Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ryggsäck med hölster

Featured Replies

Publicerat

Hej,

Jag undrar om det finns någon på forumet som testat denna? Erfarenheter?

Just one

Om den hade funnits i vitt så hade jag redan köpt en...........

/R

Publicerat

Jag vet att Beretta här på forumet hade inne några Eberlestock i sin tidigare butik.

De håller iaf grym kvalité och rankas dom de bästa "taktiska" ryggsäckarna i sitt slag.

Publicerat

Jag använder en ryggsäck från Jahti jakt. Med hölster.

Materialet är typ vadmal. Finns inte i vitt tror jag. om dom överhuvudtaget säljs längre.

Jag är nöjd med den i alla fall. Och priset på runda femhundringen skrämmer ju inte heller direkt.

Publicerat

http://fauna.se/holster.htm

Här kan du beställa en i vitt

Publicerat
Jag använder en ryggsäck från Jahti jakt. Med hölster.

Materialet är typ vadmal. Finns inte i vitt tror jag. om dom överhuvudtaget säljs längre.

Jag är nöjd med den i alla fall. Och priset på runda femhundringen skrämmer ju inte heller direkt.

Även jag har en sån och den används flitigt !

Hade Faunas tidigare, men tycker att Jathis version är bättre.

Men som sagt, synd att den inte finns i vitt..

Publicerat

Jahti jakt ryggan finns i vitt, eller i vinter camo typ Realtree....ska köpa en imorrn :D , ska förbi Eratukku imorrn på väg till Finland :o

Suverän ryggsäck, har en i grönt också....klockren!

Publicerat

Har inte testat den omnämnda men ett tipps!

Om ngn har en smart lösning för att slippa få hela hölstret fullt med lössnö, uppifrån, vore de verkligen en hit.

Jag använder Jathis och är fullkomligt nöjd men förutom just färg, dvs vill ha vitt ist, och att den e rena snösamlaren då de e lite upplega o man smyger bland småtallarna.

Publicerat
Jahti jakt ryggan finns i vitt, eller i vinter camo typ Realtree....ska köpa en imorrn :D , ska förbi Eratukku imorrn på väg till Finland :o

Suverän ryggsäck, har en i grönt också....klockren!

Japp, ser det nu att den finns i vitt också.

Blir till att beställa en sådan bums.. B)

http://www.eratukku.net/jakt/index.php?cPath=136_212

Publicerat
  • Författare
Japp, ser det nu att den finns i vitt också.

Blir till att beställa en sådan bums.. ;)

http://www.eratukku.net/jakt/index.php?cPath=136_212

Jag var som inne på att köpa en från Eberlestock, därav denna tråd. Men, nu blir det en från eratukku.net istället.

Bra svar, tackar allihop!

Publicerat

Oooops.

Då verkar man blivit med ny säck dådå ;):lol:

Publicerat

Tycker helt klart Erätukku's är betydligt bättre än Fauna's liknande säck. Men hade gärna fått vara större. Med en termos ett par mackor och en extra tröjja finns det inte mycket plats för fågeln. Men annars en fin säck. Tror dom tar 390:- för den i Haparanda gjorde iaf så för en månad sen, fast vet inte om det prutades då en vän köpte åt mig. Men har för mig farsgubben var in och köpte för samma peng. Så säg att du ska ha den för max 390:- Fredde ;)

Publicerat

Måste in på erätukku å kika på säcken, man har ju inte så långt dit.. ;)

Publicerat
Tror dom tar 390:- för den i Haparanda gjorde iaf så för en månad sen, fast vet inte om det prutades då en vän köpte åt mig. Men har för mig farsgubben var in och köpte för samma peng. Så säg att du ska ha den för max 390:- Fredde ;)

De har höjt priset rejält på dessa säckar.

Jag gav 350kr för min gröna!

Så de kan ju vara ett parti med gamla priset de har inne?

Publicerat
De har höjt priset rejält på dessa säckar.

Jag gav 350kr för min gröna!

Så de kan ju vara ett parti med gamla priset de har inne?

Har för mig att jag betalade det för min gröna också, i början av detta år.

Publicerat

Fick faktiskt hem min gröna jahti jakt idag. Imorogn ska den testas B)

Har en kuhdar på vintern men tyckte 2000kr till på ryggsäckar var i saftigaste laget :mellow:

Publicerat
Har inte testat den omnämnda men ett tipps!

Om ngn har en smart lösning för att slippa få hela hölstret fullt med lössnö, uppifrån, vore de verkligen en hit.

Jag använder Jathis och är fullkomligt nöjd men förutom just färg, dvs vill ha vitt ist, och att den e rena snösamlaren då de e lite upplega o man smyger bland småtallarna.

Ett sätt är ju att stoppa en bössa där så täpper det till :mellow:

Har oxå den säcken och är skitnöjd men skulle hellre köpa vitt tyg

och sy ett överdrag och köpa ammo för resten än att köpa en säck till.

/M.

Publicerat

Försökte med vitt örngott i fjol men de misslyckades.

Nytt projekt på G.

Lagom kul då hela slutstycket isat igen o avtryckaren sitter som i ett städ av is!

• 5 weeks later...
Publicerat

Var in på erätukku å kika på väskan, ryms det en 56:a i det hålet????

Publicerat

Jag har en 44 och det är inga problem

Publicerat

nu har jag testat den rejält och helt klart är det en bra ryggsäck. Skön att bära och tunna axelremmar tillåter hagelskott med säcken på. Dock stort minus att man måste av med hela säcken för att få lös bössan. I det fallet är kuhdar-säcken mycket bättre

• 1 month later...
Publicerat

vad jag har sett på bilderna så verkar vapnet sitta "innanför" själva ryggsäcken. Blir det inte obekvämt och är det inte risk att man trycker och klämmer på kikarsiktet så det finns risk att man ändrar det?

Har för mig att jag sett någon jänk lösning där vapnet sitter på sidan av säcken (men hittar den inte nu).

Vad tror ni? Är lite sugen själv på att köpa en (alt bygga ett fodral till säcken jag har).

Publicerat

har själv den gröna från jahti jakt och den används flitigt,, ska nog ta o köpa den i vinter cammo också nångång när jag har vägarna för bi där..

Publicerat

Jag har en Eberlestock J107 Dragonfly. Bössan märker man inte av förutom vikten av den. Och just tomvikten på ryggsäcken är dess enda egentliga nackdel. Det känns som man redan har en tjädertupp i den när jakten börjar. Jag som börjar bli lite gammal tycker dock att möjligheten att obehindrat kunna använda en vandringsstav uppväger det. Använder den bara till flerdagsturer när jag jagar med trädskällare. Nackdel två: Dyr...

Publicerat
Jag har en Eberlestock J107 Dragonfly. Bössan märker man inte av förutom vikten av den. Och just tomvikten på ryggsäcken är dess enda egentliga nackdel. Det känns som man redan har en tjädertupp i den när jakten börjar. Jag som börjar bli lite gammal tycker dock att möjligheten att obehindrat kunna använda en vandringsstav uppväger det. Använder den bara till flerdagsturer när jag jagar med trädskällare. Nackdel två: Dyr...

J107 är en hel rad högsta, 96 L, 3,5 Kg

Dagens skala utflykter X1A1 är en lämplig storlek, 36 L, 2 Kg.

Det är också mycket billigare.