Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ny grytpejl....

Featured Replies

Publicerat

Tänkte mig att i newsletter nästa nr kanske presentera en av dessa nymodigheter....(manus stopp 15/11)

Alltså grytpejl av lavinsöksmodellen....

Skriv gärna här om era erfarenheter sen kanske jag ringer och intervjuar er om hur den funkar i verkligheten....om det är okey...

First Klas....Grävuppland ni har väl dylika skapelser....

Ring om ni vill....070/2181577.....

Publicerat

magnus i lima,finhunter är 2 till som har den,jag ringer! då jag fått mycket tips av finhunter om hur den funkar,,,finns juh olika varianter att använda den på,tänker då modellerna främst

HELT RÄTT TÄNKT

post-1234-1225554474_thumb.jpg

Publicerat

tar å skriver lite här så kanske jag kan visa lite på lördag om vi hinner träffas...

men iaf priser är väl ända nackdelen enligt mig för vara snäll,1000kr för halsbandet från bellman & flink och 3200kr ungefär för mammut barryvox pulse är rätt saftigt kan tyckas...sen halsbandet är nog i största laget som uppsamlare av lera.

men iaf som får man pejla rätt mycket saktare men man har ljud och en pil att gå efter,upp till 60meter nånting är räckvidden(garmin astro?) vilket är en trygghet,drar man ut ett måttband så är den jävla mig väldigt exat,knickset att få den funka fint är gå sakta då den är fördröjd och gärna utan mobil då fenomenet kalibrera om den behövs, har själv testat vatten säkerheten och den är bra,finhunter tipsa om plasten inte var riktigt hundra så när man byter batteri ska man vara försiktig så man inte skruvar för hårt,har bara grävt för den ca 15-20 hål och ännu inte riktigt hittat sista exakta finpejlen man kommer rätt på hunden varje gång iofs,men känns man skulle vilja veta mer B) batteri tiden är super,man ser på skärmen i handenheten hur mycket batteri finns kvar(vanliga aaa) och i halsbandet sýns det igenom hur den blinkar(CR2 batteri),magnet följer med för av/på vilket är fiffigt likt deben long range,

sen kom jag på att utifall nått skulle hända kan man trycka markera så finns positionen kvar om sig hunden eller hand enheten skulle dö i batteri förlust! bra!

tror det finns 3 olika varianter av dessa lavinsonder och ortovox samt b&f pipes,tror inte är nå större skillnad utom ljudet vad jag fattat

men mesta infon har finhunter berättat över ett glas rötjut och jag har iaf varit nöjd hittils utan haft nå problem efter jag fattat mobilen stör ut den....tror finhunter grävt 100hål för den och även mer pryl tokig som kanske kan säga sitt <_<

handenheten livslängd#Minst 200 timmar

hundenhetens livslängd# 100 timmar

post-1234-1225740411_thumb.jpg

post-1234-1225740441_thumb.jpg

Publicerat

Har haft b&F/pieps i över ett år finns egentligen inga nackdelar förutom skalet på halsbandet har spruckit om man spänt skruvarna för mycket vid batteribyte!!

• 11 months later...
Publicerat

vilken gryt pejl ska man köpa!????

hur är det med dom där laivpejlarna?? får höra att flera är missnöjda med dom! att dom inte ger så exakt vart hunden befinner sej? Eller är det så att de finns någon/några som är pålitliga?

eller ska man köpa en vanlig grytpejl? och vilken rekomenderas då? Terrier Finder eller Knut Eden? kanske det finns andra märken som jag inte känner till.

kom gärna med förslag,

Tack på¨förhand

Mamre!..

Publicerat

;) Dåligt med gryt jägare på jaktsnack tydligen!.. DE ÄR BRÅDIS!!!!!! jag vill köpa en NUUUUU!.. :D

MVh

Publicerat

fc.dinstudio.se

så finns det under fliken utrustning ,mina erfarenheter

Publicerat
fc.dinstudio.se

så finns det under fliken utrustning ,mina erfarenheter

:D De var de svaret jag väntade på!.. ;) ...

då vet ja!..

Va tycker du om dessa??? gå in under säkerhetsutr... http://www.klingheim.se/

Mvh Thomas

Publicerat

halloj!!

har köpt ett komplett set från bellman&flint gick på 3900 inkl frakt. och jag är mycket nöjd funkar super tycker jag.

Publicerat
:P De var de svaret jag väntade på!.. :lol: ...

då vet ja!..

Va tycker du om dessa??? gå in under säkerhetsutr... http://www.klingheim.se/

Mvh Thomas

tror eller vet att dom ej samkör med halsbanden från bellamn&flint 457mhz tror jag dom gick på,sedan även skrev jag man ska akta sig för 2 antenner,fråga finhunter han har mera erfarenhet än mig,samt skriver bättre svenska B)