få lov att använda patenten samt vidareutveckla dessa. Detta gäller inte bara cammar som jag har förstått. http://en.wikipedia.org/wiki/Binary_cam Som det skrivs i artikeln så är det nästan uteslutande Bowtech som använder "Binary Cams", så det bör ju vara som så att dom har utvecklat dessa?
Publicerat Oktober 30, 200817 yr Hmmm... betyder det då att Jennings bågarna är de bästa och världsledande iom att Allen Wilbur (patent på compbågen 1969) tillsammans med Tom Jennings startade den första serieproduktion av compoundbågar /S
Publicerat Oktober 30, 200817 yr Hmmm... betyder det då att Jennings bågarna är de bästa och världsledande iom att Allen Wilbur (patent på compbågen 1969) tillsammans med Tom Jennings startade den första serieproduktion av compoundbågar /S japp så är det!