Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vem är nu jonas wande?

Featured Replies

Publicerat

Tänkte som många fler här nu att det är dags att göra en ordentlig presentetion av mig själv och sluta vara anonym.

Jag heter då jonas och är 24 år ! Bor i luleå tillsammans med min tant (flickvän) i en lägnhet.Hon brukar inte alltid vara glad då jag ska iväg och jaga, och menar att hon kommer i andra hand under hösten. vilket jag försvarar med att det är bara så under jakttiden,fast iofs så är min sesong från 25 aug till våren=) Jagar lite runt luleåtrakten då tillfälle ges men oftast far upp till teurajärvi/korpilombolo där jag har mina marker

Är nog så infödd i jakten man kan bli, då nästan hela min släkt jagar,och min pappa även militär så favvo färgen har alltid varit grönt på kläderna sen jag var liten.

Jag har följt med på jaktstigen ända sen jag var så pass stor att jag orkade gå för egen maskin. sköt min första järpe vid ca 8 års ålder, sen när jag var 12 tog jag bössan och gick in bakom stugan lockade in min första järpe på egen hand. Och där tog väl min jägarbana sina första riktiga steg .

Har alltid följt med pappa på älgjakt några dagar per år,men har alltid varit mer förtjust i småviltsjakten. Indianjakt på skogsågel,spårat hare på vintern,har alltid haft duktiga stövare runt om mig och även i hemmet.(helst finskstövar :P )

skaffade mig en egen hund nu för ett drygt år sedan. en kh vorsteh tik som jag håller på att jaga in. hitills verkar det lovande, radat upp några jaktbara tillfällen i skogen och gjort en fällning på en fasantupp. synd bara att fågeltillgången inte varit den bästa i år men vi försöker ta tillvara på dom vi hittar.

Gjorde en ganska sen debut i älgskogen som 21 åring . så har nu hunnit jaga 3 sesonger och jag har fått skjuta en ko 2:a året och nu i år fick jag en drömtjur (16 taggare) sett mycket älg varje år att hade jag skjutit vartenda djur hade det varit ett par fler...=) skjuter med 6.5*55 och 1 skott per älg och dom har blivit på plats för alaska kulan . Så förstår inte varför vissa anser att den inte hör hemma i klass 1.

som en vis man en gång sa. (med 6,5 har man råd att övningsskjuta och då behöver bara 1 skott när det väl gäller) han sköt alltid bara 1 skott och dom gick inte långt.

det var väl lite snabb fakta om mig och min relation till jakten

post-1886-1225722676_thumb.jpg

Publicerat

Hej & välkommen hit norrbottning!

:P

Grann oxe som Du har fått fälla! Grattis! :(

Publicerat

Välkommen hit!

Publicerat

Välkommen

Publicerat

Välkommen in i värmen :):D

Publicerat

Hej och välkommen hit! :P

Publicerat
  • Författare

man tackar=)

Publicerat
Tänkte som många fler här nu att det är dags att göra en ordentlig presentetion av mig själv och sluta vara anonym.

Jag heter då jonas och är 24 år ! Bor i luleå tillsammans med min tant (flickvän) i en lägnhet.Hon brukar inte alltid vara glad då jag ska iväg och jaga, och menar att hon kommer i andra hand under hösten. vilket jag försvarar med att det är bara så under jakttiden,fast iofs så är min sesong från 25 aug till våren=) Jagar lite runt luleåtrakten då tillfälle ges men oftast far upp till teurajärvi/korpilombolo där jag har mina marker

Är nog så infödd i jakten man kan bli, då nästan hela min släkt jagar,och min pappa även militär så favvo färgen har alltid varit grönt på kläderna sen jag var liten.

Jag har följt med på jaktstigen ända sen jag var så pass stor att jag orkade gå för egen maskin. sköt min första järpe vid ca 8 års ålder, sen när jag var 12 tog jag bössan och gick in bakom stugan lockade in min första järpe på egen hand. Och där tog väl min jägarbana sina första riktiga steg .

Har alltid följt med pappa på älgjakt några dagar per år,men har alltid varit mer förtjust i småviltsjakten. Indianjakt på skogsågel,spårat hare på vintern,har alltid haft duktiga stövare runt om mig och även i hemmet.(helst finskstövar ^_^ )

skaffade mig en egen hund nu för ett drygt år sedan. en kh vorsteh tik som jag håller på att jaga in. hitills verkar det lovande, radat upp några jaktbara tillfällen i skogen och gjort en fällning på en fasantupp. synd bara att fågeltillgången inte varit den bästa i år men vi försöker ta tillvara på dom vi hittar.

Gjorde en ganska sen debut i älgskogen som 21 åring . så har nu hunnit jaga 3 sesonger och jag har fått skjuta en ko 2:a året och nu i år fick jag en drömtjur (16 taggare) sett mycket älg varje år att hade jag skjutit vartenda djur hade det varit ett par fler...=) skjuter med 6.5*55 och 1 skott per älg och dom har blivit på plats för alaska kulan . Så förstår inte varför vissa anser att den inte hör hemma i klass 1.

som en vis man en gång sa. (med 6,5 har man råd att övningsskjuta och då behöver bara 1 skott när det väl gäller) han sköt alltid bara 1 skott och dom gick inte långt.

det var väl lite snabb fakta om mig och min relation till jakten

Välkommen hit.

Kul med en bild.

Publicerat

Välkommen hit och grattis till en riktigt fin tjur!

Publicerat

vÄLKOMEN!!!!!!!!!!

Publicerat

Välkommen! :mad:

Publicerat

Välkommen hit och grattis till en fin oxe. :)

Publicerat

Hej o välkommen hit :lol: .. hoppas att du kommer att trivas ;)

Publicerat

Välkommen

Publicerat

Välkommen B)

Publicerat

Välkommen :)

Publicerat

välkommern B)

mvh