Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vem är AndreasA

Featured Replies

Publicerat

Så vem gömmer sig bakom AndreasA. Hör och häpna så är Andreas mitt riktiga namn. Är 30 år ung, bor med sambo och son på 6 år i lägenhet i Stockholm. Har haft samma sambo i snart 10 år…. Vilket är 1/3 av mitt liv eller mer än 80% av mitt vuxna liv (efter 18 dvs). Sjukt… men men, jag trivs med det och lever i en värld där jag tror hon gör det också.

Har sportfiskat i över 15 år, mest efter gädda, men också gös, lax, öring, abborre. PB gädda ligger 10,3kg och PB kvantitet gädda på en dag på 23st, båda rekorden tagna i år! Ända sedan lumpen har jag varit sugen på att ta jägarexamen, men aldrig fått tummen ur och prioriterat min tid till det. Fick chansen förra sommaren att ta den med ett gäng kompisar, däribland Rodent här på forumet. Sagt och gjort, när examen var på plats började kapprustningshysterin för att nå någon sorts startutrustning för en jägare. Åtskilliga kronor av min lön har sedan dess gått till vapen, ammo, kläder, litteratur, hörselskydd etc etc. Nu är jag väl på en sån nivå att jag har basic-prylarna, men insåg tidigt att jakt, liksom fiske, är en prylhobby utan dess like.

Det är egentligen först den här hösten som jag kommit iväg på lite jakt. Dessvärre är jag i den jobbiga situationen att intresset finns till 200%, meeen saknar mark/jaktlag för att stilla "hungern".

När jag inte jagar eller fiskar så hänger jag med familjen, kikar på AIK när de tar skalper i fotboll och hockey, jobbar eller sitter på en lokalpub och ljuger med vännerna.

Har börjat ett "nytt" liv sen en månad tillbaks, slutade röka (men röker fortfarande vid fiske/jakt, det hör liksom till) började gymma och springa. Lovade sambon att jag skulle gå ner några av de 17 kilon jag gått upp sen vi träffades. Hittills är resultat svårvägt, jag hävdar som tidigare att muskler väger mer än fett, och att "riktiga män väger över 90 kilo".

Har hängt runt på forumet i nån månad och insupit så mycket information och tips/trix jag bara kan.

Älskar det här forumet, bra jobbat moddar och admins!

Publicerat

Välkommen min vän!

Publicerat

Välkommen,

Bra jobbat med gäddorna! Vart fick du bjässen?

Strategiskt bra att dra upp en sådan här tråd, snart är du uppe i 50 inlägg..själv har jag alldeles för långt kvar men nöter på :P

Publicerat

häjj :P okk vällkåmmän :(

Publicerat

Välkommen hit

Publicerat

Hej & välkommen hit!

:P

Publicerat

Välkommen hit!

Publicerat

Välkommen ska du vara :):D:D

Publicerat
  • Författare

Tack o bock alla.

Jag har känt mig välkommen på det här forumet sen dag ett, många stackare som får svara på mina korkade frågor i trådar och PMs B)

Publicerat

Hej och välkommen även om du är gnagare. :P

Publicerat
Tack o bock alla.

Jag har känt mig välkommen på det här forumet sen dag ett, många stackare som får svara på mina korkade frågor i trådar och PMs ^_^

Dumma frågor kan bara vara bra vet du, den som vågar fråga är en stark person vilket andra är tacksamma för, de kanske inte vågar fråga alltid. :)

Publicerat

VÄLKOMEN!!!!!!!!!!!!!!

Publicerat
  • Författare
Hej och välkommen även om du är gnagare. :huh:

Gnagare e fint folk :D

Publicerat

välkommern B)

• 4 weeks later...
Publicerat

lite sent kanske.. men välkommen ska du vara :rolleyes: .. o hoppas att du komer att trivas :wub:

Publicerat

Velkomen

Publicerat

Som tidigare sagts lite sent men Välkommen hit <_<

Publicerat

Välkommen :rolleyes:

Publicerat
  • Författare
Välkommen :wub:

ehum , tack då :)

Publicerat

häjj :) okk vällkåmmän :wub: