Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Uppstoppade korpar som bulvan?

Featured Replies

Publicerat

Låter sjukt, men kom över tre stycken uppstoppade korpar när vi tömde vårt gamla kontor på jobbet. Snygga saker sittandes på varisin stubbfot.

Vet inte riktigt vad jag ska ha dem till, men tänkte att man kanske kan använda dem vid någon sorts fågeljakt. Funkar det, eller ska jag ställa dem på sommarstugans spishylla?

Publicerat

Gosse.. funkar de?

J-A!!!

Korpen är varskast av dem alla så har du korp nere på en åtel tex så får du garanterat in kråkorna lättare..

Spar dem och kolla om du inte kan få användning för dem ute på morfars gamla mark om det löser sig med det andra där..

Mvh!

Publicerat

Låter som ett intressant projekt!

Hoppas du får till nått med dem AndreasA! :)

Publicerat
  • Författare

ska testa den 22/11 om vi får till det.

förresten, kompis till mig som är en sann besserwisser o dessutom lärare.

Han påstår att gamla uppstoppade fåglar, är penslade i arsenik för att hålla bättre. Stämmer det? Låter ju livsfarligt.

TÄnk om våran katt får för sig att ta en tugga, då blir det jobbigt att förklara för sonen varför hon är borta...

Publicerat

Jo.. varken du eller kissen ska köra rungrullare med de uppstoppade korparna.. Men skit samma, se till att hålla dem undan för djuren bara så är det lugnt. Så grymma mängder gift kan det rimligen inte vara, sen beror det på hur gamla de är, tror giftmängden vart mindre och mindre eller nåt.

Mvh!

Publicerat
  • Författare

Ok, då petar jag in dem i ett skåp så länge. Låter läskigt

Publicerat

btw andreasA en sån bild som du har här på forumet har ja på msn.

Publicerat
  • Författare
btw andreasA en sån bild som du har här på forumet har ja på msn.

haha, ja den är skön, får väl ta bort den på sikt så man inte "skrämmer" folk med min okunskap :huh:

Publicerat
ska testa den 22/11 om vi får till det.

förresten, kompis till mig som är en sann besserwisser o dessutom lärare.

Han påstår att gamla uppstoppade fåglar, är penslade i arsenik för att hålla bättre. Stämmer det? Låter ju livsfarligt.

TÄnk om våran katt får för sig att ta en tugga, då blir det jobbigt att förklara för sonen varför hon är borta...

Förr så behandlade man uppstoppade djur med "arseniksåpa" för att hålla ohyra borta. Har svårt att tro att det skulle vara speciellt starkt men om man ger sig på att koka soppa på korpskinner så kan man nog bli lite dålig i magen;)

Är övertygad om att det inte är någon större fara att hantera dessa eller ha dem stående framme för allmän åskådan.