Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Behöver tips på skinnbyxor

Featured Replies

Publicerat

Ska köpa skinnbyxor har titta på de som itab har. Men nu är jag ju lite större (c58) så tacksam för tips.

Publicerat
Publicerat

Bor i Itabs skinnbrallor ta mej fan, har dem nu på jobbet och hade dem igår i skogen.

De byxor som ska vara bäst enligt en rutinerad skinnbrallebrukar som jag känner är Timmerviks byxor men jag tycker de är lite för dyra.

Mvh!

Publicerat
Du är stamkund?

Självklart, men inte på läder =)

För att återgå till topic så handlade jag ett par skinnbyxor i en skinnaffär i kristinehamn. Jag tror det kan vara värt att kika på sånna ställen. Priserna är rimliga och du kan få dem precis som du vill ha dem. Själv föredrar jag nog inte skinnbyxor vid smygjakt, det låter högt om dem när det snärtar kvistar och annat mot. Däremot är de kanon på att stänga in och isolera värme samt orsaka svampinfektioner B) Hoppas du hittar ngt passande =)

Publicerat
Bor i Itabs skinnbrallor ta mej fan, har dem nu på jobbet och hade dem igår i skogen.

De byxor som ska vara bäst enligt en rutinerad skinnbrallebrukar som jag känner är Timmerviks byxor men jag tycker de är lite för dyra.

Mvh!

Är inte så farligt dyra.. Tror jag fick ge runt 1800.- eller ngt för mina Timmrvik. Ruskigt sköna, men tyvärr så fick jag ett snitt av en kniv rakt över låret på mina.. :/ Funderar på ett bra sätt att laga dem nu bara.. :/

Cress verkar vara ganska ojämna i kvaliteten. Polaren köpte ett par och de knarra som fn och verkar vara ganska osmidiga..

Publicerat
Är inte så farligt dyra.. Tror jag fick ge runt 1800.- eller ngt för mina Timmrvik. Ruskigt sköna, men tyvärr så fick jag ett snitt av en kniv rakt över låret på mina.. :/ Funderar på ett bra sätt att laga dem nu bara.. :/

Cress verkar vara ganska ojämna i kvaliteten. Polaren köpte ett par och de knarra som fn och verkar vara ganska osmidiga..

Inte skära bara rispa B)<_<

Dra på dig brallorna, håll ihop revan och fyll på med superlim från linningen, vänta ca 30 sek så limmer hinner torka. <_<;)B)

Publicerat

du skulle väl kunnat dra med samma en story om monster galten som skar dina byxor itu <_<B)

• 2 months later...
Publicerat

Jag använder ITAB skinnbyxor när jag går som hundförare och skall jag pyrscha har jag halvskinn. Skulle inte byta bort mina byxor från itab. Det är hyffsat lugnt med storlekarna som jag märkte. Man justerar längden själv, eller mamma,sambo eller fru :lol::lol:

Jag hade satsat på ett par från itab-prisvärda och dom levereras med för långa ben, har för mig att det stod så när jag beställde mina.

God jakt

Publicerat

Jag har ett par Cress-brallor jag är supernöjd med. De bör ha rätt storlek även för dig.

Publicerat

Jag har kört med ITAB:s nu i flera år, ruskigt nöjd.

Publicerat

Rätt nöjd men mina cressbyxor förutom som en ovan nämde att dom kan knarra lite ibland -_-

Publicerat
Rätt nöjd men mina cressbyxor förutom som en ovan nämde att dom kan knarra lite ibland -_-

Polaren köpte ett par Cress.. Det lät som fn och knarrade hela tiden. Han hade en hel del konversation med Cress och han fick tips om att tvätta dem i maskin och en del annat. Tyvärr inget som hjälpte.. :D Men det var tillmötesgående och han kommer nog få ett par nya nu.

För egen del så tycker jag de är lite för dyra för att börja strula..

Kör själv Timmervik nu och de är ruskigt bra faktiskt! Har haft Chavailer, Laksen och det är väl sköna, men har hållt dåligt och spricker i sömmar etc.. :D

Publicerat
Polaren köpte ett par Cress.. Det lät som fn och knarrade hela tiden. Han hade en hel del konversation med Cress och han fick tips om att tvätta dem i maskin och en del annat. Tyvärr inget som hjälpte.. :D Men det var tillmötesgående och han kommer nog få ett par nya nu.

För egen del så tycker jag de är lite för dyra för att börja strula..

Kör själv Timmervik nu och de är ruskigt bra faktiskt! Har haft Chavailer, Laksen och det är väl sköna, men har hållt dåligt och spricker i sömmar etc.. :D

Kanske skulle prova det, fick för mej att dom var osmorda bara -_- är timmervikarna tysta?

Publicerat
Kanske skulle prova det, fick för mej att dom var osmorda bara -_- är timmervikarna tysta?

Tja.. har inte haft några Cress ännu, men iaf vesäntligt tystare än polarens byxor. Han hör man från det han lämnar bilen och så länge han rör sig.. :D

De jag har är riktigt tysta. Ok, i kombination med gummit stövlar är ju inga skinnbyxor bra.. :D

Publicerat
Tja.. har inte haft några Cress ännu, men iaf vesäntligt tystare än polarens byxor. Han hör man från det han lämnar bilen och så länge han rör sig.. :D

De jag har är riktigt tysta. Ok, i kombination med gummit stövlar är ju inga skinnbyxor bra.. -_-

Ha ha ja så mycket knarrar inte mina, men lite småknarr ibland men när man smyger så tycker man ju att allt ljud är öronbedövande :D

Har inte provat mina med gummistövlar,, men jag kan tänka mej att det är en kombination för pasare :D

Publicerat
Jag har kört med ITAB:s nu i flera år, ruskigt nöjd.

Samma här, är riktigt nöjd med dom jag oxå!

• 3 years later...
Publicerat

Lyfter tråden...

Ingen som har något att säga om swedteams skinnbyxa? :) har 30% på alla swedteam prylar genom skolan!

Publicerat

Ser väl helt okay ut.. Swedteam brukar ju pytsa ut vettiga grejer. Vart landar de i pris för dej? Jämför med Itabs pris och välj sen, tror det kan vara ungefär samma lika.

Mvh!

Publicerat

Blir 1200 tror jag, itabs är väl på 1500 va? :)

Publicerat

Då är den frågan avgjord :cool:

Mvh!

Publicerat

Jasså? ;) tror du på swedteam eller det ä ju inte mycket pengar emellan! Om itabs ä bättre :)

Publicerat

Jag har ärligt talat ingen aning men Swedteam brukar göra bra grejer och om de då är ngr hundra billigare för dej än Itab så ska du självklart testa Swedteam.

Om du ska satsa på något som sägs vara lite bättre än det mesta så är det Timmervik som gäller. Men min upplevelse är att tex Itab är fullt godkända oavsett.

Mvh!

Publicerat

Får bli swedteam då! Leta upp en go swedteam jacka med :) tack för infon :)